Har du varit på något motorevenemang?

Går du på motorsportsevenemang?

• Antal röstningar
    0

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Eftersom jag är nyfiken och det har blivit aktuellt nu igen så undrar jag Hur ofta du går på motorsportsevenemang av någon typ. Folkrace, cross, rr eller traktorpulling eller...ja vad som helst.

I runda slängar en gång per vecka under vår, sommar och tidig höst. Det blir en del det... :)

Chrille skrev:
Eftersom jag är nyfiken och det har blivit aktuellt nu igen så undrar jag Hur ofta du går på motorsportsevenemang av någon typ. Folkrace, cross, rr eller traktorpulling eller...ja vad som helst.
Räknas hojutställningar ?

Brukade alltid se SM i Roadracing på Knutstorp innan jag själv började tävla. Något mer än så var det inte.

honkiie skrev:
Det är alltså bara jag som är ointresserad? Kanske inte så oväntat ändå.
Jag hittade inte alternativet "Tamejfan varenda helg året om" men skulle kryssa det annars.
Folkrace/rallycross på sommaren Rally på vintern, på veckorna skruvar jag..

Faktum är att jag ska försöka klämma in något MC relaterat i sommar, om tid finnes...

Att se Top Fuel bilarna på Mantorp är ett måste varje år! Finns inget bättre!

Har inte blivit så mycket, pga att jag inte har kunnat åka dit. Pappa är inte så mycket för bilar och mc's. Men nu har kompisar börjat att ta körkort och jag i Aug så då kommer man åka på destofler. :tummenupp

honkiie skrev:
Det är alltså bara jag som är ointresserad? Kanske inte så oväntat ändå.

Nä, det finns fler som inte fattar det roliga med att kolla på när de kör runt i en ring....

Värdelöst o se.

Jag blev av med RR-oskulden på SM i Anderstorp nu i maj (på SM:et)
Innan dess har jag bara varit folkrace :näsblod

Nu är jag mekhjälp i Team HET i ERF och snart så ska jag fanimej ha en egen RR-hoj.
Jag fattar inte hur jag kunde leva 22år utan roadracing!!

Mavve skrev:
Nä, det finns fler som inte fattar det roliga med att kolla på när de kör runt i en ring....

Värdelöst o se.

Det kallas Speedway eller dirttrack, och är värdelöst att se för det mesta, dålig blackrace/dragracing är också tragiskt, men värst av allt är ändå

DRIFTING???

Vad fan, tävla i att framföra fordon på minst effektiva sätt tänkbart?

Funktionär på Sviesta ibland. Åker på streetrace med jämna mellanrum, endurotävlingar på hösten, supermotard ibland. Hänger på diverse kartingtävlingar eftersom brorsan tävlar.

Ser minst 40 speedwaytävlingar om året .. de som inte fattar tjusningen får skylla sig själva.

Smeddie skrev:
Ser minst 40 speedwaytävlingar om året .. de som inte fattar tjusningen får skylla sig själva.

Jag ser sammandragen på TV, det är ju trots allt motorsport, men en hel tävling pallar jag inte, det är för många skitrejs och för få bra för att få mig att behålla intresset.
(med skitrejs menar jag händelsefattiga rejs, som säkert är poängmässigt viktiga för lagen, men som i princip slutar med den ställning dom har in i första böj)
Dessutom finns det inga banor häromkring så att jag kan åka och se det "live", vilket all motorsport vinner på.

Traktorpulling, monstertruck, formula offroad osv är också motorsport jag har svårt att se live, men där är tv utsändningarna ofta bra.

Rallycross och folkrace är roligast, men rally suger fett att se "live".
Men eftersom jag är servicegubbe åt ett rallyteam, och sonen åker kartläsare i en bil så är det ju rätt kul ändå, speciellt om det är lagt någon publiksträcka där man ser bilarna en längre stund, ex vis på en sjö.

Publiksträckorna är ofta betydelselösa för tävlingen, eftersom man sällan kan köra in speciellt mycke tid, däremot kan man tappa rejält om man laddar för hårt och åker av, men det ger teamen en chans att se "sina bilar".

Många tävlingar sitter jag bara i servicebilen i flera timmar, för att tanka och eventuellt skruva lite i tio minuter, det är pest.

Brukar åka till en del MC-tävlingar häromkring. Har också varit med och hjälp-mekat hos Team HSR i ERF. När det gäller bilar så är jag hjälpmek i ett Enduranceteam som kallar sig Swede Team Motor. Serien heter SLC.

Senast var jag på RM i isbana utanför Furuvik....förra året?
Fan,kommer inte ihåg...men kul var det iaf!
Någon gång ska jag nog allt åka och glo på ett motard-rejs men det riktiga intresset för motortävlingar har man väl inte.
Men ngr gånger har man vart i Orsa på dragracing, och i Västerås förstås.

Mavve skrev:

Värdelöst o se.
Varför gick du RR licenstagningskursen, du tror ju att RR banor går i en ring, tur att du aldrig löste ut din RR licens.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8