Har du gått omkull i år

Jag har vurpat


  • Antal röstningar
    0
Borkas skrev:
Det är ju typiskt sånt !! :mad:

Verkar som att du varit med om samma ??
Fast du klippte hästarna ??
Hur slutade det ???

Själv är jag bara glad att jag överlevde :crash
Och att ingen annan kom till skada !! :fakta

Hästjäveln klippte snarare mig,,, Fast jag satt i bil som tur var. En ombyggd och nylackad bil. Hade kört 1,5 kilometer med den. Väntade in odjuret på en mötesplats med avstängd motor men den fick ändå frispel och satte sig(!) på motorhuven och sparkade in halva fronten för att sedan drulla ner i diket och halvt klämma ihjäl den tioåriga(!) ryttarinnan.
Fick en burk spackel av hästägaren, skitschysst :tummenupp :rolleyes:

Näe, fyfan, fram för trafikförsäkringskrav på dom där sakerna alltså... :mad:


Bra att du klarade dig iaf! :tummenupp
 
anja skrev:
jag tycker att det är märkligt att försäkringarna är så dyra. :rolleyes:


SLUTA KRASCHA FÖRFAN SÅ ATT JAG SLIPPER BETALA 1100 I MÅNADEN I HALVFÖRSÄKRING!!!!!

Håller med helt!
Även om jag vet att det inte är allvarligt menat blir jag riktigt irriterad över formuleringen på "jag har inte krachat" alternativet. :finger
OK om man kör bana och pröjsar själv, då skiter jag fullständigt i vem som krachar och hur mycket. Men på allmän väg är det ju varken MENINGEN, MENINGSFULLT eller COOLT att klota.
Självklart händer det och det måste få hända ibland, men eftersom det händer så ofta visar det ju att alldeles för många ständigt kör över sin förmåga.
Jag visserligen inte säga för mycket eftersom jag bara hunnit med 3000 mil på hoj än så länge, men det känns som att många klotar betydligt oftare än det.
Så ge nu fan i att klota så kanske jag får råd att försäkra den zxr750 -91-92 som jag gärna skulle vilja ha.

Hoppas ingen tar illa upp, jag blir lätt lite gnällig sent på kvällen :hej
 
Allt gick bra tills jag köpte Bladen.
Efter 4 dagar fick jag en highsider på Rörken, vår gokartbana. = Skrapad vänstersida och trasig generatorkåpa, blinkers plus fotpinne.
En månad senare hittar jag grus i en kurva och går ut i diket i låg fart. = Smårepor på andra sidan plus att andra framblinkersen drar.
Allt detta står jag för själv då jag kör halvförsäkrat.
Troligtvis blir det ny lack i vinter. Trots det tror jag att jag kommer gå plus detta året jämfört med om jag skulle haft helförsäkring.
 
Gathoj på bana verkar vara något positivt för våra premier.
 
räknas det som som vurpa om man lägger omkull motarden på grus i 15 km/h och stiger av hojjen i farten?!

JP kan intyga att jag inte var rädd =)
 
Dez skrev:
Håller med helt!
Även om jag vet att det inte är allvarligt menat blir jag riktigt irriterad över formuleringen på "jag har inte krachat" alternativet. :finger
OK om man kör bana och pröjsar själv, då skiter jag fullständigt i vem som krachar och hur mycket. Men på allmän väg är det ju varken MENINGEN, MENINGSFULLT eller COOLT att klota.
Självklart händer det och det måste få hända ibland, men eftersom det händer så ofta visar det ju att alldeles för många ständigt kör över sin förmåga.
Jag visserligen inte säga för mycket eftersom jag bara hunnit med 3000 mil på hoj än så länge, men det känns som att många klotar betydligt oftare än det.
Så ge nu fan i att klota så kanske jag får råd att försäkra den zxr750 -91-92 som jag gärna skulle vilja ha.

Hoppas ingen tar illa upp, jag blir lätt lite gnällig sent på kvällen :hej

Läs formuleringen med en smula ironi, problemet är just detta att många kör över sin förmåga, man vill ha en kick och det får man inte i laglig fart, då kanske man ska fundera på att uppsöka en bana istället eller köra Moto GP på datorn.
 
