Har du kört mot en brutal bil i trafiken??

Det handlar ju inte bara om hk... utan hur du använder maskinen samt vad du törs..

Jag har dragit ett par mc med lite olika bilar jag haft. men vist då är jag inte feg på gasen eller nått.
 
jo men det är heller inte mc som mc, en Hayabusa är ju ganska mycket piggare än en fz 750 tex, det fins kalla siffror på allt. Men i båda fordonen ska det ju till en förare som fixar den där perfekta starten med och det gör det inte alltid, jag menar missar ,man några sekunder i starten kan man ju vara blåst även om man teoretiskt sitter på/i den värre maskinen.
 
KickAss_Prod´s skrev:
Tråden kanske har varit uppe innan...

D eju mycke snack om hur mycke bättre en mc accar mot en bil osv.
Har mött en Ferrari 575 Maranello ca.600hp och vid ett annat tillfälle en trimmad BMW M5 Alpina ca.850 hp

Var helt jämt mot M5:an. Ferrarin fick jag en lucka på kanske 30m efter 2mils vansinne. Då har bilen krängt över hela vägen o ändå inte kommit närmare i kurvor. Inget man vill göra om!

Möter du en riktigt hårig bil så e d inte så lätt o ibland e d helkört. Är ju ensak o läsa på pappret men när du väl e där så...
Biturbo på M5:an? Eller kompressor? Mer info tack!
 
kajlyl skrev:
Det var väl 2 på forumet som fick duktigt med pisk av en Porsche GT2 i sommras...

Men mot den bilen finns det inte mkt att göra :Bugar

Det var jag och chrismalm som körde mot Porschen, en GT3:a var det.
Porschen trängde sig imellan mig och "malm" vid en vägarbets sträcka på motorvägen. Man såg lång väg att det var race han ville ha, och det fick han,
Startfältet såg ut så här Fireblade, GT3 och Firestorm,.
Vi accar fullt ut från ca 50km/h.
Firebladen drar ifrån en del, jag ligger bakom Porschen och får hålla igen lite grann för att inte köra honom i röven. Efter 180km/h så är det jämt mellan mig och GT3. Strax efter 200km/h så verkar det som om jag fäller ut en bromsskärm eller nåt. Biljävlen bara drar iväg, känns som om jag står still. Då saktar jag in.
Ser sedan på håll att Porshen har hunnit ikapp Firebladen.
Han berättade själv senare att han låg på fullpatte och såg i backspegeln att Porschen blinkar för omkörning. Han går till sidan och bilen drar om, inte segar sig förbi. Han uppskattar att bilen hade ca 20 km/h högre hastighet än honom.
Har för mig att han sade att han hade ca 290 Km/h på mätaren, chrismalm alltså.

En jävla bil på att gå var det i alla fall. Kul även om man fick stryk.

Har även blivit frånkörd av en E36 3 serie BMW en gång.(topp hastighet)
Det var dock smärtsamt att smälta :(
 
Åkte ifrån en gamm-porche med den otrimmade 125an en gång... :rolleyes:

Känns som om ifall man åker på stryk så kan man gott köra hem å känna sig nöjd att man har så mycket annat som killen som har lagt ut en halv mille på bilen inte har ;D

Tror det bara finns en bil här uppe i Skellefteå som kan mäta sig mot hojjar, å det är en mörkgrön cossie (vet int nå exakta siffor på den, men ligger på över 600 iaf). Hoppas på få möta i sommar (på ett säkert sätt självklart), men men :)
 
Wiseguy skrev:
Jag säger som jag har sagt tidigare.
Rada upp några snabba hojar och några snabba bilar och mät upp vem som är snabbast i följande intervaller.

0-100 km/h
0-200 km/h
0-250 km/h
0-300 km/h (ifall någon nu kommer upp i det)
50-150 km/h
100-200 km/h
150-250 km/h
200-250 km/h
0-201 m
0-402 m
0-1000 m
toppfart, osv.
+gärna någon liten bansträcka med kurvor. Konbana eller en bana typ den som SM-folket brukar köra ute på Tierp flygrakans taxi-banesträckning.

