Har burken tagit över era liv?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

Hu många timmar per dag sitter du framför burken?

• Antal röstningar
    0

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Skrämmande hur många timmar per dag man sitter framför datorn. Ska se till att försöka få ett jobb där man slipper bli kontorsråtta, för det här kan inte vara nyttigt.

Kapten Stofil skrev:
...du kan få mitt jobb, för jag börjar bli trött på att ha slips o va vänlig mot fok hela tiden :-)

Hm.. Du kan få mitt, ha skitiga kläder & vara trevlig mot folk hela tiden... :brinnerup

Haha..jo jag känner igen det, jag är kontorsråtta och de långa timmarna framför datorn kan bli lite dryga :huvet , tur att man får komma iväg och smöra lite för kunder ibland. :tungan

Kapten Stofil skrev:
...du kan få mitt jobb, för jag börjar bli trött på att ha slips o va vänlig mot fok hela tiden :-)
Skulle gärna vilja ha ett biologjobb framöver på nån länsstyrelse eller så, där man får vara ute och inventera lite. Vad som helst, bara man slipper sitta inne 100 % av tiden.

Just nu är det dock en d-uppsats som slukar all tid.

Måste erkänna att jag känner mig smått träffad där.
Har nyligen fått igång bredband och igår även WLAN och satte mig just i tänkarrummet, med dator, för att testa. (Uppkopplad mot mer än bara avloppsnätet alltså...)
Det verkar fungera.

Sitter fram datorn hela dagarna på jobet..behöver inte ens vara trevlig mot folk. Det hade varit en trevlig omväxling iofs.

Ibland kan det ta ett par dagar innan man sitter framför datorn.
Beror på hur mycket tid man har över. (samma gäller även tv, den kan det ta en hel vecka innan jag startar)

Ser som tur är inte på TV och har ingen mobil heller, så det kanske väger upp det hela lite :)

Jobbar med systemintegration ... alltså framför dator på jobbet hele dagen ... förutom ety o annat möte ibland.

Sen blir det väl nån timme på kvällen och ett par på helgen oxå ....

Men hellre det än att löka framför TV såpor ....

:hej

Äh vad då? Man kan väl inte vistas i verkligheten halva dygnet heller?!!!

Spela, chatta, tanka, rippa, kopiera. Det drar iväg vettu. Jag är nöjd, men frun är det inte.

TV'n är alltid på hemma. Om jag sedan spela spel på datorn, kollar på forumet, har en dunderfest eller knypplar spelar ingen roll. TV'n är alltid på.

Därför skaffar jag ingen projektor. :D

Jocke skrev:
Ni kan få mitt. Ha skitig slips och va trevlig mot folk hela tiden.

idealet hade ju varit en variant där man är otrevlig, rullar sig i dynga och man FÅR spela sin jävla Ministryplatta utan att tanterna blir rädda
*bitter*
nån som har ett sånt jobb o vill byta?

Kapten Stofil skrev:
idealet hade ju varit en variant där man är otrevlig, rullar sig i dynga och man FÅR spela sin jävla Ministryplatta utan att tanterna blir rädda
*bitter*
nån som har ett sånt jobb o vill byta?

Ska vi byta?
Bilbud... kan spela hur högt du vill...se ut hur du vill... å du behöver inte säga nått...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti