Har du kuggat på uppkörningen???

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
Hej!!!
Alltså har du kuggat på uppkörningen för A-kort någon gång? I så fall vore jag tacksam om du kunnde skriva vad det var för något du kuggade på, så att vi som inte kört upp än får lite och tänka på.

Jepp! I september förra året. På konbanan / garagevändningen. Hade inte tillräckligt med körvana så provnerverna tog överhanden och jag körde som en kratta!!! :huvet :fatta!

Öva, öva öva!!!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=42069&highlight=uppk%F6rningstabbar

hmm förstår dina tankar bakom det hela, men hur många trådar vill du ha om detta?
e nervös som fan själv... uppkörningen e nära, men hjälper det här dig verkligen.
själv har jag en känsla av att kan man det hela, så kan man det! Försök inte tänka dig igenom hela uppkörningen.

Edit: Menar detta i all välmening

Last edited:
bagerah skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=42069&highlight=uppk%F6rningstabbar

hmm förstår dina tankar bakom det hela, men hur många trådar vill du ha om detta?
e nervös som fan själv... uppkörningen e nära, men hjälper det här dig verkligen.
själv har jag en känsla av att kan man det hela, så kan man det! Försök inte tänka dig igenom hela uppkörningen.

Nä du kanske har rätt. Men det är svårt att kunna tänka på något annat just nu

4-5 år sedan... undanmanövern.. dumsnubben tyckte jag vejjade i för hög fart o bad mig göra om utan att säga varför*såklart*.. gjorde naturligtvis lika då me eftersom jag gjort lika med läraren 20 gånger innan.. jäkligt tråkigt men kan berott på att jag åkte banan runt o "lekte" när uppkörningsgubben dök upp.. jaja saksamma nu när jag har nytt kort o så.. kan tilllägga att de va a1 kortet jag kuggade på.. lycka till iaf o tare lungt på banan, ska se smidigt o lätt ut när du kr.. inge hets runt konerna.. du hinner ändå!! hej hej

Jepp kuggade för A1 en gång på konbanan, inbromsningen i slutet av konbanan var lite instabil första gången så jag fick göra om, andra gången nitar jag frambromsen för att få stopp på den jäkla hojen står nästan stilla när den bakhjulet stiger någon dm mot himlen, inget körkort för mej den gången, men det funkade fint på 2:a uppkörningen :)

korpe skrev:
Hej!!!
Alltså har du kuggat på uppkörningen för A-kort någon gång? I så fall vore jag tacksam om du kunnde skriva vad det var för något du kuggade på, så att vi som inte kört upp än får lite och tänka på.

Gör du precis som din seriösa instruktör på körskolan lärt dig har du nog inget att oroa dig för. Se till att hålla nerverna i styr. :tummenupp

KÖRSKOLA???? jag har aldrig gått körskola ändå har jag tagit BE CE så ett A ska nog också ordna sig :) skulle aldrig falla mig in att betala en körskola när man kan själv lära sig genom att ta reda på fakta

min polare som körde upp samtidigt som mig, kuggade på konbanan, blev jätte nervös och började välta koner följt av hjullåsningar...

och detta en kille som klarad konbanan på 16-17sec ...dessutom var det fuktigt ute så vi fick 22sec på oss :huvet

kajlyl skrev:
och detta en kille som klarad konbanan på 16-17sec ...dessutom var det fuktigt ute så vi fick 22sec på oss :huvet

Så länge man kör snyggt och inte överdrivet sakta (över 20s) är det ju hur det ser ut som räknas. Ska flyta på i ett jämnt tempo utan konstigheter.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti