Har du varit över 200 km/h?

Har du varit över 200km/h?

• Antal röstningar
    0
250 me hoj
230 me bilen.
vad ska man säga? det e klart man måste
prova vad hojen går för.. eller? :hjälm
det gäller bara o välja tillfället...

Inte me hojen... Den går väl bara o pressa upp i 170 nånting...
Men med förra blilen va man o nosa på 250 iaf... :)

både och
men inte med nuvarande bil eller hoj...(ingen gör >200)

Jo, speciellt som folk har svårt att skilja på VART man kör 200 km/h.

Är själva målet viktigt i sammanhanget :va

Mr Helmut skrev:
2167367 Får montera högre ruta då (öronproppar,bättre hjälm) sen bara gaaasa
Nä, jag tycker inte att det är roligt att köra fort, i alla fall inte så fort. 160 km/h är man ju uppe i så gott som varje gång man har ute hojen, men det är på väl valda sträckor.

EBS skrev:
2167362 Klart man har varit över 200 km/h.

Sandstream:
Har du konstant mens eller är du bara dryg av naturen?

Varför skulle det vara självklart?
Du och jag har haft den här diskussionen förut, och jag vidhåller, det är inget att skryta med att man har varit uppe i över 200 km/h på väg.
Men visst, det går oerhört mycket fortare åt helvete och är jävligt mycket svårare att reda ut. :tummenupp
Men kalla sandstream ett pucko, visst. :tummenupp

mupptråd.. 300 tråden e mycke tuffare, för oss som brassar i helvet :rofl

ceasar skrev:
2167415 Jo, Tyresömotorvägen är en jätterolig högfartsmotorväg...

Får ta den nästa sommar när det står en R hoj i garaget då...
vart ligger den? tyresö kanske? :)

IronMike skrev:
2167761 mupptråd.. 300 tråden e mycke tuffare, för oss som brassar i helvet :rofl

du får inte berätta att du kört så fort då kommer jag och slår dig med min skotsk rutiga dramaten drag väska!!!! :fatta!

eller så tar vi en :fyllisar och pratar om hur mycket vi älskar allt som går fort väldigt fort! :tummenupp

Racercukel skrev:
2168715 Hjälper knappast när det blåser sidvind, då du kommer väldigt lätt ur balans i högre hastigheter :mattias

Han jag svarade nämnde inget om sidvind utan bara blåsigt och det är de ju.

Men sidvind känner man ju av mera om man kör sakta än fort tycker då jag i alla fall.

Om man tänker med krafter så borde det ju också stämma.

Savage skrev:
2167332 Nytt försök!

Efterdom diskussioner pågår i bmwjohans tråd så tar vi det nu! :)

Det är sällan jag inte är en bra bit över 200 km/t när jag är ute o kör,
så är det bara. Jag har min hoj till vad den är byggd för= att ha roligt med.

Men så kör jag inte till jobb eller till kompissar typ småäranden med hojen,
när jag kör så kör jag (på enl mig väl valda platser) och det har funkat hittills.

körde 240 med bruden bak på. kom och tänka på att det kanske inte är så smart att göra så när man har ansvar för någon annans liv också men men man lär sig ju hela tiden.

Mr Helmut skrev:
2168735 Han jag svarade nämnde inget om sidvind utan bara blåsigt och det är de ju.

Men sidvind känner man ju av mera om man kör sakta än fort tycker då jag i alla fall.

Om man tänker med krafter så borde det ju också stämma.

Jo det är sant man märker av sidvind mer i låga hastigheter, men man passar sig att köra snabbt då....iallafall jag

Det räcker ju att man varvar ur några växlar så har man ju 250(på mätaren) till och med på en 600. Det är svårt att hålla sig UNDER 200 på större vägar...

Anderzzon skrev:
2167558 270km/h me bil
265km/h me hoj

Inget att vara stolt över, åkte 250km/ med nya bilen för någon vecka sedan å det var bara läskigt :rolleyes: , men med hoj är det ju kul ibland :D

Ganska sjukt att det känns så egentligen :va
Vill bara inflika att det är läskigt vid 270 med hoj o inse att aset du har mellan bena inte ger sig utan bara vill ploga vidare.Tacka gud eller nån att jag satt på en ducce med styrdämp. Bil är absolut inte lika läskigt,iofs bara 250 men där är man mer rädd för farbror blå.

Syss skrev:
2167743 Varför skulle det vara självklart?
Du och jag har haft den här diskussionen förut, och jag vidhåller, det är inget att skryta med att man har varit uppe i över 200 km/h på väg.
Men visst, det går oerhört mycket fortare åt helvete och är jävligt mycket svårare att reda ut. :tummenupp
Men kalla sandstream ett pucko, visst. :tummenupp

Som sagt, vi har haft diskussionen förut. Jag skryter inte med att jag har varit uppe i 200, det va ju bara frågan i tråden och det ÄR väldigt vanligt att man kör 200+ med sporthoj. Det gör ÄVEN du. Försök inte säga något annat...

Det är klart det går fortare när man kör 200 än när man kör 110. Det förstår väl alla, men att det är otroligt svårt att reda upp en situation i 200 kan jag knappast hålla med om. Det är klart svårare, men i 110 står man ju nästan still när man kör hoj.

Jag vet att du förspråkar bankörning framför allt, men du behöver inte moralpredika det. Du vet mycket väl att jag kör gata och trivs med det (och tar med riskerna i kalkylen) och du vet precis hur jag kör...

Mitt inlägg till sandstream va mellan mig och sandstream och det va inte bara den här tråden det var en kommentar på.

//EBS @ FeeBee's konto

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...