Har du drevat om din R6?

des

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
SXV 550
Tjenare och hej!

Går i tankarna på att kugga ner framdrevet en gnutta för att få lite mer drag i den.
Någon som har erfarenhet?

Last edited:
Jodå, största anledningen till att göra så är att den går att snärta upp på bakhjulet på 3-ans växel vilket annas e lite bökigt. Förutom detta tycker jag inte du ska dreva den, kommer inte gå bättre för det.

15/50 har jag för mig superstock förarna kör med och givetvis en 520 kedja till det för mindre effektbortfall :tummenupp

Becker skrev:
2169851 15/50 har jag för mig superstock förarna kör med och givetvis en 520 kedja till det för mindre effektbortfall :tummenupp
Klart det är viktigt med rätt drevning om man rejsar, har kört roadracing själv. Men för gatbruk finns ingen anledning förutom tidigare nämda av mig, men det är ju min uppfattning det..

des skrev:
2169467 Tjenare och hej!

Går i tankarna på att kugga ner framdrevet en gnutta för att få lite mer drag i den.
Någon som har erfarenhet?

"kugga ner framdrevet" vad menar du med det???

Om du ska ha den på bakhjulet så går det mycket battre med en kugg mindre, jag har provat!

.

jag kör orginal och drar upp den i tvåan funkar kanon så jag tycker inte det behövs :yoparty

:)
jerry78 skrev:
2176676 jag kör orginal och drar upp den i tvåan funkar kanon så jag tycker inte det behövs :yoparty

Men du kan knycka upp den på 3-an i 120-130 vilket inte går på 2-an och är ännu roligare

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla