Har AWA Mc svårt att sälja hojar?

Jag köpte hojj hos AVA i juli månad. Nybliven hojjåkare på 20bast, kanske inte en särskilt trolig köpare i avas ögon när man kliver in? Men trots detta fick jag ett otroligt bra bemötande med utomordentlig service. Var intresserade av 3st hojjar och säljaren rullade fram dom alla och gick igenom ordentligt vad skillnaden var m.m, även när kläder,skydd,hjälm,lås osv skulle inhandlas följde säljaren med och hjälpte till och plockade fram saker och ting. Otroligt nöjd med deras service.

Lämnar in hojjen på 100mila service den 7, är inte alls orolig över att det skall vara något strul!

Jag är en otroligt nöjd kund hos avamc!

App app app!!! :mattias

På SH är det inte tillåtet att vara nöjd kund hos AVA.
Nu kommer du att bli förföljd och häcklad av all förståsigpåare här på SH. :fakta

NoPinky som både köpt hoj och utrustning på AVA utan problem.

Jag köpte hojj hos AVA i juli månad. Nybliven hojjåkare på 20bast, kanske inte en särskilt trolig köpare i avas ögon när man kliver in? Men trots detta fick jag ett otroligt bra bemötande med utomordentlig service. Var intresserade av 3st hojjar och säljaren rullade fram dom alla och gick igenom ordentligt vad skillnaden var m.m, även när kläder,skydd,hjälm,lås osv skulle inhandlas följde säljaren med och hjälpte till och plockade fram saker och ting. Otroligt nöjd med deras service.

Lämnar in hojjen på 100mila service den 7, är inte alls orolig över att det skall vara något strul!

Grattis!
Vad kul att du iaf är nöjd. Det finns givetvis massor av nöjda kunder även hos AVA MC.
Själv är jag nöjd med Din MC med Lelle i verkstan och Johan i försäljningen, och kommer inte att lämna det stället när jag ska byta hoj nästa gång.
finns säker de som tycker det är fel också.

"Patlin1"
Har du bra koll på siffrorna där då?
-Vad det gäller mig (nu äger jag inte företaget i och för sig) inte en chans även om jag vet att SWT Racing's revisor har vilket är viktigare i mina ögon!! :D

omsättning 1450000kr 2006
kassalikviditet 133.91%
soliditet 59.34%

Ofta är småföretagare mer duktiga på hantverket än sin ekonomi tyvärr.

-Har du helt rätt i!! :tummenupp

Men jag köper iaf däck av dig och ska gå ner till 190 bak, men först ska jag göra slut på det jag har nästa barkaby.
-Du är mycket välkommen!! :pannkyss

1. Lita inte så mycket på en revisor, de har inte tiden för att ge ekonomiska råd, fast de har betalt för att hjälpa till. Hur ofta gör din revisor budget med dig och framförallt hur ofta följer han upp utfallet? Och om han gör det, hur ofta korrigerar ni under årets gång vad gäller BV % samt perskostnader? Min erfarenhet är att de gör bokslutet, skriver sin kommentar och tar hem mellan 60-120' för det, om det är ett AB om inte,lite lägre, då det inte krävs en auktoriserad revisor i ett HB eller enskild firma.

2. Japp, det det har jag helt rätt i. Antingen är man en jävel på att måla, snickra, meka bilar eller spela in actionfilm. Och det är det Som driver Sverige framåt. Men tyvärr är dessa entreprenörer oftast inte lika vassa med sin ekonomi och oftast har de för dåliga rådgivare (läs revisorer)

3. Du kan vara lugn, jag kommer att byta däck hos dig innan säsongen är över, om du är räddare om fälgen än du var med Busafälgen förra hösten.:pannkyss Villa he ett som går bra på torra vägar och ett som inte slits på mitten... Är pinsamt att byta bakdäck som är platt efter 500 mil och det finns 3 cm kvar på sidorna som inte är använda. Undrar om man kan ställa skiten på depåstödet, lägga i etten och köra raspen på sidorna...:rodnar

Jag har blivit vänligt bemött hos AVA, blivit visad runt av en kunnig säljare och fått testa hojar som attan... blir jag utfryst nu? Får man på SH tycka att i alla fall vissa delar av personalen är trevlig?

(Sen kan jag säga till mitt försvar att ägaren en gång underlät att ringa mig som han lovat att göra)

Ja. Och soliditeten ska helst inte vara under 30% i ett välmående bolag.

2007-06 2006-06 2005-06
Antal anställda 2 2 2
Omsättning (TKR) 13 160 10 229 8 496
Res. e. finansnetto (TKR) 16 107 122
Årets resultat (TKR) -13 46 16
Summa tillgångar (TKR) 1 179 2 143 1 708

Vinstmarginal 0,15 % 1,07 % 1,53 %
Kassalikviditet 104,57 % 108,67 % 106,89 %
Soliditet 17,43 % 10,87 % 9,49 %

Ingen med awa mc att göra men vad tycker du om dessa siffror?:va

2007-06 2006-06 2005-06
Antal anställda 2 2 2

Ingen med awa mc att göra men vad tycker du om dessa siffror?:va[/QUOT

svårt att säga utan en resultat och balansräkning, men...
- Hög omsättning per anställd (inte inom tjänstesektorn, detaljhandel? eller fler som arbetar men inte "anställda")
- Likviditet helt okey.
-Soliditet åt rätt håll, troligen en företagare som inte drivit bolaget så länge, men verkar som det kan bli väldigt bra om 2-3 år.
- Skulle också gissa på att personen som driver bolaget tagit ut en del pengar sista året. Antingen som lön eller utdelning.

2007-06 2006-06 2005-06
Antal anställda 2 2 2

Ingen med awa mc att göra men vad tycker du om dessa siffror?:va

Med den vinstmarginalen så hoppas jag att huvudsyftet för företaget inte är att generera vinst. Är det typ någon roadracingförares bolag?

svårt att säga utan en resultat och balansräkning, men...
- Hög omsättning per anställd (inte inom tjänstesektorn, detaljhandel? eller fler som arbetar men inte "anställda")
- Likviditet helt okey.
-Soliditet åt rätt håll, troligen en företagare som inte drivit bolaget så länge, men verkar som det kan bli väldigt bra om 2-3 år.
- Skulle också gissa på att personen som driver bolaget tagit ut en del pengar sista året. Antingen som lön eller utdelning.

Du prickade in ganska bra tror jag. Vore kul om man kunde fatta lite mer av vad dom där värdena står för. Detaljhandel är det.

Med den vinstmarginalen så hoppas jag att huvudsyftet för företaget inte är att generera vinst. Är det typ någon roadracingförares bolag?

Fast att ha liten vinst är väll en fördel för då får man väll skatta mindre. Alltså investera pengarna eller ta ut det i lön.:va

Dom som jag snackar med som säljer motorcyklar har märkt stor nedgång i år mot tidigare år.

Kan nog ha mycket med att göra att vi rör oss emot en lågkonjunktur alltså mindre lyxkonsumtion.

Last edited:
Du prickade in ganska bra tror jag. Vore kul om man kunde fatta lite mer av vad dom där värdena står för. Detaljhandel är det.

Fast att ha liten vinst är väll en fördel för då får man väll skatta mindre. Alltså investera pengarna eller ta ut det i lön.:va

Som patlin1 säger så är det svårt att säga utan resultat- och balansräkning. Men det finns inget som säger att ett bolag måste gå med vinst så en del använder(/försöker använda) AB för att kunna dra av momsen för privata prylar m.m.

Ta ut det i lön = måste skatta

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka