Har du fått en fågel i nyllet?

• Thread starter Thread starter jetson
  • Start date Start date

Har du fått en fågel i nyllet?

• Antal röstningar
    0
Jag har fått en sparv eller liknande mitt på hjälmens hakparti i 160-170km/h. Det small rätt bra och hjälmen blev kletig men förvånansvärt nog så gjorde det inte ont.

Inte direkt träff i hjälmen men resterna från den mosade fågeln över skinnställ och kropp, näven tog väl värsta smällen

man tycker ju att man borde höras på avstånd..:tungan

Photo1-709932.jpg

Den roligaste synen skulle ändå vara att se Hamrén med öppen flip-flop-hjälm få en fasan i nyllet. :D

Klippte en traststackare med höger näven ifjol, fjädrar och blodstänk tamejf*n överallt.
I år har jag faktiskt touchat en yrvaken fiskmås med axeln på väg till jobbet så nu vill jag att kvoten är fylld för i år..:rolleyes:

Fick en liten fågel på vindrutan och se'n på hjälmen i helgen. Visst small det, men ingen rengöring behövdes efteråt. Annat var det när jag for igenom en bisvärm på 80-talet. Maken till nedkletad hoj har jag aldrig skådat. :mad:

Ingen fågel men låg på tanken o pressa med för stort skinnställ som glipade i nacken o fick två getingar ned mitt på ryggen. Ingen i världshistorien har satt sig upp så fort, krummat med ryggen o samtidigt försökt banka sig själv i ryggen...

De elakingarna stack mig typ 5-6 gånger innan jag stanna i fick av mig grejerna...:död

Gråsparv som träffade överkant visir i cirka hundra knyck.. Kändes som ett hammarslag på hjälmen, visiret höll.. Arai Condor för övrigt..

Ormvråk mitt i skallen för några år sedan och hastigheten var som väl var bara ca 80 km/h.
Vilken jävla smäll säger jag. Jag skulle inte vilja ha haft öppen hjälm för helvete vilka klor den hade..

Fågel mitt i ögat för många år sen, på lätt mc. Sjukhusvistelse i 1 månad ... sista gången jag slarvade med visiret :)

Fick en Skvader på visiret när jag passerade Högakustenbron en gång. Det var överraskande.

Jag gjorde slamsor av en duva med vänster axel i 150. Gjorde riktigt jäkla ont och inte fick jag några cheyer heller när jag visade upp jätteblåmärket...:mad:

Tycker inte ni också att det är fler incidenter med fåglar MC v. bil. Eller reagerar man bara mer?

fick en duva på front kåpan i 130 jävla smäll trode jag skulle få den i huvudet =)

Ngot örnliknande träffade framdäcket en gång. Sen har jag kört över en ganska stor hund...:gnissla

Räknas en väldigt stor trollslända?
I vilket fall for den rätt upp i ärmen på skinnpajjen å efter ett febrilt vinglande å trevande fick jag ut den stor som en blåmes.
Navkapsel är inte en fågel men känns hyfsat illa.

*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back