Köpte senast ida ett skinnställ på blocket

Mail som för första 2 kontakterna å sen ett kort samtal å bestämde tid. Åkte dit å prova å köpte det.
Jag köpte hojarna jag har nu mer eller mindre via mail oxå. Visste då det mesta om den innan vi prata i telefon å bestämde tid å plats för köpet. Ena skrev vi avtal och jag hämta 3dar senare andra va köpet direkt.
Köpare: Fråga inte sådant om det du köper som lätt går hitta på annat ställe typ antal hk å annat trams (om den nu inte är turbokonverterad).
Säljare: Ingen mail = glöm att jag köper nåt av er. Ingen info om det ni ska sälja typ utrustning till och eventuella skavankar = inget intresse från mig. Det är en sak när det mesta står i annonsen, då möjligtvis kan jag tänka mig ringa som första kontakt. Vanligtvis finns det dock frågor att ställa som går lika bra via mail. Typ modell, årtal, skavanker, extrautrustning mfl.
Och sist men inte minst... priset! Inte sjutton köper jag något begagnat som jag kan köpa billigare nytt via nätet och få levererat till dörren. T.ex. däckannonser där priset för ett set är 2.800kr å det går köpa för 2.200 via nätet inkl frakt å få hemlevererat.

Eller skinnställ som kostar ordinarie 10.000kr å säljarn vill ha 8.000kr även om lite begagnat å förra årets modell

Slår man på nätet så hittar man exakt det stället för 6.600kr nytt i Sverige utan rabatt