Har bensinen blivit dyrare?

Och hur ofta måste normalsvensken egentligen köra mer än säg 10 mil i sträck?

Skulle gissa att den stora majoriteten hade klarar sig utmärkt om dagarna med en elbil som pallar med en 10 mil. Sen sätta på laddning under dagen, färdigladdat och bra tills man ska köra hem.

När man någon gång ska köra en längre stäcka, använd en "vanlig" bil med ottomotor.

Precis det jag menar!

Förbjud förbränningsbaserade bilar söder om sundsvall och subventionera fullsize dieselpickisar och bränsle däröver!

Och elen måste komma någonstans ifrån.

Något som många verkar missa. Nu har jag ingen lust att räkna ut hur mycket energi bensinen som används till fordonstransport innehåller, hur mycket av den som omvandlas till rörelseenergi och hur mycket el detta skulle motsvara, men jag är ganska säker på att den svenska elproduktionen inte är dimensionerad för detta på långa vägar.

Förbjud alla som inte kan utföra grundläggande motorunderhåll som ventiljustering samt redogöra för otto- och dieselcykeln i ett pv-diagram, att köra bil/hoj/motorbåt.

Det är den här möjlighten att låta allsköns otekniska människor få ta del av frukterna av de teknikintresserades landvinningar som förstör för oss kolvmotorentusiaster.

En massa slipsslödder/bilkonsumenter som kör sin precious SUV eller leasingbil till och från jobbet här i Sthlm tex. Som motorintresserad stockholmare skulle jag aldrig missbruka varken min bil eller hoj till sånt. Det äter ju upp miljökapitalet och förstör tillslut möjligheten att använda bilen/hojen till alla roliga resor, upplevelser och materieltransporter man kan ha den till. Föga förvånande att staten arrangerar med dubbdäcksförbud, vägtullar och horder av parkeringsvakter när dessa muppar tar sin villaområdeslivstil med sig ända in i sin sönderdesignade bostadsrätt i Vasastan.

Att bara tro att det funkar att ha två leasingaudis per hushåll ståendes på gatan i stadsbebyggelse, är ju symptomatiskt för denna självupptagna livsform till medborgare.

Last edited:
Moderna batterier dräneras fort på energi i kyla. Det är min erfarenhet. Om det är lika illa ställt med elbilen kommer den aldrig att bli en succé i länder med samma klimat som vi har.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back