Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
eisbaer skrev:Är medveten om att frågan varit uppe tidigare men det var så få kommentarer.
Vad sa du till honom då? Ifall man råkar ut för detta någon annan gång...Rocco skrev:Har blivit stoppad 2 gånger förra veckan av polisen när det gäller den typen av körning.... Det första han kläckte ur sig var att nu blir det böter men jag satt lungnt och förklara varför jag tyckte det var ok att köra med MC där... sen var det den vanliga sagan..."Ok, se det här som en varning bla bla bla"
Så inga böter för mig än .....
//Rocco
sharpedge skrev:Vad sa du till honom då? Ifall man råkar ut för detta någon annan gång...
OJ... Där kör jag offta som fan, och ALLTID i bussfilen, hehe jag trodde et var ok för hojar, det står ju att det är Även för MC på vissa skyltar , så då "trodde" man ju det, Kan man iaf prova med att sägaMicke N skrev:Jag blev stoppad på Bergshamraleden i fredags för att jag körde bussfil.
Dessvärre fick de även upp ögonen för min lilla reg.skylt samt mitt slitna framdäck.
Efter lite diskussioner slapp jag böter för att ha kört bussfilen men det blev ändå 800:- för skylt och däck.
Edit: Kan tillägga att detta var en stor kontroll och de tog in alla som körde bussfilen (utom SL bussar såklart).
Vid ett par tillfällen har det endast stått en polisbil eller mc och då har de inte gjort något för att hindra motorcyklar.
eisbaer skrev:Kan ju passa på att varna alla som kör nynäsvägen norrut. De har stått två dagar i rad klockan 08 efter bron vid sockenvägen (avfarten innan globen/enskedevägen.)
Har blivit stoppad och bötfälld där, stor kontroll, sur MCpolis med Highway patrol komplex ledsagade mig till de som skulle skriva böter. Där tog en skittrevlig polis vid som ursäktade sig med att de var tvingade att skriva böter för de kollade just bussfil denna dag. Han åkte hoj själv, och jag provade med just den att det är OK i flertalet bussfiler, och han höll med och såg ut att skämmas t.o.m., men böter blev det i vilket fall som helst. Han var dock så trevlig att det kändes liite OK att pynta böterna. Han berättade även om lokala trafikstadgar, tydligen var det en f.d. taxiåkare som satt i någon nämnd i Solna, och därför var det mesta undantaget taxibilar i Solna kommun. Därav tydligen olika bud på vad som gäller i bussfiler i Sthlm, kanske finns hojåkare i förvaltningarna där MC är OK i bussfil...Kongo skrev:OJ... Där kör jag offta som fan, och ALLTID i bussfilen, hehe jag trodde et var ok för hojar, det står ju att det är Även för MC på vissa skyltar , så då "trodde" man ju det, Kan man iaf prova med att säga![]()
korvgubbe skrev:Har du sett om de stoppat några MC-förare där? vet ju att det är en hel del bilister som tjuvåker på 73:an.. frågan är ju bara hur polisen beter sig om vi hojåkare kommer i bussfilen..
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |