Har du kört mot en brutal bil i trafiken??

HenRRik skrev:
japp!

jag är med honom o mekar på rejsen.. mekar o mekar.. hetsar honom att krana på mer ladd!!

den är rask! framförallt får den sjukt bra starter.. svårt att hoppa iväg så med en sporthoj med låång 1:a..

men det är inte varje gång som han tar mig.. på gatan har han lite grepp problem... det tackar jag för.. :hihi
Den är chysst! Lite låg toppspeed bara ;););) Men han körde inte 4-länk va?

Micke_Lindstrom skrev:
För ett par år sen fick jag upp en folkabuss årsmodell -78 i 135 km/h i en lång nerförbacke, den gillade inte alls att åka så fort.

ÄÄäähhh Det var dåligt!! vi har haft uppe våran i 140 på raka (dock en 82a) men den ser ut att vara äldre än så :hihi

Dock så small det till i motorn och den började läcka olja. men ett nytt projekt är nästan klart en b23a sitter i :yoparty och 5-växlad låda, går som ett skott bara besiktningen kvar :rolleyes:

Nisse Järnet skrev:
Den är chysst! Lite låg toppspeed bara ;););) Men han körde inte 4-länk va?

Ja, jämför man med effektknarkare som kilander osv så är topspeeden inte så bra..

men jämför man ET,n med effekten, så är topspeeden exakt vad formlerna säger!

den går så fort den kan med den effekten den har, väldans bra fäste i hundburen!

näpp, ingen 4-link...

Ladderbars!! funkar finemang rakt fram, men huu vad den är lustig att svänga med.. har åkt på sjuka, långa bredsladdsomkörningar i den :yoparty

får c om nån köper den i vinter, annars rejsar vi en sommar till, det finns mer att ta! :) !

Nisse Järnet skrev:
Var Asconan blå? Och med annan front?

Min polare hade en blå opel ( men jag vet inte om det var en kadett eller ascona , jag kan inte skilja modellerna åt men den var äldre) med V8 och dubbelturbo som han brukade gasa mot hojar med , den gick nåt helt sjukt bra , kanske var det hans.

HenRRik skrev:
Ja, jämför man med effektknarkare som kilander osv så är topspeeden inte så bra..

men jämför man ET,n med effekten, så är topspeeden exakt vad formlerna säger!

den går så fort den kan med den effekten den har, väldans bra fäste i hundburen!

näpp, ingen 4-link...

Ladderbars!! funkar finemang rakt fram, men huu vad den är lustig att svänga med.. har åkt på sjuka, långa bredsladdsomkörningar i den :yoparty

får c om nån köper den i vinter, annars rejsar vi en sommar till, det finns mer att ta! :) !
Jo ET är bra som fan! Nästan för bra för topspeeden ju :) Justde, stege var det ja! Hur funkar det egentligen? Kuligt bygge iaf! :tummenupp

Ken Keniff skrev:
Min polare hade en blå opel ( men jag vet inte om det var en kadett eller ascona , jag kan inte skilja modellerna åt men den var äldre) med V8 och dubbelturbo som han brukade gasa mot hojar med , den gick nåt helt sjukt bra , kanske var det hans.
Den jag tänker på har Volvoturbo 16v 4:a och 400 påsar, men dendär låter ju brutalare! :)

Har varit med om två olika tillfällen med hoj mot bil körning, första gången hade jag flickans hoj (GSXR 750 -98). Körde mot en preppad och lättad 924 på lite över 300 kusar. var jämt upp till en bit över 200, efter 200 var acc hel jämt och varken hojjen eller bilen gick många km över 260. Så det blev oavgjort kan man väl säga. Kändes som jag hade mer och ge ändå till 250knutar nånstanns sen var det mer att hänga med (hojmätaren visar nånstann 280-290 i toppfart), körde på fel sida vägen för att slippa ligga i suget på bilen. Tog mig hur som helst inte om... ärlig fart var nån enstaka km över 260 som mest.

