Har den här rävungen skabb?

sportbike

moderator
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Varje morgon traskar han in på jobbet för att få något i magen och dricka vatten.
Förmodligen föräldralös och helt orädd.
Man behöver nästan putta ut honom, och man kan nog klappa honom om man vill, men han ser ju lite tufsig ut och frågan är då om han kanske är sjuk.
Är det dumt att släppa in honom med tanke på att vi ibland har hundar på jobbet.

Tell me please.

2014-07-06 07.06.12.jpg

Han ser inte ut att ha skabb i o f s men det är aldrig bra att göra vilda djur tama. Den icke-rädsla för människor som skapas kommer så småningom kosta honom livet.
Bästa du kan göra - även om det tar emot - är att jaga ut honom i skogen igen och skrämma skiten ur det lilla livet.

Den ser mest undernärd ut. Svårt att se om den har skabb på den bilden. Vad den däremot lär ha är löss.

Vi har försökt skrämma honom genom att hojta, klappa i händerna och springa emot honom.
Han kutar fem meter och sätter sig ner igen.

Mamman har säkert blivit överkörd så han blir kontaktsökande mot nästa som ser ut som mamma.

Har ni nån på jobbet med lite för stor näsa och mycket ansiktshår?

Mamman har säkert blivit överkörd så han blir kontaktsökande mot nästa som ser ut som mamma.

Har ni nån på jobbet med lite för stor näsa och mycket ansiktshår?
Jaa, men han har slutat.
Ska jag sätta räven i en taxi hem till honom?

Jaa, men han har slutat.
Ska jag sätta räven i en taxi hem till honom?

Det är väl lite överkurs.
Ge honom ett busskort bara så löser han det där själv.

Om ni bara slutar att mata den så slutar den att dyka upp. Eller så får ni ett husdjur till jobbet.

Rävungar är såna, hade 2 som stod mot bilen på baktassarna och försökte sträcka sig mot mig när jag hade rutan nere, gick ut och dom kom nästan fram, typ lite mer än en armlängd ifrån, hade dom runt huset någon månad innan dom drog.
Nyfikna, orädda men lite försiktiga, växer väl bort.

Är ingen expert på skabb men brukar väl inte synas på ungarna, inte tydligt iaf.

Ungdomen är resultatet av en blöt festival Sportbike gästade 2013.
I brist på bättre sällskap fick han ta vad som bjöds, och nu vill han ha umgänge med sin pappa.

Minns du om mamman hade skabb?

Ta med den till veterinär och låt dem behandla vid behov, ta sedan med hem och gör tam, vips har du fräckaste husdjuret i kvarteret

Jag vill väldigt gärna ha en tam räv....

kan du inte kolla med skansen tex och höra vad de tycker? de lär väl veta mer än vanliga svennebananen...

kan du inte kolla med skansen tex och höra vad de tycker? de lär väl veta mer än vanliga svennebananen...
Jonas på Skansen har jag pratat med förr, han vill inte ha fler juwr, det är fullt.

edit: du e väl åxå en svennebanan?

en-akta-svennebanan.jpg

Jonas på Skansen har jag pratat med förr, han vill inte ha fler juwr, det är fullt.

edit: du e väl åxå en svennebanan?

jo men han kanske säger att ni ska fånga in den och släppa den några mil därifrån etc etc, tanken var inte att de skulle ta emot räven.

nej; jag är svenskarebanan.

jo men han kanske säger att ni ska fånga in den och släppa den några mil därifrån etc etc, tanken var inte att de skulle ta emot räven.
Nej för helskotta, jag vill inte se den överkörd på motorvägen om den skulle ta sig tillbaka, den får sköta sitt.

Ta med den hem vettja. Alla hipsters där på söder kommer att bli galet avundsjuka!

Rävar e ju dötuffa!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...