Har du LASER slipon?

• Thread starter Thread starter überkill
  • Start date Start date

überkill

Guest
Hej alla!

Ni som har laser slipon kan ni skicka lite bilder samt säga om det låter tillräckligt? Funderar på Magnum eller Race till min R6. Det där med dual sound de kör med är ju suveränt. Någon med en R6 som har Laser monterat? Vill veta om det är värt att slänga ut ca 5000 på det..

Vill inte lägga mer än ca 5000 eller måste det kosta mer?

Hade Laser till min gamla FZR, det var fanimej det råaste ljudet jag någonsin lyssnat till.

Blev tillochmed lite mycket emellanåt.

Har ett duo tech på min, är väldigt nöjd med både ljud och utseende. Givet att man borrar ur insatsen, lätt gjort.

Last edited:
tobbe1 skrev:
2134494 jag har en R1a -05 med laser slipon. Det låter rätt lite om man inte plockar ut insatserna

Jag har Laser HotCam på min gixxer1000-03a och jag håller med föregående talare att det låter lite om detta slipon..

Har det på turbomaskinen idag och då låter det ännu mindre en förut...

Men vill man ha ett slipon som går igenom besiktningen utan problem ska man ha dessa Laser på hojjen utan att modifiera om dom något....

Jag har Laser på min och jag har inte hört nåt bättre!! Låter inte vrålhögt men absolut inte tyst. Tveksamt om de går igenom besiktningen

Vilken modell av Duotech eller Hotcam låter mest? Måste man ha catalysator-modell?

Ljunghusen skrev:
2134640 Jag har Laser på min och jag har inte hört nåt bättre!! Låter inte vrålhögt men absolut inte tyst. Tveksamt om de går igenom besiktningen

Mitt gick igenom med raceinsatsen. De mätte iofs aldrig med dB-mätaren så det är kanske dumt att lova nåt, men det borde ju inte låtit uppseendeväckande mycket i besiktningsmannens öron om de skiter i mätningen.

OK men jag skiter i besiktningen. Gillar Lasers system och det där med dual sound = när man vill besiktiga mm så kan man tysta ner den men i övrigt ska en mc låta och då vill jag veta om det låter mycket med raceinsatsen samt vilken av deras pipor som ni andra föredrar och varför? Om man har dual sound och tar ut decibelkillern eller va man nu gör så ska det alltså låta tillräckligt? Vad säger ni som har nyare Laser? Eller måste jag gå och köpa ett fult Micron? Tycker de e fula...

Till vardags kör man givetvis utan insats alls. Mitt låter nästan för mycket ibland, eller så är det min hjälm som gör att det blir resonans innuti den så det sjunger i öronen vid 6000 varv. Kul i början, tröttsamt efter 20 mil.

Grabbar och tjejer finns det något ställe där jag kan få tag på hotcam i carbon eller titan billigare än de 7800 kr jag sett det kostar till min R6?

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back