Har du en Ducati 999

  • Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date
Ducati e fina hojar ..men varför skall reglementet ändras til deras fördel så fort de inte vinner.. jag e helt opartisk,,försök svara likaså :)
 
Ducati e fina hojar ..men varför skall reglementet ändras til deras fördel så fort de inte vinner.. jag e helt opartisk,,försök svara likaså :)

Nu senast var det väl tvärt om, de blev straffade med extravikt för att det gick för bra.
Är inte helt insatt i WSBK reglerna men det är ju svårt att få det rättvist mellan I4 och V2.
 
Hörde att inför nästa säsong får de ha 1200cc..
 
Då hörde du fel. Det är redan i år som 1200cc är tillåtet, men bara för L/V2.
 
en 999a i wsbk-kostym skulle jag vilja ha. Även fast 1098 verkar ta över ducatis hela uppmärksamhet, ligger de fortfarande kvar i mitt hjärta ;)
 
Riktigt fina hojar, både i design och prestanda. Synd bara att de fick så dålig kritik för desinen. Tror Ducati var lite före sin tid med dubbla lysen ovanpå varandra. Nu senast är det Bimota med DB7 som har en liknande front..

Så otroligt läcker. Titta och njut....

1004858.jpg


Mvh
Dio
 
Så otroligt läcker. Titta och njut....


Mvh





Bimotan är grym, fick en bra recention i senaste bike också!

Enligt dom slog den ju 1098an i vissa avseende.
 
Sist jag tittade var inte reglementet märkes bundet, det är upp till var och en att göra radfyror eller twinnar. Honda hade ju sin SP tex.......Att man väljer radfyra framför v-twin har med produktionskostnad att göra och att det är lättare att få ut hk ur dom jämfört med twin.

/J
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top