Har det inte gått lite långt?? Nogger Black

korvgubbe skrev:
Ingen aning! Försökte precis samma sak!
...däremot har de ju ett formulär mankan fyll i om man vill skriva tilld em!

....Jag har precis mumsat i mig en rasistglass... Ska nog följa upp med att damma av bombarjackan...

Idioterna har även ordnat en aktion med andra stenkastare där man kan få komma till sergels torg och bränna sitt pass. :3freak För att protestera mot vad de anser vara en "inhuman flyktingpolitik". :rofl

Markus skrev:
Idioterna har även ordnat en aktion med andra stenkastare där man kan få komma till sergels torg och bränna sitt pass. :3freak För att protestera mot vad de anser vara en "inhuman flyktingpolitik". :rofl

Bränna passet låter ju som en oerhört bra idé!?! :kocko
....sen är väl iofs flyktingpolitiken en helt annan diskussion som vi knappast kan beta av i den här tråden med tanke på hur dåligt vi brukar lyckas i alla andra trådar i ämnet..

Nu får det f*n va nog :4skrika
Bara för att nån dyslektisk skattebetalarsponsrad antirasisttomte läser fel så ska vi inte få äta glass ifred :gnissla :smasha
Jag ska spendera resten av lönen på att bara köpa Nogger lakrits!!! Lakrits har väl alltid varit "black"? Vad skulle dom kallat den? "Nogger som inte smakar choklad utan sånt där annat godis vars färg vi inte pratar om"
Hade varit en utmaning för reklambyrån...

Nu ska jag ta mig en flaska Jonny Walker BLACK Label och en låda Nogger BLACK och lugna ner mig lite :jisses

Jag tycker vi bojkottar Centrum Mot Rasism genom att äta så många Nogger Black som det bara går.

Neger är ett laddat ord. Det är inte vit...

Kanske ordet svenne isåfall, men först ska dina förfäder blivit förslavade, våldtagna och allmänt pissade på i över 100 år, och blivit kallade för just 'svenne'...

Och sen kommer det en glass som heter Svonne - white. Vad skulle du tycka då? Jag vet att många människor har väldigt otroligt svårt att sätta sig in i andra människors levnadsöden... Försök tex få en rasist att förstå att de flesta flyktingar som kommer hit egentligen hellre skulle bo kvar i sitt hemland om situationen där skulle vara hållbar... Försök och du kommer misslyckas... Kan DU sätta dig in i den situationen?

Skärpning killar. Skärpning nu...

korvgubbe skrev:
Bränna passet låter ju som en oerhört bra idé!?! :kocko
....sen är väl iofs flyktingpolitiken en helt annan diskussion som vi knappast kan beta av i den här tråden med tanke på hur dåligt vi brukar lyckas i alla andra trådar i ämnet..

Ja, vi skiter nog i den diskussionen nu. :) Vi enas istället i ett gemensamt upprop mot Centrum Mot rasism. :banana Jag vill inte bli kallad "svenne", det är för övrigt så att CMR är statligt finansierad, och att aktivt stödja en organisation som vill särbehandla och diskriminera en stor, största, del av befolkningen är väl att jämställa med folkmord - enligt den korrekta defnitionen (som jag inte har framför mig) som inte har ngt med mord att göra, nödvändigtvis.

Zana skrev:

Kanske ordet svenne isåfall, men först ska dina förfäder blivit förslavade, våldtagna och allmänt pissade på i över 100 år, och blivit kallade för just 'svenne'...

Och sen kommer det en glass som heter Svonne - white. Vad skulle du tycka då? Jag vet att många människor har väldigt otroligt svårt att sätta sig in i andra människors levnadsöden... Försök tex få en rasist att förstå att de flesta flyktingar som kommer hit egentligen hellre skulle bo kvar i sitt hemland om situationen där skulle vara hållbar... Försök och du kommer misslyckas... Kan DU sätta dig in i den situationen?

1. Det har inte kommit en glass "nu" det har funnits en brun glass som heter Nogger sedan...länge i alla fall
2. De flesta afrikaner i Sverige kommerfrån länder som inte drabbades av slaveriet

eisbaer skrev:
Jag tycker vi bojkottar Centrum Mot Rasism genom att äta så många Nogger Black som det bara går.

Jag ska minsann köpa en efter middagen idag. Nej, två. En vanlig Nogger och en Nogger Black.

McB skrev:
Jag ska minsann köpa en efter middagen idag. Nej, två. En vanlig Nogger och en Nogger Black.

Där skrevs det äntligen nånting riktigt i denna tråden. :tummenupp

Ska göra samma sak nu bara för det.

Farlig reklamtråd, det är säkert DETTA som GB visste om från början och lanserar reklamen med världens smajl :tungan

Eller så har GB och antirasistidioterna gått ihop om detta från början.
Alla konspirationer ska beaktas :7peta

Jag som älskar lakrits.....Nogger Black kommer nog bli en av mina favorit glassar sommar. :drool Ska köpa mig en "rasist" glass senare i dag. :tummenupp

Vad är sannolikheten för detta:

Nere i affären har de inte GB, utan bara Nestlé och SIA. Blir sur o köper annan glass och godis som plåster på såren - trodde jag.

Ska betala med kort(för att man aldrig har cash på sig) och de tar endast kontanter såklart :4skrika

Vilken dålig affär du har hos dig :pannkyss .
Mavve skrev:
Vad är sannolikheten för detta:

Nere i affären har de inte GB, utan bara Nestlé och SIA. Blir sur o köper annan glass och godis som plåster på såren - trodde jag.

Ska betala med kort(för att man aldrig har cash på sig) och de tar endast kontanter såklart :4skrika

www.sporthoj.com förkortas ofta SH vilket naturligtvis syftar på de tyska slagorden "Sieg Heil".

Swedie driver en grovt nazistisk sida. Det vet ni väl?

DwD skrev:
men det är ju helt sjukt!.,

btw,, är inte neger=svart(färg) eller?, har för mig att det står det på bläckpatroner(typ olika språk)?., rasistiska bläckpatroner då åxå eller?

ps kan vara ute å cykla men har för mig det

Negro är väl latinska för svart om jag inte minns fel.
Centrum mot rasism ger inget seriöst intryck efter detta, hur fan kan man ens låta sådana puckade människor sitta i en styrelse? Nogger är nogger, man kan inte förbjuda allt som har med en färg att göra, black-line edition etc hos bilar mm.
"it's in the eye of the beholder".........

Zana skrev:

Skojar du? Du menar på allvar att du kopplar glassen Nogger (som funnits i 30 år) till ordet Nigger? Jag kan koppla Mamma Scans köttbullar till judeutrotningen eller Tunnbrödrulle till Tsunami om jag har en vild fantasi. Lika troligt. Säger mer om dig än GB.

Jag förstår inte vart CMR kan se det rasistiska med glassen. Jävla töntar som bara vill synas!

det finns ju en reklam på tv för AMF pension tror jag där han själv kommer från framtiden och sitter på ett plan. Så frågar han var han ska och så svarar han... Ah det är ju värsta svennestrället, MEN DET VERKAR JU INTE VARA RASISTISKT eller??? :confused:

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing