Har du varit över 300 km/h?

  • Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

varit över 300 km/h


  • Antal röstningar
    0
Fürstenhoff skrev:
2180943 Vet många pigga Volvo 740/940 men så pass pigg vad beträffar effekt och väghållning så att det räcker till att köra i från en vässad Impreza på
bana när det svänger :va ....................... :rolleyes:

/Fürstenhoff.
Nej för fan, nu menade jag bara raktframrejsing, det skrevs någonting med 402 m någonstans. Det jag skrev hade ingen som helst anknytning till att svänga. Den jag tänkte på gick runt 9,80 ungefär på 402 m. MEN skulle jag tippa på vilken bil som skulle vinna när det svänger så hade jag, oavsett vilken bil Volvon möter (även om det hade varit en Lada), aldrig i livet röstat på Volvon! :hihi
 
Fürstenhoff skrev:
2180787 *skratt*

Är du bara trött eller knaprar du rosa piller med :) på dem!!?? :7peta



*Vår bil kommer att väga runt 1100kg!!

*Över 600hk++ med mängder av vrid!!

*Motorn och speciellt bilen är enkom byggd för ren ban körning - inte för handikap racing som 402m där den till trotts inte kommer att behöva skämmas för sig!!

*Garanterat under 3 sek 0 - 100km/h!!

Och du tror att din Volvo 940 skall vara snabbare än denna bil på bana!!?? :va

Självklart -du har helt rätt!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

Ps! Du glömde möjligtvis INTE att läsa den tekniska datan på bilen & vilka företag/tillverkare som är inblandade i projektet och varför!! :rofl Ds!



Hhhhhmmm...

Jag är rädd för att du åtminstonde har rätt i din komentar ovan då jag ALDRIG hört talas om eller läst om en Volvo 940 som klarat utav att komma upp i 310km/h!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

oj, du har inte läst mycket, förra 240 projektet var bänkat på 641,4HK (tyvärr där körkortet rök första gången med :(
och att 940 går över 310 ska nog inte vara några problemix.

0-100 på 3 sek spöar jag inte kan jag säga redan nu, men 90 -180 på under 4 sek gör den, där jag lagt min kraft..

men men, som sagt har inte som mål att köra långlopp eller raka banor heller..

men du kör säkert ifrån mig vart som hellst :tummenupp

lahi skrev:
2180925 Du är möjligtvis inte från Åhus? Tänkte på en "ganska" pigg svart/gul Volvokombi, har för mig att den var därifrån...

ja jag ska försöka fixa de så fort som möjligt och sedan länka.
Observera sen att det är ett "container projekt" med lastbilsturbo och sådant ohälsosamt för stackars lilla 2,7 liters motorn
 
Funatic skrev:
2180659 Tänkte på V-gurras "jag idiot-förklarar-trådstartaren-inlägg."

Fattarunurå :tungan



eeh, vad snackar DU om??? Är du allvarlig?

Ok, då fattar jag :). För övrigt är jag sällan allvarlig, likaså igår kväll. Dock var jag uttråkad och trött :3freak.
 
Spoox skrev:
2181041 oj, du har inte läst mycket, förra 240 projektet var bänkat på 641,4HK (tyvärr där körkortet rök första gången med :(
och att 940 går över 310 ska nog inte vara några problemix.
Det finns killar här i trakterna som bromsat ut ~900hk ur Volvos motorer, tyvärr har de en körbarhet som just inte passar någon annanstans än möjligen på strippen.
Ett lastbilsaggregat på en Volvospis brukar tyvärr inte ge något underverk av dynamik så hur användbara dina +600hk blir på bana måste jag nog sätta ett frågetecken för.
Jag har dock lärt mej att inte underskatta människors påhittighet fast jag tror nog inte att Imprezamotorn och din Volvomotor befinner sej riktigt på samma "planet". Allt över 500hk i en gatbil är dock jäkligt häftigt :tummenupp
 
