Har du kunskaper om VFR1200FD?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80, KTM 690 Duke -18.
Jag är inne på att byta till en sporttouring då jag skall (antagligen) börja pendla till kungliga hufvudstaden en till två ggr i veckan.
Snubblade över en ny billigt VFR1200 automat och blev lite sugen. :)

Jag skulle vara tacksam om ni som provkört, eller har en själva, ville dela med er av era kunskaper. :Bugar

Hur mår man efter en tvåtimmarstur?
Är man i stånd att möta kunder?
Hur är den att snirkla mellan bilar i köerna?
Vad drar den?
Osv osv.

All info mottages tacksamt! :tummenupp

Jag tog en provrunda på en demohoj när de kom ut för ett par år sedan. Gillade verkligen att köra med "paddlarna", det inbjöd till lite mer inspirerad körning. Sen var det inte fel att glida i automatläge heller, kan tänka mig att den funkar perfekt som pendlar hoj i det läget.

Jag tog en provrunda på en demohoj när de kom ut för ett par år sedan. Gillade verkligen att köra med "paddlarna", det inbjöd till lite mer inspirerad körning. Sen var det inte fel att glida i automatläge heller, kan tänka mig att den funkar perfekt som pendlar hoj i det läget.

Ja, det är lite så jag tänker.
Borde funka bra i köerna.
Motorn borde ju räcka till och bli över om man är van vid Tigern. :)

Är den verkligen så snål?

Vet att hondas VFR motorer rent historiskt dragit ganska mycket, hörde liknande historia om 1200:an.

Provade en demohoj på en runda undertiden min Z1000 servades. Man vande sig snabbt vid paddlana och det va en klart ny känsla men är inte riktigt min grej.

Sen gick den som ett skollat troll utan tvekan.

Jag hade kunnat leva med denna hojen fast hade tagit den manuella.

Finna bara ett STORT minus och det är motorljudet org. Ett mer öppet system är ett måste om jag så hade behövt spikat ihop det själv.

Sen är det där med dyrt inköp :(

En 2010 med 0 mil på mätaren för 100 stora.
Det måste väl vara mycket hoj för pengarna. :)

Vfr

En 2010 med 0 mil på mätaren för 100 stora.
Det måste väl vara mycket hoj för pengarna. :)

Har kört ca.200mil med en automat-10.Facit:Sportläge rekomenderas vid aktiv körning,är man bara en halvsnabb förare så blir man betydligt snabbare på knixiga vägar med denna hoj.Vid forcerad körning drar den en liter mil(ej prövat efter uppdatering)Sadeln på 2010 är väl hård med kom ny på 2012(kanske kan man byta).Sammanfattning:Bra hoj med lite dyr försäkring och höga driftskostnader.Automat är inget konstigt,finns ju på var och varannan bil idag.Bara att vänja sig vilket går relativt fort.

Har kört ca.200mil med en automat-10.Facit:Sportläge rekomenderas vid aktiv körning,är man bara en halvsnabb förare så blir man betydligt snabbare på knixiga vägar med denna hoj.Vid forcerad körning drar den en liter mil(ej prövat efter uppdatering)Sadeln på 2010 är väl hård med kom ny på 2012(kanske kan man byta).Sammanfattning:Bra hoj med lite dyr försäkring och höga driftskostnader.Automat är inget konstigt,finns ju på var och varannan bil idag.Bara att vänja sig vilket går relativt fort.

Tnx for the update! :tummenupp
Får kolla med handlarn om det funkar med 2012's sadel.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park