Har du bytt luft i däcken någon gång?

Har du bytt luft i däcken som en dela av vårservicen

• Antal röstningar
    0
Vid varje oljebyte så får slynan ny luft, instängd och gammal luft är en olycklig luft, bara använda de grå så fattar man inte det är ingen luft på sterioder direkt.

Min fraga var och ar, hur far man luften stanna kvar dar nere?

Jag brukar hänga vikter i luften för att få perfekt racebalans..
Då blir ringtrycket runtom precis radialt med den där lilla extra twisten man behöver när man kasar runt på backen.

Jag byter luft nästan varje vecka.. tänk det som att du andas... då måste du ju byta luft för att systemet ska gå runt. Likaså med däcken har jag hört från säkra källor*

Källhänvisning
*en ding ding värld nr3.-86

13 Sidor om luft. Spännade... :)
Anledningen till att man ska byta luft är inte igentligen luften, det är fukten.
Man vill få ur fukt och vatten.
Det är igentligen inte korrekt att byta luften utan torka luften.
Iallafall på racebilar.

klart. man måste ju köra med sommarluft. vårluft, och höstluft:rofl

Jag har hört att det ska finnas luft som stabiliserar hojen i kastvindarna från baksuget efter långtradare. Kan det verkligen vara sant, finns det luft som motverkar virvelvinden?

Punktering-2.jpg

Åhhh blir så trött... jag glömde fylla på den nedre delen av däcket...:huvet

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

13 Sidor om luft. Spännade... :)
Anledningen till att man ska byta luft är inte igentligen luften, det är fukten.
Man vill få ur fukt och vatten.
Det är igentligen inte korrekt att byta luften utan torka luften.
Iallafall på racebilar.

Äntligen en till som förstått att denna tråd är seriös :tummenupp

Last edited:
Lite VM i framgrävda gamla trådar :fakta

Men det ligger ändå lite i det..

På den tiden jag tävlade med mountinbike känndes det alltid bra att åka till fjällen och fylla på lite fjälluft i däcken, inför en viktig tävling.

Cykeln kändes mycket lättare efteråt..

:tummenupp

/ Micke

Fan jag köpte luft på statoil i till min motarden och nu har jag fått punka... :mad:

Jag skulle hållt mig till biltema..

Jag tror inte alls att det är punka, jag tror att någon har stulit luften. Var kommer annars tjuvluft ifrån?

Vill varna för oseriösa personer som säljer tjuvluft på blocket. Jag gick på blåsningen och köpte lite som jag hade till motorn, men den gick inte alls något bra efter det.

Om man nu promt ska ha billig luft rekomenderar jag Biltema.

Skönt att få lufta tankarna lite :tungan

blev av med lappen i dag.
stoppad i en luftkontroll. 0,9 bak och en flaska punka-spray fram. måste göra rehab program pumpa 500 däck med luft som gör däckskrik på grusväg vid polisjakter. skit oxså:gnissla

Jag var tvungen att gå ut i garaget och känna på luften i däcken på farsans gamla BSA från 1947, heldlöst vilken skillnad mot dagens halvt förbrukade och nersmutsade luft.

ps Passa er för billig lågpris luft när ni lämnar in för däckbyte på firma,
var noga med att kolla så att dom fyller på kvalitétsluft.
Om du är rädd om din hoj vill säja! ds

Jag har hört att det ska finnas luft som stabiliserar hojen i kastvindarna från baksuget efter långtradare. Kan det verkligen vara sant, finns det luft som motverkar virvelvinden?

Kanske luftvirvlar i däcket som stabiliserar? Kan man virvla vatten borde man kunna virvla luft....

http://biphome.spray.se/jordstralningscentrum/vatten.htm
http://www.bioaq.fi/virvlat_vatten.htm
http://haraldcederlund.blogspot.com/2007/03/virvlande-vatten.html

Kolla speciellt deras "portabel virvlare med tratt, allt i rostfritt" för 1350, nån som är med och delar på en sån? funderar på att använda i kylarn...:rolleyes:

Last edited:
Ska prova att säga till däckfirman att jag bara vill att de ska fylla med kvalitetsluft nästa gång jag byter däck, ska bli kul att se alla fåniga ansiktsuttryck och om man blir idiotförklarad på platsen. :D :cdevil

aha men då gjorde tjuvluftarn hål i däcket när han tog den... :gnissla Jag är så trött på tjuvar.. :mad:

Såklart tjyven gjorde hål i ditt däck! :dummer Det är ju en stöld, så det måste gå fort. Då har man inte tid att sitta och fjollpysa med nån ventil inte :fakta

Vill varna för oseriösa personer som säljer tjuvluft på blocket. Jag gick på blåsningen och köpte lite som jag hade till motorn, men den gick inte alls något bra efter det.

Om man nu promt ska ha billig luft rekomenderar jag Biltema.

Skönt att få lufta tankarna lite :tungan

Säg inte att du gick på blåsningen (höhö) att lägga handpenning på osedd luft :3freak Vi vet ju alla att det florerar folk som blåser oss godtrogna luftköpare på det viset :huvet

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...