Har du blivit fotad av fartkamera 2009?

Hur många gånger har du blivit fotad av en fartkamera 2009?

• Antal röstningar
    0
jag lyckas aldrig bli fotad, spelar ingen roll om jag kommer i 250, inget foto... jag tror inte ens på kameror

Råkade dessvärre trigga en i år... :(
Körde 75 på 70 väg... Första gången någonsin... Mitt på dan dessutom, hade saktat ner precis innan man tydligen så var det för lite...

haha :D en polare körde om en bil i lördags i Tungelsta precis innan bulten, han trigga kameran men var redan förbi när kameran blixtra till. fotot kom på gubben i sin gamla volvo som körde så laglydigt i 50.

Jobbigt va! :gnissla

Samma hände mig. Missade att kameran var där, låg i omkörning med ganska bra fart. Blixtrade när vi var jämsides. Undrar om bilisten fick nån lapp.

hela södra länken blir ju ett disco om man är ngr stycken som löder på kvällen...

tycket det e ganska underhållande om jag är uttråkad att löda fram och tillbaka i länken..:rolleyes:

Jag har fotats 4-5 ggr, men brukar drar ner för att inte väcka opinion (om någon nu orkar starta en). Ibland gör jag dock V-tecknet lite för skoj skull :)

/J

Om jag förstått det hela rätt så är anledningen till att inga MC-förare fälls för fortkörning av fartkameror, två stycken:

1. De saknar regplåt fram
2. De kan inte identifieras bakom hjälmen

Stämmer detta?

Har aldrig varit med om att det blixtrat och har knappast varit laglydig förbi alla fartkameror. Dock vet jag att det bara finns kamera i ett fåtal.

Fick dock ett brev hem från polisen angående någon som kört våran bil men som inte identifierats. De krävde átt få veta vem som körde vid tidpunkten osv...
29km/h över hastigheten.

Svarade vi på brevet...? ;-)

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back