Har du bytt luft i däcken någon gång?

Har du bytt luft i däcken som en dela av vårservicen

• Antal röstningar
    0
Såg att Carolina lüft skall marknadsföra fri-idrottsluft, den borde vara gratis?? En fråga dock, måste man hålla andan när man byter luft? :confused:

Ny luft? Jag skiftar luften mellan framdäck och bakdäck med jämna intervaller. Lite jobbigt att köra med på tok för mkt luft i framdäcket ibland och samtidigt för lite i backdäcket. Men vill man slita jämt på luften så är det bara att växla luft mellan fram- och bakdäck.

Ni har missuppfattat allt

Ni har missupfattat detta oerhört :kocko
Jag brukar ta ut luften och spara den i en behållare under vintern så att ingen gammal luft ska kunna sippra ut medans hojen bara står. Detta gör jag eftersom gammal luft ökar i densitet vilket med hjälp av centrifugalkraften ger den underbara effekten att gammal luft gör att däcken snurrar snabbare. Däremot får det den negativa effekten att det tar längre tid att accellerera upp till 30km/h, pg a den extra vikten, men det skiter jag i.

Kort sammanfattat: Ju äldre luft desto bättre. Luften jag har nu har jag "sparat" i 5 år, vilket ger en mycket bra effekt. Det blir ju lite krångel att tömma och fylla varje vinter och varje gång jag byter däck, men det är det lätt värt :tummenupp

jag har hört at man ska använda den gamla luften från däcken å fylla på den i kedjan...stämmer det

Micke_Lindstrom skrev:
Jag har en tub som innehåller luften som Ghostrider hade i däcken när han spelade in Ghostrider 1, nån som vill lägga ett bud på den?

Jag bjuder 2 st hängulagröna mackapärer :crash

två st upplivningar av tråden på nästan ett år vardera ganska ballt.. :)
men vilken skoj läsning! :tummenupp

Jag kör med helium , underhållsfritt ,dessutom väger twinnen så mycket.. :D :yoparty

Last edited:
Vill ni va värst vid korvmojjen i sommar?

Eftersom det snart är dags för alla att göra sina vår-servicar så har jag flyttat ner till Italien, närmare bestämt Piemonte. Och kan nu erbjuda VÄRLDEN BÄSTA ITALIENSKA KVALITETS LUFT!!!!! Jag går upp varje morgon kl 4.30 och samlar på mig den bästa bergs-luften jag kan hitta och förpackar denna i små specialtillverkade odörtäta burkar som kan skickas vartsom helst i sverige. Intresserad??? PM:a mig!!!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing