Har du tecknat IF Hondaförsäkring?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Som frågan lyder. Har du tecknat IF:s Hondaförsäkring? Vad fick du för premie och självrisk?

.

Lurch skrev:
Som frågan lyder. Har du tecknat IF:s Hondaförsäkring? Vad fick du för premie och självrisk?
.

Kanske onödigt att svara eftersom jag har likadan hoj som du men...

Halvförsäkring helår gick på 5500:- med 15000:- i självrisk på stöld. I princip kan jag dock förvara hojen var jag vill och behöver endast använda styrlåset.

En halvförsäkring på If men hojen påställd 6 månader och övrig tid garageförsäkring kommer att hamna på samanlagt över 6000:-/år men med 5000:- (2 lås)/ 10000:- (1 lås) i självrisk och måste förvaras i låst utrymme.

Varken Honda eller If har trafikförsäkring gällande på bana då detta är inhägnat område men man väntar på en lagändring. Om premierna chockhöjs då kunde man inte svara på.

Nej , men jag skall tecka en.
Fireblade 92:a. 4000kr för trafik helår.
30 år bor i Zon 2

Lurch skrev:

.

Tecknade Hel försäkring, det kostar mig drygt 1500/månaden. Grymt mycket billigare än hos andra.

Har hos IF men inte honda försäkringen! Fick inte helförsäkra då, Ger 1380:-/månaden helförsäkrat med 3000:- i självrisk på en vanlig försäkring hos dom , inte så farligt tycker jag, enda nackdelen är att man får inte köra på bana!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park