Vinnaren blir King of the street

Läs senaste Superbike, den engelska tidningen.
Trimmad Gixxer1000
Std Gixxer 1000
Mot:
Lambo
M3 specialaren -CLS ??
Porsche GT2 -tror jag det var
Radical- ren rejsbil med nummerplåt. (Jag har provkört den äldre modellen :tummenupp )
 
Var ute och körde med tanten och dottern i bilen... Stannar vid rödljus och ser i ögonvrån att det står en liten vit bil, kanske en äldre peugot eller reanult, med tre yngre grabbar i... Grönt ljus... Drar iväg lite på 1:an, ( jag kör V40 T4 helt orginal, 200 hk ) vita bilen hänger efter snett bakom mig... Då säger tanten helt plötsligt: Dra på nu då! De vill ju rejsa! Visa dem att vi kör T4!!! (Hon som brukar skrika åt en att köra lungt ). Sagt och gjort, i med 2:an, full gas, turbon slår in, drar ut på varven. Hinner precis lägga in 3:an. Då hör jag att det viner till och sen en liten puff... :jisses Öhh, låter som backventil, tänker jag... Ser den lilla vita fara förbi med bra fart... Viner till igen och en liten puff, sen var de långt bort... :eek:
Ehh, oj då, trodde ju...:rodnar

Man lär sig nå nytt varje dag... :(
 
Triggerhappy skrev:
Läs senaste Superbike, den engelska tidningen.
Trimmad Gixxer1000
Std Gixxer 1000
Mot:
Lambo
M3 specialaren -CLS ??
Porsche GT2 -tror jag det var
Radical- ren rejsbil med nummerplåt. (Jag har provkört den äldre modellen :tummenupp )

Orkar du scanna in artikeln och posta den här ?
 
Körde mot ngn skoda oktavia av sport modell , iof inte riktigt race då han blåste förbi, med rätt duktig fart, och det kunde ju jag inte finna mig i :mad: så jag fick jobba ikapp. Han la sig dock mitt i vägen så jag fick lugna mig med att köra om, tror jag passerade han i ca 255-260
 
Last edited:
Triggerhappy skrev:
Läs senaste Superbike, den engelska tidningen.
Trimmad Gixxer1000
Std Gixxer 1000
Mot:
Lambo
M3 specialaren -CLS ??
Porsche GT2 -tror jag det var
Radical- ren rejsbil med nummerplåt. (Jag har provkört den äldre modellen :tummenupp )
M3 csl var det nog :) Grym bil!
 
loop skrev:
Var ute och körde med tanten och dottern i bilen... Stannar vid rödljus och ser i ögonvrån att det står en liten vit bil, kanske en äldre peugot eller reanult, med tre yngre grabbar i... Grönt ljus... Drar iväg lite på 1:an, ( jag kör V40 T4 helt orginal, 200 hk ) vita bilen hänger efter snett bakom mig... Då säger tanten helt plötsligt: Dra på nu då! De vill ju rejsa! Visa dem att vi kör T4!!! (Hon som brukar skrika åt en att köra lungt ). Sagt och gjort, i med 2:an, full gas, turbon slår in, drar ut på varven. Hinner precis lägga in 3:an. Då hör jag att det viner till och sen en liten puff... :jisses Öhh, låter som backventil, tänker jag... Ser den lilla vita fara förbi med bra fart... Viner till igen och en liten puff, sen var de långt bort... :eek:
Ehh, oj då, trodde ju...:rodnar

Man lär sig nå nytt varje dag... :(
Hehe jobbigt! :)
 
Min lett modifiserte hayabusa:

0-100 km/h 2,?
0-200 km/h 6,1
0-250 km/h 9,2
0-300 km/h (ifall någon nu kommer upp i det) 20
50-150 km/h 2,5
100-200 km/h 3,1
150-250 km/h 6,0
200-250 km/h 3,1
0-201 m 6,1
0-402 m 9,2
0-1000 m ???????
toppfart, 336
King of the street[/QUOTE]
 
Wiseguy skrev:
Jag säger som jag har sagt tidigare.
Rada upp några snabba hojar och några snabba bilar och mät upp vem som är snabbast i följande intervaller.

0-100 km/h
0-200 km/h
0-250 km/h
0-300 km/h (ifall någon nu kommer upp i det)
50-150 km/h
100-200 km/h
150-250 km/h
200-250 km/h
0-201 m
0-402 m
0-1000 m
toppfart, osv.
+gärna någon liten bansträcka med kurvor. Konbana eller en bana typ den som SM-folket brukar köra ute på Tierp flygrakans taxi-banesträckning.

