!!!! Har alla samma problem. BESIKTNING

pluss300

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
turbo hayabusa
Tjena igen. Turbobygge är skitkul :hoppa Besiktning skittråkig :smasha HUR, VAR, VEM för att få en 300 hk genom besiktningen där inga kåpor kan dölja något. Jag kunde inte låta bli, men det ser så ..... ut att det måste synas :hihi
Alla idéer är bra utom dom dåliga och just nu är inga dåliga!!
 

Bifogat

  • IMG_0628.JPG
    IMG_0628.JPG
    96.2 KB · Visningar: 1,150
Muta Besiktningsmannen :tummenupp Alternativt hota honom eller hans familj....
 
Last edited:
Vad jag har hört är att folk fixar bänkningspapper som säger typ 5% extra hästar mot org och regbesiktar med det. Då har de inget att säga när du kommer till besiktnigen med turbo (däremot kan det vara klokt att den kanske inte har 300 bhp vid bes.)
 
Tjena igen. Turbobygge är skitkul :hoppa Besiktning skittråkig :smasha HUR, VAR, VEM för att få en 300 hk genom besiktningen där inga kåpor kan dölja något. Jag kunde inte låta bli, men det ser så ..... ut att det måste synas :hihi
Alla idéer är bra utom dom dåliga och just nu är inga dåliga!!

Fråga fürsten och Peter Andersson hur de har gjort.
 
Fixa ett bromspapper som visar att du inte har höjt varken hk eller nm... Får inte ökas någonting på hojar! Sen är det en regbes som gäller!
 
Tjena igen. Turbobygge är skitkul :hoppa Besiktning skittråkig :smasha HUR, VAR, VEM för att få en 300 hk genom besiktningen där inga kåpor kan dölja något. Jag kunde inte låta bli, men det ser så ..... ut att det måste synas :hihi
Alla idéer är bra utom dom dåliga och just nu är inga dåliga!!

Skall besikta min 1100 den 10/5. Hoppas min går igenom med denna lösning då jag inte har org.krökar kvar. Nackdelen är ju att det inte blir papper på turbobygget, men man vill ju ut och åka någongång.
Lycka till.
 

Bifogat

  • Plugg 001.jpg
    Plugg 001.jpg
    66.9 KB · Visningar: 164
  • Plugg 002.jpg
    Plugg 002.jpg
    55.6 KB · Visningar: 134
Mc som är nyare än 1999 är mycke mycke svårt att få igenom så den blir "laglig"...för mig att det inte går att regga om motorn på de.

Är den äldre så borde det egentligen bara räcka med lite papper, formler och beräkningar..broms papper borde inte behövas om Besiktnings ingenjören har några motortekniska kunskaper.

Saxat från Vägverket;
5 kap. Motor m.m.

Trimningsförebyggande åtgärder

1 § Tvåhjulig motorcykel som tagits i bruk den 17 juni 1999 eller senare skall i fråga om åtgärder mot otillåten förändring uppfylla kraven i kapitel 7 i direktiv 97/24/EG (se 2 kap. 18 §).


..kolla med VV vad det står på angiven plats, åtekom gärna med svar!
 
Jag öppnade wastegaten fullt och satte på ljuddämpare och åkte och besiktigade utan problem. :tummenupp
 
Skall besikta min 1100 den 10/5. Hoppas min går igenom med denna lösning då jag inte har org.krökar kvar. Nackdelen är ju att det inte blir papper på turbobygget, men man vill ju ut och åka någongång.
Lycka till.

Hmmm :va

Hur hade du tänkt med avgaserna?? Har du wastegaten helt öppen istället för det "riktiga" avgasutsläppet från turbon??
 
Borde betyda att det inte är lönt med mer än trafikförsäkring. Kan inte tänka mig att något bolag skulle ersätta något på en "oreggad" turbohoj.


vill försäkringsbolaget strula så kvittar det nog om den är besiktigad med eller utan turbo, man kör ju olagligt så fort man åker hem och höjer laddtrycket iaf!
 
Hmmm :va

Hur hade du tänkt med avgaserna?? Har du wastegaten helt öppen istället för det "riktiga" avgasutsläppet från turbon??

Plåten sitter mot kompressorsidan, avgasröret sitter på den andra. Avgashuset är helt tomt, blir som en rund kollektor.
 

Bifogat

  • turbo 001.jpg
    turbo 001.jpg
    65.6 KB · Visningar: 113
  • turbo 002.jpg
    turbo 002.jpg
    49.5 KB · Visningar: 108
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top