Jag klotade i 2 km/h på min gård i sommras. Fullt styrutslag och motorstopp är receptet. Man känner sig lite fånig när man blir avkastad från en hoj som står still..... Sen att det ju bara är ca 50 lägenheter som har sina köks/vardagsrums/sovrumsfönster ut mot gården är ju bara en bonus :rodnar :rodnar :rodnar För att vara byggd i aluminium är min gixxer rätt tung att resa upp när den ligger på sidan och man är ensam. Lite djupare repor på den redan repade utbuktningen på magkåpan blev skadorna, förutom det krossade egot. Tror visst att jag fick nån liten repa på skinnstället också. Kände inte att jag behövde nyttja försäkringen..... :brynad Ohh, glömde, har kört drygt 1500 mil i år som vanligt.

Anja: Bli äldre så behöver du inte betala 1100 i månaden för trafikförsäkring :rolleyes: :hej
 
Last edited:
Nope, vurpar bara vart tredje år.


edit// Alltså: Vurpa = plingplong taxi + minst en övernattning på sjukhus.
 
Last edited:
Bikerbitch skrev:
På gata men inte utnyttjat försäkringen kryssade jag i.
Det kostade ca 600:- att reparera hojen. Känns bara fånigt.
Ringde o gnällde på Vägverket istället.

Ringde o grät heter det ;)

Har själv vurpat 5-6ggr. Har tappat räkningen :p
Hade hoj i 6-7 veckor nånting.

750RR
 
3 små vurpor, samt en lite större på deltävling Knutstorp.
 

Bifogat

  • crasch 2.jpg
    crasch 2.jpg
    94.6 KB · Visningar: 142
11 gånger på 8 dagar!
Får väl tillägga att det var ute i skogen och att jag kör en enduro. Det som går sönder behöver inget försäkringsbolag betala. :fakta

Skador: Stukad tå :rolleyes:
 
GSXR1100R skrev:
Gathoj på bana verkar vara något positivt för våra premier.

Tycker att arrangörer skall vara skyldiga till att anmäla vurpor till repektive försäkringsbolag.

Sam att förare skall ta med kopia på Försäkringsbrevet till arrangören. Jag kan lova att om så vore fallet hade säkert stor del av alla som kör med B-E inte anmält sig.

HATAR ALLA JÄVLAR SOM VURPAR PÅ BANKÖRNINGAR OCH TAR UPP DET SOM SINGELOLYCKA ( 90%,är förbannade hycklare.)

FÅR JAG REDA PÅ EN SOM GÖR DET SÅ LOVAR JAG ATT DET BLIR EN SKÅNSK LUSING NÄR JAG TRÄFFAR PERSONEN.
 
Highsider i 170 km/h

Har nog aldrig sett så mycke himmel, jord, himmel, jord, himmel, jord.......

jävla jävla jävla tur att man kunde ställa sig upp efteråt :skrämd
 
Hur .............det låter jag vara osagt på nätet, jag har gett min version till polisen , fortsättning följer säkert.......försäkringen , vet inte hur det blir med det än men hojen brann upp , så gott som alla skyddskläder gick åt, ev går ryggskyddet att använda.........Brutet nyckelben , ben av i handen = 3mån med gips , slipat bort köttslig materia på knät ,vänsterfot och knä som krånglar.....
 

Bifogat

  • p1010019.jpg
    p1010019.jpg
    45.2 KB · Visningar: 110
Last edited:
Jag kan stolt säga att det inte var mitt fel iallafall.
Fyllo som hoppade ut i vägen skymd av en mötande bil, jag hade inte en sportmössa att varesig väja eller stanna då det var möte och gångtrafikanter på trottoaren + att farten vid kollision var ca 30.
 
Tyvärr så har jag det... och detta hände i somras i södra Frankrike p g a olja eller något annat halt i stadstrafik.

Har valt att inte utnyttja försäkringen.
 
Zilversurfer skrev:
Tycker att arrangörer skall vara skyldiga till att anmäla vurpor till repektive försäkringsbolag.

Sam att förare skall ta med kopia på Försäkringsbrevet till arrangören. Jag kan lova att om så vore fallet hade säkert stor del av alla som kör med B-E inte anmält sig.

HATAR ALLA JÄVLAR SOM VURPAR PÅ BANKÖRNINGAR OCH TAR UPP DET SOM SINGELOLYCKA ( 90%,är förbannade hycklare.)

FÅR JAG REDA PÅ EN SOM GÖR DET SÅ LOVAR JAG ATT DET BLIR EN SKÅNSK LUSING NÄR JAG TRÄFFAR PERSONEN.

Vad betyder B-E?
Vilken typ av bankörningar syftar du på såna typ för allmännheten eller typ rr-träning(banåkning) ?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top