Vinnaren blir King of the street

Lite fakta om roliga bilar...
En GT2 har föjkande siffror
0 - 40 Km/h 1,3 s
0 - 60 Km/h 2 s
0 - 80 Km/h 3,1 s
0 - 100 Km/h 4 s
0 - 120 Km/h 5,6 s
0 - 140 Km/h 6,8 s
0 - 160 Km/h 8,2 s
0 - 180 Km/h 10,4 s
0 - 200 Km/h 12,4 s
Top Speed Vmax 320 Km/h

En GT3 från -99-02 (360hk)
0 - 40 Km/h 1,4 s
0 - 60 Km/h 2,5 s
0 - 80 Km/h 3,6 s
0 - 100 Km/h 4,8 s
0 - 120 Km/h 6,2 s
0 - 140 Km/h 8,1 s
0 - 160 Km/h 10,2 s
0 - 180 Km/h 12,9 s
0 - 200 Km/h 16,1 s
Top Speed Vmax 302 Km/h

En Ferrari 575marenello -03
0 - 40 Km/h 1,7 s
0 - 60 Km/h 2,5 s
0 - 80 Km/h 3,7 s
0 - 100 Km/h 4,6 s
0 - 120 Km/h 6,2 s
0 - 140 Km/h 7,5 s
0 - 160 Km/h 9,7 s
0 - 180 Km/h 11,4 s
0 - 200 Km/h 13,9 s
Top Speed Vmax 325 Km/h

Till sist en riktig supersportbil en Pagani Zonda S -02 à la 4000 000kr
0 - 40 Km/h 1,3 s
0 - 60 Km/h 2 s
0 - 80 Km/h 2,7 s
0 - 100 Km/h 3,8 s
0 - 120 Km/h 5 s
0 - 140 Km/h 6,1 s
0 - 160 Km/h 7,9 s
0 - 180 Km/h 9,3 s
0 - 200 Km/h 11,2 s


Top Speed Vmax 335 Km/h

Allt taket från den mycket bra sidan om sportbilar www.track-challenge.com
Har för mig att en std1000r med Kevin S i sadeln gjorde 402meter på 9.? och hade 233km/h i slutfart så nog krävs det en sportbil av dignitet för att slå en hoj om denna har en något så när duktig chaufför.
 
Markus Thorén skrev:
Lite fakta om roliga bilar...
En GT2 har föjkande siffror
0 - 40 Km/h 1,3 s
0 - 60 Km/h 2 s
0 - 80 Km/h 3,1 s
0 - 100 Km/h 4 s
0 - 120 Km/h 5,6 s
0 - 140 Km/h 6,8 s
0 - 160 Km/h 8,2 s
0 - 180 Km/h 10,4 s
0 - 200 Km/h 12,4 s
Top Speed Vmax 320 Km/h

En GT3 från -99-02 (360hk)
0 - 40 Km/h 1,4 s
0 - 60 Km/h 2,5 s
0 - 80 Km/h 3,6 s
0 - 100 Km/h 4,8 s
0 - 120 Km/h 6,2 s
0 - 140 Km/h 8,1 s
0 - 160 Km/h 10,2 s
0 - 180 Km/h 12,9 s
0 - 200 Km/h 16,1 s
Top Speed Vmax 302 Km/h

En Ferrari 575marenello -03
0 - 40 Km/h 1,7 s
0 - 60 Km/h 2,5 s
0 - 80 Km/h 3,7 s
0 - 100 Km/h 4,6 s
0 - 120 Km/h 6,2 s
0 - 140 Km/h 7,5 s
0 - 160 Km/h 9,7 s
0 - 180 Km/h 11,4 s
0 - 200 Km/h 13,9 s
Top Speed Vmax 325 Km/h

Till sist en riktig supersportbil en Pagani Zonda S -02 à la 4000 000kr
0 - 40 Km/h 1,3 s
0 - 60 Km/h 2 s
0 - 80 Km/h 2,7 s
0 - 100 Km/h 3,8 s
0 - 120 Km/h 5 s
0 - 140 Km/h 6,1 s
0 - 160 Km/h 7,9 s
0 - 180 Km/h 9,3 s
0 - 200 Km/h 11,2 s


Top Speed Vmax 335 Km/h

Allt taket från den mycket bra sidan om sportbilar www.track-challenge.com
Har för mig att en std1000r med Kevin S i sadeln gjorde 402meter på 9.? och hade 233km/h i slutfart så nog krävs det en sportbil av dignitet för att slå en hoj om denna har en något så när duktig chaufför.



En del av siffrorna kan inte stämma, gt3'an är definitivt snabbare till 200 än 16.1 sekunder.
Min 300hk subba drog kvarten på c:a 13.5 och det med lågprofil, då åkte jag ifrån carrera 4, men inga gt3'or, kanske precis upp till hundra, men sen gled de ifrån.
Polarens 993 turbo gör ju tolvor standard också.
 
Silwer skrev:
gt3 är ju en värre 996 turbo har jag för mig, så den lär gå bättre än en 993 turbo.
Men jag är inte direkt Porschekunnig.

Det finns gott om vanliga carreror med gt3-optik, dvs plast-trimmade carreror med 300hk.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top