Ozzian skrev:
2181390 Det finns killar här i trakterna som bromsat ut ~900hk ur Volvos motorer, tyvärr har de en körbarhet som just inte passar någon annanstans än möjligen på strippen.
Ett lastbilsaggregat på en Volvospis brukar tyvärr inte ge något underverk av dynamik så hur användbara dina +600hk blir på bana måste jag nog sätta ett frågetecken för.
Jag har dock lärt mej att inte underskatta människors påhittighet fast jag tror nog inte att Imprezamotorn och din Volvomotor befinner sej riktigt på samma "planet". Allt över 500hk i en gatbil är dock jäkligt häftigt :tummenupp

yepp, som sagt. detta är ingen bil som håller en längre sträcka eller är tänkt att köra sådana.
å tittar man på olika projekt runt omkring så är de svårt att hitta bilar som är "bäst" på allt, 402/bana/långlopp och om de nu finns någon mer variant.??
mitt mål var från början bara att kunna göra snabba omkörningar och leka på kurviga vägar, men sen blve de ännu mer än leka och de började fixas bak för att få bättre grepp/väghållning och med 255orna på där bak nu så skjuter de på ganska bra ut ur kurvorna utan att de ska behöv släppa.. men men

allt med bus är roligt :rofl
 
Strax över 300 med en porsche 996 GT3 kittad och vässad och strax över 300 med en lotus esprit V8 dubbelturbo verklig hastighet givetvis, på autobahn :va . och när det kommer till att svänga så vad sägs om en Radical prosport 1300. Ca. 480kg "utan förare" och ca 205hk hayabusamotor. :banana
 
Last edited:
Fürstenhoff skrev:
2181894 Hhhhhhmm......


Försök att ha klart för dig att denna bil byggs tillsammans med många av världens absoluta specialister på banracing & väghållning, Subaru bilar och motorer varför jag kan garantera att din volvo aldrig skulle kunna ha en chans på en kurvig väg eller bana - dock skulle den kunna rasta vår Impreza rakt fram även om syster motorn (exakt samma spec som vår motor) som RIGOLI byggt i helgen körde 10.9 sek på 402m med en bil som hade en vikt på dryga 1400kg!! :pannkyss


För att kunna utnyttja den effekt du nämner ovan på 641.4hk i en Volvo så skulle det krävas en smärre förmögenhet vad beträffar chassi & väghållnings produkter för att komma i närheten (om det ens går :va ) av en specialist byggd Impreza av senaste snitt!! :7peta


Dock känner jag till många riktigt balla bus bilar av märket Volvo med många hundra hästkrafter inkl ett par riktigt vassa före detta 240 fabriks banbilar som även dom får stryk på en racing bana mot denna Impreza, sorry!! :brinnerup


Men självklart så tycker jag att vi träffas när båda våra bilar är klara för lite skoj på någon kurvig väg eller bana!! :fyllisar


/Fürstenhoff.


Ps! Säg bara till om du vill satsa nåååååågra spänn på vem som är först över mål linjen i ett ev race!! ;) Ds!


Pss! Vart har du fått för dig att denna bil byggs för långlopp eller 402m!! :va Dss!

Psss! 90-180km/h på under 4 sekunder - nästan i klass med Schumis F1'a!! :banana Dsss!

det med 402 meter har jag inte fått för mig och inte med långlopp heller.. men det lät tidigare i dina uttalande/beskrivningar av bilen som att den är otimerad för mer racing/längre banor.

med tanke på att vi med Eklunds första rallycrossbil från 82 körde 0-100 på 2,8 sek och 100-200 på 4,016 så tycker jag inte 90 - 180 på 4 sek är så märkvärdigt.. :tungan

men som sagt jag sak försöka fixa till en lite seriös sida/dokument med lite mer fakta och så sak jag höra av mig när jag vet mer exakt vilka träffar datum som jag kommer finnas på. :banana
 
Fürstenhoff skrev:
2181894 Hhhhhhmm......

Försök att ha klart för dig att denna bil byggs tillsammans med många av världens absoluta specialister på banracing & väghållning, Subaru bilar och motorer varför jag kan garantera att din volvo aldrig skulle kunna ha en chans på en kurvig väg eller bana - dock skulle den kunna rasta vår Impreza rakt fram även om syster motorn (exakt samma spec som vår motor) som RIGOLI byggt i helgen körde 10.9 sek på 402m med en bil som hade en vikt på dryga 1400kg!! :pannkyss

Självklart borde den med mest pengar vinna, allt annat vore väl en skam :confused:
 
Fürstenhoff skrev:
2182286 Då är jag torsk i från start!! :(
/Fürstenhoff.

En sen edit då det självklara inte var tydligt nog :)

Tävlingen borde väl egentligen gälla hur mycket speed ni får per krona. Det tycker jag är avevärt mycket mer intressant än vem som är snabbast
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top