Har aldrig kört hoj, är busan bra?

Porsche Harry skrev:
http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&threadid=81528

Ja, vad säger man?KIllen är helt allvarlig också...

Skulle vara kul att se honom göra uppkörningen på en Busa. :)

Det märks att ha ninte vet vad han pratar om. Att vara lugn och behärskad, vad gör det för skilland när man pressar i kurvorna på en hoj med 175hk och lätt övervikt?

Jaja, hoppas han inte kör ihjäl sig bara.
 
Min första tunga hoj var en Busa och inte tycker jag det är nån dålig nybörjarhoj precis. Kraften har inga "toppar" utan kommer jämt och bekvämt.

Däremot är den tung å bänglig i kurvor och på bana. Och uppkörningen skulle jag inte vilja göra på den. Körde iofs upp på en HYR Ninja 750 typ 95 eller nåt (detta var -98 så den var inte sååå gammal då) och det var banne mig inte lätt heller.

Bästa att köra upp på måste ju vara tey en freewind eller nåt

Sen JA den går fort men det gör alla cyklar. en 600 gör minst 250 så.

Men killen hade dålig koll det håller jag med om. Jag tror att är man osmurt så behöverm an inte mer än en Suzuki K50 för att klota sig rejält.
 
Förstår inte alla som klagar på dem som köper kraftiga hojar som första hoj....

Själv körde jag en Suzuki GSX-R 1100 från 93 med 155hp som första hoj.Tung å svårsvängd i böjarna men ja körde upp på den utan några problem.

Det är ju den som sitter bakom styret som bestämmer farten å du kör garanterat lika fort på en krokig väg med en 600 :fakta
Köp det du vill ha å va nöjd :tummenupp
 
YZF-1000-R1 skrev:
Förstår inte alla som klagar på dem som köper kraftiga hojar som första hoj....

Kan inte annat än hålla med :tummenupp

Det sitter i föraren och att inse sina begränsningar. En hoj är ju inte farligare än den som hanterar reglagen :fakta
Det blir ju j-ligt dyrt att hålla på och byta upp sig ifall man börjar med en "moppe" och har intentioner att köra MC (får väl skit för detta uttalande) men vrid och råstyrka är skönt även om man inte kör 300 överallt :rolleyes:

Började själv på en GSX 1100 (som på den tiden var den värsta.. ..vobbelsläden) med samma kommentarer om att ..hur kan du.. utan problem och har därefter passerat x-antal hojar (klass 7). För min del så tycker jag att t.ex. en 600/750 modell R lever för mycket på varv och passar mer på bana än på vägarna (om man inte enbart håller sig till riktnummerområdet)

Ge grabben en chans, alla behöver ju inte köra över sin förmåga och bör/ska skaffa den cyckeln man sucktar efter. Blir det helt fel byter man.

//Van Zan :squid
 
YZF-1000-R1 skrev:
Förstår inte alla som klagar på dem som köper kraftiga hojar som första hoj....

Själv körde jag en Suzuki GSX-R 1100 från 93 med 155hp som första hoj.Tung å svårsvängd i böjarna men ja körde upp på den utan några problem.

Det är ju den som sitter bakom styret som bestämmer farten å du kör garanterat lika fort på en krokig väg med en 600 :fakta
Köp det du vill ha å va nöjd :tummenupp


Hade det funnits internetuppkoppling i himlen hade vi nog haft en hel del här som hade avrått..... :(
 
Chris Ash skrev:
Hade det funnits internetuppkoppling i himlen hade vi nog haft en hel del här som hade avrått..... :(

Och alla skulle säga det samma: Åk INTE motorcykel,, men det gör ju alla här inne iaf,,, eller hur :tummenupp
 
toca1 skrev:
Och alla skulle säga det samma: Åk INTE motorcykel,, men det gör ju alla här inne iaf,,, eller hur :tummenupp

De skulle de garanterat inte göra då de flesta knuttar älskar sin hobby.

Face it! Man ÄR skrattretande usel på att köra då man precis tagit körkort,jag hade kört tiotals timmar på både crossar och mopeder,kunde slanga osv, men jag var ingen stjärna för det. En cykel som ger 150hk och däröver,och dessutom har extremt chassi är ingen bra första hoj.
 
Re: Re: Har aldrig kört hoj, är busan bra?

PutteLiten skrev:
Skulle vara kul att se honom göra uppkörningen på en Busa. :)


När jag tog mc-kort så var körskolans hoj en Haybusa...gick hur bra som helst...faktiskt anledningen till att jag valde den körskolan.

...fast det var ju i Finland...

Men som första hoj blev det ingen busa utan jag tuffade runt hela första sommaren på farsans Virago 535:D
 
Jag håller med om att det är idiotiskt med en Hayabusa som förstahoj, men killen verkar ju ändå rätt sansad måste jag säga, han kör ju i varje fall inte med det vanliga idiotsnacket om att "ja vill typ bah ha de värsta så jäla cool ja kommer å bli"!

Jag kan mycket väl tänka mig att det för vissa stabila individer funkar lika bra med en Hayabusa som med en gammal 600-kubikare som förstahoj. Det handlar ju egentligen bara om förarens mognadsgrad och trafikvett.

Men, i grund och botten så håller jag med om att en annan hoj är ett bättre val, om inte annat för just manöverproven.
 
Chris Ash skrev:
De skulle de garanterat inte göra då de flesta knuttar älskar sin hobby.

Face it! Man ÄR skrattretande usel på att köra då man precis tagit körkort,jag hade kört tiotals timmar på både crossar och mopeder,kunde slanga osv, men jag var ingen stjärna för det. En cykel som ger 150hk och däröver,och dessutom har extremt chassi är ingen bra första hoj.

Ok,,, om du tycker att det är värt att dö för/utövandes din hobby (räknar dig till de flesta) så, *R*E*S*P*E*T* :tummenupp
 
Jag tycker nog att det är lite både och.
Om man har förstånd så tycker jag inte alls att en Buse är en dålig första hoj. Bättre än en R6, R1 eller liknande i varje fall.
Effekten kommer ju snällare än på någon annan hoj jag har kört :D

Men vill man vara helt säker bör man väll köpa en typ Zephyr 750 eller CB 750 eller liknande. Men det lär han nog snart tröttna på. :p
 
Näe men varför bry sig alls :confused: var och en köper väl precis vad den vill oavsett om det är "bra" eller "dåligt" och e där nu nån som vill ha de senaste och värsta och har stållar till de så vad är igentligen problemet? oavsett om man nu bara vill styla vid kiosken för även om du nu köper en lite "klenare" hoj som du kan plocka ut allt av så är jag 100 på att de då går så pass fort att risken för och klota är mycke stor. De e ju bara och inse att de ofta går rent för fort om man tänker efter, men kul har man ju iallafall :tummenupp

Så tycker och tror jag iallafall :)
 
Det är väl inte svårare att göra garagesväng med en busa, än nån annan hoj.
Det har ju med känsla och balans att göra. Har man lärt sig på en hoj kan man ju på alla..... Motoriken mellan kopplings handen, gas handen och fot bromsen, är vad man måste komma underfund med.... eller....
Jag började med GPZ 900R -88.
230 kg och styrvinkel som en chopper. Kanon!
Visst körde man över sina gränser... Annars lär man sig inget!! Nu när man blivit gammal och vis... (klokare).. roar man sig med andra saker, som att köra ifrån snorungar på RETTOR som använt knäpuckarna som "rasprengörare", med betydligt mindre och klenare hoj!

Det är inte ballt att köra i 160 på slangen, det är ballt att ligga i en kö som kryper i 30 på slangen.... :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top