har du förlorat jobbet pga. sporthoj.com

har du förlorat jobbet pga. SH?

• Antal röstningar
    0

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Med tanke på hur många som verkar bo framför sporthoj.com dagtid så måste jag göra en poll om hur många som förlorat jobbet, direkt eller indirekt pga. för mycket surfande på forumet.

Det har sina fördelar att vara IT-ansvarig :D
Skall någonting loggas, så är det jag som loggar det... :rolleyes:

zopilote skrev:
Det har sina fördelar att vara IT-ansvarig :D
Skall någonting loggas, så är det jag som loggar det... :rolleyes:

Då är frågan till dig följande:

Har du fått någon avskedad pågrund av att dom har surfat SH? :gnissla

Arbetsmoralen lär ju vara väldigt låg bland medlemmarna iaf, konstigt med tanke på att de flesta aktiva är så mörkblåa det går att vara. :lol

Skärp er nu, jag vill höra tårdrypande historier om hur chefen gav er sparken på julafton och pissade i senapssillen :rolleyes:

inte sparken. men dom stängde av internet för alla anställda "på golvet" p.ga folks (läs folk med andra arbetsuppgifter och mindre betalt) avundsjuka över att jag kunde sitta vid internet eftersom jag har en maskin som sköter mitt jobb.

nu ska jag sitta i 30-45 minuter på en stol och titta på maskinen istället. det är tydligen bättre...

(fast dom vet inte om att jag har linux och internet på maskinen, och att jag surfar i smyg :hihi )

svensk byråkrati och avundsjuka när det är som bäst.

Nu är jag ju elektriker och har inte direkt möjlighet att surfa på arbetstid men vi skrev väntetid på kontoret ett tag förra året och då surfades det en del. Lyckades omedvetet skriva ut någon skitlång tråd på skrivaren en våning upp och dagen efter låg det 34 A4-sidor i mitt postfack, det var tydligen inte så svårt att hitta den skyldige :hihi

Det var bättre förr då filtret på jobbet spärrade SH jag vet inte om swedie ändrat något men förut så var det spärrat "Forbidden Chat" eller nåt liknande.
Men nu kan man surfa hejvilt på SH både på gott och ont.

Jag har precis pratat med vår nätverkskille och bett honom spärra sporthoj.com, det går fan inte att fortsätta så här! Det får bli sh-surf på mornar, kvällar och helger framöver, tack för mig under dagtid! (Jag trodde jag skulle klara av att inte klicka hit på egen hand men nu är det liksom MYCKET enklare! :D)

Torkel skrev:
Jag har precis pratat med vår nätverkskille och bett honom spärra sporthoj.com, det går fan inte att fortsätta så här! Det får bli sh-surf på mornar, kvällar och helger framöver, tack för mig under dagtid! (Jag trodde jag skulle klara av att inte klicka hit på egen hand men nu är det liksom MYCKET enklare! :D)

Starkt av dig Torkel.. =)

/Jörgen

Last edited:
Själv har jag hört mig för med Swedie om det går att bli bannad mellan 8-17, mån-fre. Det gick inte då företaget hade "dynamiska" ip-nummer.

Har slagit ihjäl allt för många arbetstimmar här...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph