Har du skadat dig?

Har du skadat dig när du kört RR?

• Antal röstningar
    0

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag sökte lite men hittade inte någon tråd om detta. Jag är jävligt sugen på att börja köra RR nästa säsong så jag väger fördelar mot nackdelar för tillfället. En jäkligt stor nackdel, större än kostnaden, tycker jag är ifall skaderisken är stor. Hela denna säsong blev förstörd för mig för att jag krachade på crossbanan och bröt en massa grejer. Är inte sugen på att få allt för många såna här skador igen. Nu förstår jag självklart att risken för skador beror såklart på hur vilt man kör, men jag lägger upp en poll i alla fall så att man kan få se på ett ungefär hur många som skadat sig. För att det ska räknas som skada så måste det var mer än skrubbsår och sånt. Det som räknas är benbrott av olika slag. Det räknas såklart även om man tex slagit knäskålar eller något annat ur led så att fått sin rörelseförmåga rejält nedsattt under en lite längre period.
Sen vill jag bara att ni som har licens ska svara på detta.

En stukad fot på 5 säsonger RR räknar jag inte som skada. Inte med tanke på antalet vurpor man gjort. :rolleyes:
Relativt lite skador tycker jag, å andra sidan verkar det som att nyckelbenet går av regelmässigt på vissa förare.

RR är nog fel sport om man vill hålla sig skadefri... det är något man måste vara beredd på, risken finns ju där.

skrapsår.
bryter aldrig något. Min pappa heter wolverine. Vi har vissa gemensamma gener.

Två säsonger, 20 race, 6 krasher = inga skador.

Riktigt blåslagen, men inget brutet.

När jag körde Formel bröt jag massor = RR är bättre :)

3krasher
2 spruckna revben
1 krossad handled + skadade ledband i foten

tror inte jag körde under 100 en enda gång jag krashade dock, hade det varit på gata hade det garanterat gjort ondare...

3 klotningar RR träning/tävling

2 i regn gav stekpannestort blåmärke på höften den ena gången men ingenting alls den andra gången.

1 torrvurpa i går på Knudan, slog axeln och revbenen rätt så ordentligt.

Jag har dock vurpat hårdare med både 70cc mopperäcer som kolvnöp i kurvan samt voltat med minimoto i 60-70 blås och spräck hjälmen samt slagit sönder knät.

Blåmärken är rejsing :crash

Ont överallt i hela kroppen får man efter en vurpa. Haft ont i nacke, fot, knä men inga bestående men utan svullnaden, stelheten och smärtan försvninner.

WASP skrev:
RR är nog fel sport om man vill hålla sig skadefri... det är något man måste vara beredd på, risken finns ju där.

lite skador är ok, men jag vill inte bryta ben varje sommar. då är det för mycket.

läste alla kommentarer först och det lät inte alls så farligt, men sen när jag kollade pollen så visar den just nu ca 30% som har skadat sig rätt allvarligt. det är rätt mycket.

Last edited:
*säsong 2004 ca.12vurpor
Stukade fötter, hjärnskakningar, brutet revben, medvetslös, massvis med blåmärken och söndrig utrustning
*säsong 2005 en påkörning, en krasch
En bruten fot...

Lite fascinerande att du tycker det är många skador och att det oroar dig samtidigt som du älskar att smiska runt på våra allmänna vägar i farter över 200 km/h. Riskerna du utsätter dig för då är så ofantligt mycket större än de risker du utsätter dig för på en RR-bana. Får liksom inte ihop det. :va

Don Quixote skrev:
Två säsonger, 20 race, 6 krasher = inga skador.

Exakt samma här,.... coolt!
får se vem som vinner statistiken när säsongen e över...

Miss Ullis skrev:
*säsong 2005 en påkörning, en krasch
En bruten fot....

de va väl anderstorp, men stog du inte på öronen på sviestad oxå :va

:)

bmwjohan skrev:
lite skador är ok, men jag vill inte bryta ben varje sommar. då är det för mycket.

läste alla kommentarer först och det lät inte alls så farligt, men sen när jag kollade pollen så visar den just nu ca 30% som har skadat sig rätt allvarligt. det är rätt mycket.
Beror på hur du ställt frågan. Graderar du frågan blir den mer rättvisande. Jag kryssade i att jag skadat mej pga ett trasigt nyckelben 2003. 3 krascher hitills i karriären, samt 1 med min gathoj 1998.

fezt skrev:
Exakt samma här,.... coolt!
får se vem som vinner statistiken när säsongen e över...

de va väl anderstorp, men stog du inte på öronen på sviestad oxå :va

:)

Jo men jag trillade aldrig på anderstorp, blev bara påkörd.
på sviesta gick d så långsamt så det va ingen fara.

Back