Har du silverfisk i ditt hem?

Har du silverfisk i ditt hem?

• Antal röstningar
    0
Det fanns silverfisk i min lgh när jag flyttade in men dom dog ut under första vintern.
Kan knappast vara pga överdriven städning snarare så att jag har "lite" kallt hemma, typ 16-17 grader i luften och ca 13 på golvet.

Fotrally skrev:
finns det svarta silverfiskar? :3freak

Det kan vara larven av mjölbaggen eller fläskängern som liknar silverfiskar lite, speciellt de ömsade skinnen som blir kvar. Har du kollat i mjölpaketet?

Bifogat

• flaskangerlarv.jpg
    flaskangerlarv.jpg
    23.3 KB · Visningar: 569
Kajan skrev:
Det kan vara larven av mjölbaggen eller fläskängern som liknar silverfiskar lite, speciellt de ömsade skinnen som blir kvar. Har du kollat i mjölpaketet?

Är silverfiskar lika små som mjölbaggar eller?

honkiie skrev:
Är silverfiskar lika små som mjölbaggar eller?

Nej men deras larver ser liknande ur, särskilt när man hittar de ömsade skinnen i mjölpåsen.
Silverfisk - grå vit randig med borst
mjölbaggelarv - brun vit randig med borst

Svar på frågan om det finns svarta silverfiskar.

Jag tar de små jävlarna med damsugarn o tömmer skafferiet helt när de har invaderat. Det ända som funkar.

Dom ska DÖ DÖ DÖ!

:kulspruta :kulspruta :kulspruta =<=´,=´,O=

Silverfiskar är generellt ganska harmlösa. De lever i sprickor o under lister. Sen kommer du ut på natten o käkar upp dina gamla hudrester, snorkråkor och nagelrens som du släpper runt om i lägenheten.

Dem gadd damm bastarz got it hot from tha Radar-spray wit tha prolonger framm maj 5-56 burk vettu!
In under trösklar och i springor med förlängningspipen å så bara spreja!
*bugz exterminator inc.* ;)

Dr.Bike skrev:
Dem gadd damm bastarz got it hot from tha Radar-spray wit tha prolonger framm maj 5-56 burk vettu!
In under trösklar och i springor med förlängningspipen å så bara spreja!
*bugz exterminator inc.* ;)

Synd att dom gjorde radar-sprayen svagare. Förr i tiden var den ju fan starkare än zyklon-b. Sprutade man på nånting flygande så var det fan dött före det tog i marken.

honkiie skrev:
Synd att dom gjorde radar-sprayen svagare. Förr i tiden var den ju fan starkare än zyklon-b. Sprutade man på nånting flygande så var det fan dött före det tog i marken.

O jess! Rent DDT var det! Vad det är nu kan man bara spekulera i...
Polarns farfar använde det som myggspray när han skulle ut på sjön i Vilhelmina.
Där är ju myggen stora som pålkranar...
Han hade det under armarna och överallt!
Men han blev 96 iaf!
Och slapp myggbett! :)

Jag hade såna as i min förra lägenhet, fick små fällor av en polare som jobba på anticimex som funkade rätt bra. Det låg alltid ett gäng döingar brevid fällan, dock försvann dom nog aldrig helt. Äckligaste var när jag en gång plockade upp en tröja från golvet och jag kände något som trilla ner på foten och får se en jävla silverfisk som innan jag han reagera kutade in innanför byxorna... :3freak

Där jag bor nu har jag sett ett par på dass bara, bara att mosa!

Brukar finna några såna där kräk under/bredvid sängen ibland. Fyfan, jag är inte typen som är skraj för små insekter och så. Men de där jävlarna, blää .:tungan

Brukar bli någon gammal tidning, och SMACK så är de borta. :hihi

Kajan skrev:
Silverfiskar är generellt ganska harmlösa. De lever i sprickor o under lister. Sen kommer du ut på natten o käkar upp dina gamla hudrester, snorkråkor och nagelrens som du släpper runt om i lägenheten.

Vad försöker du säga...att anfall är bästa försvar? Dvs...ät upp deras mat? :hihi

Jotack. Såna huserar lite varstans i mitt badrum. Och dom verkar tyvärr stormtrivas.

Ska man på dass mitt i natten och tänder lampan blir dom hysteriska och springer toksnabbt. Lite roligt, faktiskt. Men jävligt äckligt!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman