Har du bytt luft i däcken någon gång?

Har du bytt luft i däcken som en dela av vårservicen


  • Antal röstningar
    0
Jag håller på en hel del med gamla hojar. Ska man skicka
hjulen till Japan för luftpåfyllning?
Svar till villrådig.
 
BMW R90s skrev:
Jag håller på en hel del med gamla hojar. Ska man skicka
hjulen till Japan för luftpåfyllning?
Svar till villrådig.

Ja, originalluft är alltid bäst. Den är ju testad och godkänd av tillverkaren.
 
BMW R90s skrev:
Jag håller på en hel del med gamla hojar. Ska man skicka
hjulen till Japan för luftpåfyllning?
Svar till villrådig.

Jag känner en kille som importerar luft svart i från Tawian,det är ju samma världsdel iaf.:5sure

PM:a för namn och nummer.
 
Tips inför säsongen

När jag byter luft i mina däck brukar jag pytsa i lite i bromsvätskan också. Har kört med offroadluft i mina gatdäck de senaste åren och det funkar jätte bra.:rolleyes: Sisst men inte minst brukar jag smörja in däcken i olja så håller dom avsevärt mycket längre. För att kunna slanga lättare brukar jag ta ut nåt kilo ur framdäcket.:3freak
 
Långa farbron skrev:
Jag känner en kille som importerar luft svart i från Tawian,det är ju samma världsdel iaf.

PM:a för namn och nummer.

VARNING! :mattias

Det är piratluft. Inte samma densitet som äkta Japanluft. Japanluft innehåller 79%föroreningar och i Taiwan är det bara 43.2% (delvis pga lägre bnp). Japanare äter även sjuka mängder utrotningshotad fisk vilket ger sin atmosfär i luften (japanare har taskig fisring).

Jag köper min luft från Italien. Den doftar grappa och äkcta pizza. Dyrt, men vad gör man inte.

ingenting jag har sagt innehåller någon som helst mening eller sanning.
 
ola_sandin skrev:
Har kört med offroadluft i mina gatdäck de senaste åren och det funkar jätte bra

Testade jag med, funkade skitbra på grusväg, t.om. med skjuts.
 
Men herregud, vad är detta för oseriös tråd! Trodde inte att sportis höll denna nivå....
 
Kawwa skrev:
Men herregud, vad är detta för oseriös tråd! Trodde inte att sportis höll denna nivå....
kostar att ligga på topp
 
Chrille skrev:
Det pratas om det varje vår. Det är alltid någon som föreslår att luftbyte ingår i vårservicen. Har du gjort det??

Anonym poll så svara ärligt nu.
Enligt alla vetenskapliga undersökningar går ny luft mycket snabbare.
På en 100hk maskin kan man enligt Dr Mysseldorf`s teorier tjäna 5,43hk i effekt vid maximal toppfart om man har bytt luften i däcken en lördag med lätt duggregn. Detta har testats vid TMR labaratoriet i Saltsburg under 14 års tid.
Det finns dock ett aber, om man fyller däcken försent på eftermiddagen då fukten börjar krypa ner i dalgångarna reduceras effekten till 4,84hk, detta bör man ta hänsyn till vid ex. roadracing, supermotard eller dragracing då loppet kan vara kört långt innan man pumpat i nytt.
Om nån tvivlar kolla in www.t-m-r.com
 
Jag har aldrig bytt luft i mina däck. Jag behöver inte göra det.
Mina däck andas, som fan. Dom var dyra men han på verkstaden sa att det tjänar jag på eftersom jag slipper byta luft i dom. Hör med p.grip här på forumet, han byter luft i sina däck varje år. Han byter bensin oxå efter cirka 20 mil. Han är duktig!
 
finnpower skrev:
Enligt alla vetenskapliga undersökningar går ny luft mycket snabbare.
På en 100hk maskin kan man enligt Dr Mysseldorf`s teorier tjäna 5,43hk i effekt vid maximal toppfart om man har bytt luften i däcken en lördag med lätt duggregn. Detta har testats vid TMR labaratoriet i Saltsburg under 14 års tid.
Det finns dock ett aber, om man fyller däcken försent på eftermiddagen då fukten börjar krypa ner i dalgångarna reduceras effekten till 4,84hk, detta bör man ta hänsyn till vid ex. roadracing, supermotard eller dragracing då loppet kan vara kört långt innan man pumpat i nytt.
Om nån tvivlar kolla in www.t-m-r.com


Nej nej och åter nej :fatta!

Dr Mysseldorf teorier är sedan många år tillbaka(man får inte glömma att han verkade på 50:talet) förkastade utav Herr Eichenlubs väl bevisade teori om att duggregen har en negativ inverkan på luft då den drar ner den tunga långsama luften till marken dvs däcken.

Detta kan man lätt bevisa igenom att tex Mcdäck oftast är mest slitna i mitten detta pga att det är den lägsta punkten på däcket.
 
Långa farbron skrev:
Nej nej och åter nej :fatta!

Dr Mysseldorf teorier är sedan många år tillbaka(man får inte glömma att han verkade på 50:talet) förkastade utav Herr Eichenlubs väl bevisade teori om att duggregen har en negativ inverkan på luft då den drar ner den tunga långsama luften till marken dvs däcken.

Detta kan man lätt bevisa igenom att tex Mcdäck oftast är mest slitna i mitten detta pga att det är den lägsta punkten på däcket.
Tjena farbrorn.
Du läste inte på ordentligt om abert där jag förklarade att fukten från bergen gör däcken långsammare, duggregnet däremot lägger sig direkt på marken och binder syret mot underlaget och frigör helium ur luften som sedan följer med i kompressorn in i däcket.
För det andra har du läst om Mysseldorf senior. Hans grabb (som han för övrigt har fått "vid sidan av" med ett barnbarnsbarns syssling med Marie Curie) Dr Eckehart Mysseldorf jr har nu mera tagit över driften för testcentret.
Det krävs lite bättre research innan man skriver inlägg här.
 
finnpower skrev:
Tjena farbrorn.
Du läste inte på ordentligt om abert där jag förklarade att fukten från bergen gör däcken långsammare, duggregnet däremot lägger sig direkt på marken och binder syret mot underlaget och frigör helium ur luften som sedan följer med i kompressorn in i däcket.
För det andra har du läst om Mysseldorf senior. Hans grabb (som han för övrigt har fått "vid sidan av" med ett barnbarnsbarns syssling med Marie Curie) Dr Eckehart Mysseldorf jr har nu mera tagit över driften för testcentret.
Det krävs lite bättre research innan man skriver inlägg här.


Min käre vän!

Denna tes om att frigöra heluim genom friktion mot yta är helt förlegad,det enda som uppstår är däckslitage av den tunga luften.

Pyttsan jag har läst allt av dom bägge,deras teorier är bara humbug för att kunna tillskansa sig pengar från deras sk Testcenter för att kunna förverkliga sin dröm om att äga en Honda.

Detta bevis lättast genom att läsa kapitel 4 i boken" Alles rund um der luft" (Allt det där om luft)där Mysseldorf JR påstå sig kunna blanda Japansk luft med Tysk med hjälp av en elvisp.

:hihi
 
Fudpucker skrev:
Jag har aldrig bytt luft i mina däck. Jag behöver inte göra det.
Mina däck andas, som fan. Dom var dyra men han på verkstaden sa att det tjänar jag på eftersom jag slipper byta luft i dom. Hör med p.grip här på forumet, han byter luft i sina däck varje år. Han byter bensin oxå efter cirka 20 mil. Han är duktig!


Ähhh. Koncentrera dig på att behålla kortet lite längre nästa säsong istället du!!!
Jag lovar att du klarat dig bara du lyssnat på mig och bytt luften!!!
 
Långa farbron skrev:
Min käre vän!

Denna tes om att frigöra heluim genom friktion mot yta är helt förlegad,det enda som uppstår är däckslitage av den tunga luften.

Pyttsan jag har läst allt av dom bägge,deras teorier är bara humbug för att kunna tillskansa sig pengar från deras sk Testcenter för att kunna förverkliga sin dröm om att äga en Honda.

Detta bevis lättast genom att läsa kapitel 4 i boken" Alles rund um der luft" (Allt det där om luft)där Mysseldorf JR påstå sig kunna blanda Japansk luft med Tysk med hjälp av en elvisp.

:hihi
Oj Oj Oj
Vem bryr sig om slitage när det sker på insidan av däcket.
Återigen har farbrorn utgett sig för att vara expert utan att för en sekund funderat på att uppdatera sina uppgifter.
Testcentret i fråga ägs redan av Fa familie Mysseldorf GMBH och Fa familie Mysseldorf AG, så stipendier och bidrag behöver dom ju inte ge till sig själva.
Luften som Mysseldorf GMBH använder sig av ÄR importerad från just Japan då hela testlaget utför sina uppdrag med Blackbirds pga att BMW inte kan tillhandahålla tillförlitliga maskiner (kamaxlar och vevstakar slits oerhört hårt om man placerar dessa inom en radie av 14,63m från en högtrycks heliumseparator kompressor) för dessa extrema högfartsprov som inte har skådats på denna sidan Atlanten någonsin.
Ps. Alles rund um der luft,s senaste utgåva publicerades 14 April 1986
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top