Sen nu i sommar efter att jag chippade Audi S2:an (uppskattinigsvis 250hk efter chippning) fick jag möjligheten att testa lite emot en ZX6-R -96-97 nånting, låg bakom i 140 växlade ner till 4:an (hade inge större förhoppningar om att plocka hojjen men kul å testa:) såg hur killen på hojjen petade ner ett gäng växlar och vrider på, när min mätare visade 200 var jag jämsides och vid 230 kunde jag vika in framför. 260 knyck på mätaren och hojjen tappar lite, var tvungen att bromsa lite och hojjen var ikapp och sen var det fullt igen, passerade 250 på mätaren i bilen och hojjen började tappa igen, toppade bilen till runt 280knyck mätarfart och hojjen var som bortblåst i bakspegeln.

Jag tror nog jag haft det riktigt tufft om det varit en lite större/nyare hoj. bilarna har ju fördelen att gå lättare genom luften i fart, så ju högre fart ju mer fördel för bilen.

Som någon skrev tidigt i denna trd, man får väldigt mycket kul för pengarna med hoj. :tummenupp

Måste väl vart nåt fel på zx6:an eller chauffören. En bara cippad Audi s2 är ju inte direkt pigg. Om du lyckas komma upp jämsides till 200km/h borde ju det innebära att Aulin skulle måsta göra 0-200 på sämst 10s blankt klarar den det på 25-30s får du vara glad (en v70r med 300hk tok 26s på sig i teknikens världs test) borde väl behöva en sådär 700-800hk för att kunna komma upp jämsides. Sen när det börjar gå fort så är ju den klart dominerande kraften att övervinna luftmotståndet och eftersom hojar har ganska dåligt Cd så kan din Audi med 250hk gå lika fort, skulle tippa att bägge kan gå runt 250 verklig fart.

Nisse Järnet skrev:
Jo ET är bra som fan! Nästan för bra för topspeeden ju :) Justde, stege var det ja! Hur funkar det egentligen? Kuligt bygge iaf! :tummenupp

Jepp, den e helkul!

stegar funkar i princip som en 4-länk, men är enklare byggd... du har 2 stag i bakaxeln, som går ihop till ett, som bultas i karossen. förlänger man de två stagen i fantasin, ska dom korsa varandra vid bilen styngdpunkt. det hela går ut på att få tyngden i bilen att förskjutas bakåt, samtidigt som att bakaxeln drar sig själv från karossen, bilen lyfter sig lite i röven när man går iväg.. ju mer det greppar o skjuter iväg, desto mer tyngd o lyftkraft får axeln.. finurligt.. :tummenupp

Markus Thorén skrev:
Måste väl vart nåt fel på zx6:an eller chauffören. En bara cippad Audi s2 är ju inte direkt pigg. Om du lyckas komma upp jämsides till 200km/h borde ju det innebära att Aulin skulle måsta göra 0-200 på sämst 10s blankt klarar den det på 25-30s får du vara glad (en v70r med 300hk tok 26s på sig i teknikens världs test) borde väl behöva en sådär 700-800hk för att kunna komma upp jämsides. Sen när det börjar gå fort så är ju den klart dominerande kraften att övervinna luftmotståndet och eftersom hojar har ganska dåligt Cd så kan din Audi med 250hk gå lika fort, skulle tippa att bägge kan gå runt 250 verklig fart.

Kanske inte skrev så det kom fram riktigt.. körde 140 med bilen och växlade ner ett snäpp och full acc, så jag hade fördel att ha fullt laddtryck (1,2bar) när han med hojjen klev på. Sen om hojjen inte var fullt frisk kan jag inte säga något om, men det var ju en liten gammal 600cc, kan inte heller uttala mig om chaffören.. :rolleyes:

Enligt fabrik ska en S2:a göra 248 ärliga orginal, sen hur det stämmer vet jag inte, men de går ruggigt fort allafall för att vara en bil med så pass låg effekt. Hojjen ska väl göra 240 ärliga har jag ett svagt minne av? :va

Försökte mig även på ett test senare på hösten men sköt en slang från turbon så det blev inget av det...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti