Har du handlat prylar från USA?

Grusnisse

Kör gärna på vägar utanför kartan.
Gick med
13 May 2006
Hoj
XR600
Tjena.
Jag har en liten fundering. Brukar det ta lång tid att få hem prylar från USA?Jag har beställt en ny kamaxel till min XR 600 från ett företag som heter PRO-FLO, men det verkar som om dom skall ro prylarna över Atlanten. Det var 6 veckor sedan jag beställde kammen. Brukar det ta så lång tid? Är det någon som har någon erfarenhet av att handla av PRO-FLO?
Börjar bli desperat.Jag vill ut och åka grusväg!!!

Har tidigare köpt grejer av BTOsports. Fick hem dom på en vecka om jag inte missminner mig, så de går ju om man vill. Ring o härja! Hoppas de löser sig

Snikar man med beställningen och kör USPS via båt kan det ta två månader. Kör man med DHL/UPS/FedEx Express tar det ca 8 dagar innan det kommer en bil till din dörr med paketet.

Har inte beställt av just dom men jag beställer prylar lite titt som tätt därbortifrån. Jag brukar alltid få mina grejer inom 2 veckor beroende på vad dom har för rutiner på sina postorders. Oftast brukar jag välja en lite dyrare frakt så tar det typ 5 dagar...

Kolla fraktkostnaden och tänk på risken att få betala 25 % moms på allt inkl. frakten och sen tull.
Beroende på vad dom skriver på paketet, värde o innehåll.
/u

ulf_lundin skrev:
2159788 Kolla fraktkostnaden och tänk på risken att få betala 25 % moms på allt inkl. frakten och sen tull.
/u
Jag har kalkulerat med risken att få betala tull och moms. Hoppas att mitt paket "slinker" igenom.

andersbrink skrev:
2159776 Snikar man med beställningen och kör USPS via båt kan det ta två månader. Kör man med DHL/UPS/FedEx Express tar det ca 8 dagar innan det kommer en bil till din dörr med paketet.
Det blir till at slå en signal över pölen, för att kolla hur dom har skickat mitt paket.Tack för tipset.

jag har beställt grejor från mxsouth.com. tog 11 dar och dom skrev 20% av värdet på paketet. bättre betala lite tull och moms än chansa och sen få betala fullt.. om man har otur.

ulf_lundin skrev:
2159788 Kolla fraktkostnaden och tänk på risken att få betala 25 % moms på allt inkl. frakten och sen tull.
/u

"Sample for testing..." :fakta

eppe skrev:
2159074 Har tidigare köpt grejer av BTOsports. Fick hem dom på en vecka om jag inte missminner mig, så de går ju om man vill. Ring o härja! Hoppas de löser sig
Ringde och kollade med PRO-FLO i går. Dom hade skickat en ny kam . Fick ett tracking nr. så att jag kan kolla vart mitt paket befinner sig. Kollade nu i kväll vart det var. Det hade lämnar USA med flyg ida. Förhoppnigsvis så dyker det upp i dagarna. Det är bara att hålla tummarna. :tummenupp

Grusnisse skrev:
2160276 Jag har kalkulerat med risken att få betala tull och moms. Hoppas att mitt paket "slinker" igenom.

PRO-FLO är mycket bra.. Förra ägarn till min XR600 köpte wiseco högkompkolv o hotcams hos dom o han slapp betala tull och sånt.. Såg kvittona och njöt av siffrorna :)

Jag däremot köpte ett superbilligt styrlager till XRn från något ställe i USA och fick fan betala tullavgift så det inte lönade sig. Ibland har man otur. Men man lär sig av sina misstag.

Håller tummarna för ditt paket

Hello,

Varför köpa delar fån Staterna, när du kan få dom till samma pris inom EU, och slipper allt strul, har handlat med denna firma i Holland i flera år, och inga problem som helst.
Plugga in det artikelnummer som du behöver, och prylarna kommer efter en vecka, eller så.

www.cmsnl.com

Cheers,
jambo

Last edited:
kowal skrev:
2166931 PRO-FLO är mycket bra.. Förra ägarn till min XR600 köpte wiseco högkompkolv o hotcams hos dom o han slapp betala tull och sånt.. Såg kvittona och njöt av siffrorna :)

Jag däremot köpte ett superbilligt styrlager till XRn från något ställe i USA och fick fan betala tullavgift så det inte lönade sig. Ibland har man otur. Men man lär sig av sina misstag.

Håller tummarna för ditt paket

Mitt paket befinner sig i Sverige nu iaf. Kollade på postens paket sök nyss. Paketet hade gått genom tullen på 1 min. Kan det vara ett gott tecken?

Jambo skrev:
2168238 Hello,

Varför köpa delar fån Staterna, när du kan få dom till samma pris inom EU, och slipper allt strul, har handlat med denna firma i Holland i flera år, och inga problem som helst.
Plugga in det artikelnummer som du behöver, och prylarna kommer efter en vecka, eller så.

www.cmsnl.com

Cheers,
jambo

Ja, varför gå över ån efter vatten. Tack för tipset. :bow Ska lägga in sidan på favoriter.
Ha de.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...