Har du varit över 300 km/h?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

varit över 300 km/h

• Antal röstningar
    0
Jag fattar inte att ni kan köra i sådana hastigheter, blir det inte så att styret börjar fladdra, och motorcykeln känns ostabil? Har själv varit uppe i 230km/h mätarfart, hitills har det kännts för osäkert, riskfyllt att gasa på mer......men så är jag ju också nybörjare

Racercukel skrev:
2169416 Jag fattar inte att ni kan köra i sådana hastigheter, blir det inte så att styret börjar fladdra, och motorcykeln känns ostabil? Har själv varit uppe i 230km/h mätarfart, hitills har det kännts för osäkert, riskfyllt att gasa på mer......men så är jag ju också nybörjare

Både Busan och zx12 an är stadiga som berget i 300 +....inte vara orolig

Moralkakor direkt?

Varför alla moralkakor?

Står väl bara: Har du varit över 300 km/h?

Inte: Har du varit över 300 km/h på allmän väg?

Varför förutsätter alla moralpanikare att det menas
allmän väg? Frågan var väl bra över 300 ?

/cleaner (som ej varit över 300km/h på marken)

Fürstenhoff skrev:
2169470 I fantasin går alla Ägg fort, dock INTE i 395km/h utan modellen innan har faktiskt varit snabbast med 388km/h vilket är långsamt!! ;)
(läses med ironi då det är fort men ändå långsamt)

/Fürstenhoff.
388 på ovalbana ja (Nardo i Italien) Inte på lång lång raka, får de någon kilometer raka till att varva på innan det börjar svänga igen så ska det nog gå lite fortare :tummenupp

Min mätare stannade på 299, tyckte ändå att det var dags att släppa av i brist på raksträcka. Tycker hojen är väääldigt lätt i styret i 260+, nån mer med 10:a som känner samma sak? Styrdämpare blir en investering inom kort för min del :3freak.

Pinky skrev:
2170158 Min mätare stannade på 299, tyckte ändå att det var dags att släppa av i brist på raksträcka. Tycker hojen är väääldigt lätt i styret i 260+, nån mer med 10:a som känner samma sak? Styrdämpare blir en investering inom kort för min del :3freak.

Jag tycker samma med R1an, det är inte så mycket "down force" på framhjulet när det börjar gå fort, har kännt framhjulet lätta vid nästan fullvarv på 5e växel och jag är ingen "bakhjulsfantom" så det var väldigt spännande första gången :D

Det har dock gått lugnt till, man känner bara en lätt vibration i styret när framhjulet går ner igen så styrdämparen får allt göra sitt jobb, hehe.

Ozzian skrev:
2170221
Det har dock gått lugnt till, man känner bara en lätt vibration i styret när framhjulet går ner igen så styrdämparen får allt göra sitt jobb, hehe.

Testa plocka bort din styrdämpare och sen gör samma sak, då blir det nästan lite för spännande :brinnerup :hihi.

Har åkt i 320 med norsk taxa :3freak
Men jag undrade om det var fel på mätaren, då en moppe körte ifrån oss i staden :confused:

Pinky skrev:
2170757 Testa plocka bort din styrdämpare och sen gör samma sak, då blir det nästan lite för spännande :brinnerup :hihi.
Japp, jag förstår vad du menar, hade ingen styrdämpare på gamla R1an, den lättade också vid högfart fast motorn orkade inte lyfta på samma sätt som -05an gör.... Näää jag vill gärna ha kvar min styrdämpare :D

Dr.Bike skrev:
2167865 Vet inte hur fel en busamätare visar, men den visade 330 iaf, och om det är över riktiga 300 eller under kändes rätt akademiskt... ;)

På min 00:a var +340 lika med 306 i verkligheten .. verifierat med gps ..
åkte hem o bytte kalsingar sen ....

Freedom skrev:
2177662 Löjlig poll och vad tjänar den till?

Jag drar till med en vild gissning .... att ta reda på hur många på SH som
varit över 300 med div olika fordon. :huvet

Fö. så kan man ju ifrågasätta de flesta polls här på SH .....

Racercukel skrev:
2169416 Jag fattar inte att ni kan köra i sådana hastigheter, blir det inte så att styret börjar fladdra, och motorcykeln känns ostabil? Har själv varit uppe i 230km/h mätarfart, hitills har det kännts för osäkert, riskfyllt att gasa på mer......men så är jag ju också nybörjare

Köp Suzuki, där fladdrar inte styret vid 300+. :banana

IronMike skrev:
2167740 nytt försök

:pannkyss

--
300 fick va gränsen, för där va jag på varvbrytet me en hoj :död ..kört 337 km/h med bil, mätt med gps.

:corn
:3freak
är det inte känslan som räknas att åka hoj. inte hur fort man åker :fatta!

chyfer1 skrev:
2177761 :3freak
är det inte känslan som räknas att åka hoj. inte hur fort man åker :fatta!
ju fortare ju bättre :hihi ere inte så ?

moppe-fucko-tråd eller inte, den va smått ironiskt menad då alla andral iknande trådar dök upp..orkar inte vässa mer, då bannar swedie mig igen

:3freak

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...