Har du hört den förut? Husan bara dog!

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
Var bara tvungen och köra en sväng idag, va ju inte så kallt och rätt torrt på vägen så vafan. Den starta snällt på andra kicken och hade väl kört i en kvart eller nåt och allt gick som det skulle men så kom man till ett förbannat rödjus och fick stanna, stog och och småvarva lite och plötsligt poffar det till och den dör. Får lite panik som vanligt med bilar bakom sig så jag rullar åt sidan ställer mig mot en vägg och ska kicka igång den men, nä den vill inte. Faaan, kickar nog en bra stund och den går igång flera gånger men dör direkt, inser läget och puttar hem skiten till garaget som ligger 1 km bort på snöiga vägar, aldrig vart så trött tror jag. Va kan det va för fel nu då, bestyckningen kanske, det va väl -1 eller nåt?Finns det nåra slangar som kan hoppa loss? ställde bara in cykeln och stack hem till en kall öl. Det är en 650 02:a tacksam för teorier.

Hej.
1. ispropp i förgasare, vanligt när vi kör på isen. Låt tina fyll på med K-sprit.
2. Kolla stiftet, gnista samt färg, ska vara vitt, ej svart då går den för fett.
3. Gör rent förgasaren, smuts eller vatten.
4. Kolla i luft intaget, under filter, olja från vevhusvent i insuggummi, torka ur.
5. Om ingen gnista,byt stift, mät spolarna på statorn, Ohm står i boken samt på Husabergs Hemsida.
Eftersom den startar, men dör, troligtvis förgasare.
Vi kör på isen på lördagar, i Ucklum norr Stenungsund, Rödvattnet -vattenskidklubben. Flera Husaberg folk- kolla med dem.

Thomas
www.enginehardware.se

robbandalal skrev:
Var bara tvungen och köra en sväng idag, va ju inte så kallt och rätt torrt på vägen så vafan. Den starta snällt på andra kicken och hade väl kört i en kvart eller nåt och allt gick som det skulle men så kom man till ett förbannat rödjus och fick stanna, stog och och småvarva lite och plötsligt poffar det till och den dör. Får lite panik som vanligt med bilar bakom sig så jag rullar åt sidan ställer mig mot en vägg och ska kicka igång den men, nä den vill inte. Faaan, kickar nog en bra stund och den går igång flera gånger men dör direkt, inser läget och puttar hem skiten till garaget som ligger 1 km bort på snöiga vägar, aldrig vart så trött tror jag. Va kan det va för fel nu då, bestyckningen kanske, det va väl -1 eller nåt?Finns det nåra slangar som kan hoppa loss? ställde bara in cykeln och stack hem till en kall öl. Det är en 650 02:a tacksam för teorier.

Kolla ovanstående först ,sen kan du kolla två andra irriterande saker som jag o min polare råkade ut för samma dag ,hojarna bara dog, på hans var det tanklocket som inte luftade och på min var det autodecompwiren från kicken som gick av.

Det som är enklast att kolla är om det har frusit i avluftningen till tanken, då blir det vakum och fuggen får ingen soppa! Öppna tanklocket, och håll örat emot, pyser det till så hade du undertryck i tanken! :)

WAKKA skrev:
Kolla ovanstående först ,sen kan du kolla två andra irriterande saker som jag o min polare råkade ut för samma dag ,hojarna bara dog, på hans var det tanklocket som inte luftade och på min var det autodecompwiren från kicken som gick av.
just nu känns det som tanklocket för jag har haft av styret sen sist och fibblat med wirar och tankslangen, kanske har bockat den. luftfiltret är det inte för det bytte jag nyligen, ispropp nej,gnista är det ju annars hade den ju inte tänt, nä tror på den där slangen :pannkyss

det var inget fel på tankavluftningen iallafall, cykeln har stått varmt hela helgen så isproppar är uteslutna. Idag tänder inte hojen ens men jag hade ingen tändstiftsnyckel så jag kunde inte kolla gnista. Vad kostar en ny tändplatta eller vad e det man behöver köpa om det inte är nån gnista?

Jag har en ny tändspole(cdi:n å allt tror jag det är) om det är det som är problemet, har det på att den kostar runt 4000kr i affärn. Till 02/03

jag hade kollat ventilerna occkså för jag har en polare som var ute och körde och den bara dog ut startade lite smått bara och som vi höl på tills vi i stort bara hade ventilerna kvar då vi provade detta med ocg se där det hjälpte kanske det inte e så med din med det ser lika dant ut i fallet som det var med hans ,,,,lycka till :fyllisar

Ja, nu går den igen. Var bara tvungen å sticka till garaget å kolla om det var gnista på tändstiftet men innan jag lossa stiftet kickade jag lite å då smäller den igång direkt :confused: ,imorse totalvägrade den och nu small den igång direkt, härligt när grejer lagar sig själv. Nädå hade varit bättre med en orsak till att den stanna och vägra starta så man slipper oroa sig för att det ska hända igen men det är väl så det ska va i den underbara husavärlden :Bugar

Kolla så inte förgasaren har hoppat ur insugsgummit.

ah late. Bra att den funkar!

robbandalal skrev:
Ja, nu går den igen. Var bara tvungen å sticka till garaget å kolla om det var gnista på tändstiftet men innan jag lossa stiftet kickade jag lite å då smäller den igång direkt :confused: ,imorse totalvägrade den och nu small den igång direkt, härligt när grejer lagar sig själv. Nädå hade varit bättre med en orsak till att den stanna och vägra starta så man slipper oroa sig för att det ska hända igen men det är väl så det ska va i den underbara husavärlden :Bugar
Ja visst är det underbart :tungan

Det är väll ingen bra ide att börja med en långtur, kanske :gnissla

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP