Har du vurpat i år?

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Nu var det längesen man vurpade. Får bli ett antal vurpor i vinter hoppas jag!
 

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Västervik
Hoj
Kawasaki zxr 400
Vurpat vill jag inte påstå, när jag övningskörde så gick jag av hojen tro att neutralen var i men det var ettan och när jag stod halvt av hojen och släppte koppling så tog sig hojen en tur på egen hand, nybörjarmisstag! Fick också lära mig att hojen ska slå av om ettan är i och stödet är nere, på min hoj var det urkopplat/ur funktion....
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
En gång med körskolan när jag låste framhjulet vid inbromsningen på en gokartbana.
Sedan en gång på uppkörningen och säkert 10-15 gånger i endurospår, senast var igår när jag körde :rolleyes:

Gogo Almnäs :D
 

Marcozzt

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX750ES -83
Inte med hojen men kraschade fint med min 85sx i skogen. Hoppade på 2 små hopp och framhjulet gled på en hal sten, vilket resulterade i att jag kom av stigen och flög rakt in med huvudet i ett träd :D på köpet så gick även kopplingsslangen av.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Inte i år.

Faktiskt kört 21 säsonger utan att klota! :fakta

Dock tappat hojen in i ett taggigt buskage en
gång när den skulle 'flyttas lite bara' på fyllan. :dummer

Hojen klarade sig, men jag blev rätt repig! :D

/e
 

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Ort
uppsala
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Då var det gjort =/ körde på en liten huvudled i typ 50-60 i vänstra filen. på andra sidan om en rad med träd finns ytterligare 2 filer som går åt motsatt håll jag körde emot. Det Kommer en bil körandes åt motsatt håll i vänster filen och helt plötsligt gör han en tvär och snabb Usväng i refugen så han kommer rakt framför mig i min fil. Jag tvärbromsar och åker milesekunder senare in i baken på honom. flyger över styret och rätt in i bilen för att sedan kravla på asfalten.
Hade en jävla tur och fick bara en bryten tumme med en lång spricka i, har dålig rörlighet i låret/vänster benet samt problem med nacken. TA DET FÖRSIKTIGT POJKAR!
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Fyfan vad trist, blev det ambulans?
Fick du möjlighet att se hur kvaddad hojen såg ut att vara?
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Usch :( Det vill jag inte uppleva. Hoppas du återhämtar dig. Du hade nog tur, det kunde gått mycket värre.
 

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Ort
uppsala
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Jo riktigt trist =/ Men hade en jävla tur, kunde ha gått lite hur som helst. Blev ingen ambulans då farsan var i närheten och skjutsa in mig direkt. utseende mässigt ser den ut att ha klarat sig ganska bra, den är i ett helt stycke liksom. Men svingen fick sig en stor skada, ena gaffeln var sned. styret/styrupphängningen eller vad man säger fick sig en riktig smäll så även hela det paketet är snett. Sen en ful tank och kåpor. Så vet inte om försäkringsnissarna skrotar den eller inte. det är han som får pröjsa men ändå =/ Surt när den precis är nyservad med mycket nytt och bytt. men men jag klarade mig bra varjefall =)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Kan nästan garantera dig att den blir inlöst, det blev min aprilia när jag körde av vägen, endast trasiga kåpor då...
Skönt att du klarade dig iaf, hoppas du blev ordentligt moffad på sjukan också, det är det enda positiva med att krocka :näsblod

Skickat via Tapatalk 2
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top