Har det inte gått lite långt?? Nogger Black

Zana skrev:
Neger är ett laddat ord. Det är inte vit...

Kanske ordet svenne isåfall, men först ska dina förfäder blivit förslavade, våldtagna och allmänt pissade på i över 100 år, och blivit kallade för just 'svenne'...

Och sen kommer det en glass som heter Svonne - white. Vad skulle du tycka då? Jag vet att många människor har väldigt otroligt svårt att sätta sig in i andra människors levnadsöden... Försök tex få en rasist att förstå att de flesta flyktingar som kommer hit egentligen hellre skulle bo kvar i sitt hemland om situationen där skulle vara hållbar... Försök och du kommer misslyckas... Kan DU sätta dig in i den situationen?

Skärpning killar. Skärpning nu...

Visst är neger ett laddat ord, men om vi fortsätter att vara försiktiga med ordet neger så kommer det alltid att vara laddat.

Snoken_5 skrev:
det finns ju en reklam på tv för AMF pension tror jag där han själv kommer från framtiden och sitter på ett plan. Så frågar han var han ska och så svarar han... Ah det är ju värsta svennestrället, MEN DET VERKAR JU INTE VARA RASISTISKT eller??? :confused:

Grabben själv är ju en home-boy/wigger så då är det okej. :D

eisbaer skrev:
Skojar du? Du menar på allvar att du kopplar glassen Nogger (som funnits i 30 år) till ordet Nigger? Jag kan koppla Mamma Scans köttbullar till judeutrotningen eller Tunnbrödrulle till Tsunami om jag har en vild fantasi. Lika troligt. Säger mer om dig än GB.

Inte jag personligen... Och det var mest inslaget av att folk inte förstår att Negerbollar kan vara ett ganska förlegat utryck...

Nogger black, har jag däremot inget emot... Men den kunde ju hetat nogger-lakrits istället, så hade ingen behövt bry sig, men då hade den ju inte fått all den här gratispubliciteten heller... Ofta man sitter på disskutionsforum för motorcyklar och diskuterar en glasssort och dess namn... Bah!!

Men akta er! Den smakar inte alls lika mycket saltlakrits som pucken tex... Den är mer gräddig i lakritssmaken typ... Gillade den inte!

Snoken_5 skrev:
det finns ju en reklam på tv för AMF pension tror jag där han själv kommer från framtiden och sitter på ett plan. Så frågar han var han ska och så svarar han... Ah det är ju värsta svennestrället, MEN DET VERKAR JU INTE VARA RASISTISKT eller??? :confused:

Nej, för som jag nämde tidigare har det ordet inte samma laddade innebörd som tex judesvin, eller nigger, eller guling för den delen...

Fattar du?

:)

vi diskuterade det på ircen för nån dag sen. Simmel sa att han tyckte den nya nogger reklamen var helfestlig för att han råkat läse nigger black vid första anblicken

honkiie skrev:
vi diskuterade det på ircen för nån dag sen. Simmel sa att han tyckte den nya nogger reklamen var helfestlig för att han råkat läse nigger black vid första anblicken

Skulle vara skojigare om den hette: Black-Nogger... :rofl

Betyder nogger neger?

Ska man förbjuda färgen svart?

Man kan döpa glassen till Nogger och pinnen till Svennejävel kanske? :va

Kan man "gå ur CMR" precis som Svenska kyrkan?, jag vill bannemig inte betala någon skatt till den där skitorganisationen.

EDIT: "RATA SVENNEGETTON".... ?! är det inte bättre med "RATA NOGGERGETTON", det är ju där det är problem :va

nyglass.jpg

DwD skrev:
Visst är neger ett laddat ord, men om vi fortsätter att vara försiktiga med ordet neger så kommer det alltid att vara laddat.

för oss svenskar kanske, man jag har ALDRIG träffat på någon svart som tycker att neger eller nigger är stötande, om du inte säger tjabba negerjävel. då borde man lära sig lite om respekt.

blatte däremot, tycker ingen om. kan bero på detta är slang

Zana skrev:
Men akta er! Den smakar inte alls lika mycket saltlakrits som pucken tex... Den är mer gräddig i lakritssmaken typ... Gillade den inte!

Deprimerande...
Fattar fortfarande inte varför de tog bort laktritspucken? Min favoritglass :(

Det är mkt vi inte får ha kvar nuförtiden i sverige. negerbollar försvann, en glassjävle får inte heta nogger BLACK för att det är rasistiskt. Namnet My (som min lillasyster heter) finns inte längre i almanackan, är ersatt av typ abdull eller liknande. hmmm

MikkE skrev:
Det är mkt vi inte får ha kvar nuförtiden i sverige. negerbollar försvann, en glassjävle får inte heta nogger BLACK för att det är rasistiskt. Namnet My (som min lillasyster heter) finns inte längre i almanackan, är ersatt av typ abdull eller liknande. hmmm

Invandrare har väl inte namnsdag i sverige? Nu tror jag du överdriver.

honkiie skrev:
Invandrare har väl inte namnsdag i sverige? Nu tror jag du överdriver.

Nej, jag har inte namnsdag iallafall... Hatade alla andra som fick nåt fint av sina föräldrar när man var liten... :mad:

GIXxXER skrev:
, om du inte säger tjabba negerjävel.

Det säger jag alltid till negern på jobbet.

Det beror ju lite på hur man säger det och om man menar det.

Jag tror inte GB-glass hatar negrer.

MikkE skrev:
Namnet My (som min lillasyster heter) finns inte längre i almanackan, är ersatt av typ abdull eller liknande. hmmm

Om du inte visste det sedan innan så säger jag det nu; namnsdagssystemet är uppbyggt på ett rullande schema. Vissa namn försvinner efter ett par år och återkommer igen några år senare. Så har det alltid varit och det har inget med invandrarintegration att göra.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing