Har du varit över 300 km/h?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

varit över 300 km/h

• Antal röstningar
    0

IronMike

Guest
nytt försök

:pannkyss

--
300 fick va gränsen, för där va jag på varvbrytet me en hoj :död ..kört 337 km/h med bil, mätt med gps.

:corn

Det verkar vara ont om moderatorer online idag. Det var längesedan det var så mycket trams på forumet.

UrbanTiger skrev:
2167789 Åkte 747 en gång och då gick det över 1000 i medvind :yoparty
Jag tycker inte att det är något att skryta om att ha varit uppe i sådana vansinneshastigheter. Visst kanske er pilot hade koll på läget men vad händer om någon kille i en liten Cessna inte inser att planet bakom kommer dundrande i över dubbla hans egen hastighet och råkar rycka till?

Vet inte hur fel en busamätare visar, men den visade 330 iaf, och om det är över riktiga 300 eller under kändes rätt akademiskt... ;)

Själv har jag varit uppe i 80km/h gånger X varv runt mätaren :tummenupp

PS: Hastighetsmätare kan väl aldrig ljuga DS ;)

Nog inte många som har kört över 300 blås med sin hoj då många mätare är glädjemätare, sanningen ligger nog vid 280-290 max!

Jag har varit uppe i 105 med Uralen när jag skulle köra om en lastbil. Jäklar vad det gick! Höll nästan på att köra i diket när sidvagnen lättade! Och det fanns mer att ge på gasen :tummenupp

/0ut1Aw

över 100 med rolerblades bakom hoj
nära 100 med snowracer bakom 4hjuling i vintras
men några 300 har det inte blivigt!
medlem i 11000 meters klubben däremot :banana i över 300km/h

pjohan skrev:
2167809 Jag tycker inte att det är något att skryta om att ha varit uppe i sådana vansinneshastigheter. Visst kanske er pilot hade koll på läget men vad händer om någon kille i en liten Cessna inte inser att planet bakom kommer dundrande i över dubbla hans egen hastighet och råkar rycka till?
man får inte flyga hursomhelst i luften.

pjohan skrev:
2167809 Jag tycker inte att det är något att skryta om att ha varit uppe i sådana vansinneshastigheter. Visst kanske er pilot hade koll på läget men vad händer om någon kille i en liten Cessna inte inser att planet bakom kommer dundrande i över dubbla hans egen hastighet och råkar rycka till?

Cessnan får väl ligga i högerfilen.
Om det nu skulle vara enkelfiligt så får väl det andra planet ta hänsyn till 3 sekundersregeln så han hinner bromsa.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!