Har äntligen fått tummen ur...

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Idag beställde jag:
1st XFX GeForce 8800GTS XXX Dual-DVI 512MB PCI-E
och
1st Intel Core 2 Quad Q9450 2,67GH Box

:)

Skall bli så gött att skicka ut den lilla 1,6GHz Celeron prollen :D

Gött! Se bara till att ha ordentligt med RAM så du kan utnyttja prylarna. 2-3G om du kör XP, lite till om du kör Vista. =)

Jag har 4G nu och tänkte ev skaffa 4G till i Höst... :D
Aha, du kör alltså Vista. Sitter fortfarande med XP men funderar på uppgradering, har du några problem med drivare eller komp? Har hört att det fortfarande är lite buggigt men SP1 borde väl ha styrt upp barnsjukdomarna.

Aha, du kör alltså Vista. Sitter fortfarande med XP men funderar på uppgradering, har du några problem med drivare eller komp? Har hört att det fortfarande är lite buggigt men SP1 borde väl ha styrt upp barnsjukdomarna.

Jag har inte haft några problem än så länge.:) (hoppas det fortsätter så)

För mig funkade det även bra före SP1, men det använder lite mindre RAM och vissa saker går lite snabbare efter SP1.

Du använder bara ca: 3Gb minne om du kör 32bits operativsystem, dom klarar inte mer. Så ska du köpa 4Gb till senare så kommer du ha 5Gb till ingen nytta. Skaffar du ett 64bits operativsystem så kan du utnyttja mer än 3Gb minne, tål att tänka på

Du använder bara ca: 3Gb minne om du kör 32bits operativsystem, dom klarar inte mer. Så ska du köpa 4Gb till senare så kommer du ha 5Gb till ingen nytta. Skaffar du ett 64bits operativsystem så kan du utnyttja mer än 3Gb minne, tål att tänka på
Jo, men Vista finns väl bara som 64bitars?

nepp, både 32 & 64 finns

För att bistå med lite information angående minnen, så kan det tilläggas att man får mest prestanda genom att köra minnena dual channel, alltså att man har antingen 2 st eller 4 st minnen av lika storlek (gärna samma latencies) Vissa äldre moderkort klarar inte att hantera 4 st minnesstickor samtidigt i full hastighet, men det flesta nyare gör det. det finns ju två minneskaneler så man sätter helt enkelt en sticka i varje kanal, eller fyller alla.

Det var vad jag hade o säga :tungan

Nice, det blir en redig förbättring då.

Jag har kört med Vista 64x sedan i vintras och har inte haft ett endaste problem. Har också kört XP ett gäng år innan dess helt problemfritt också.

Visst att det var problem med drivrutinerna i början men värt att ha i åtanke är att majoriteten av allt datorstrul beror på skit bakom spakarna. Mycket lättare att skylla på Microsoft än de ryska porrsajterna man tankat hem program från :D

Last edited:
För skoj skull ska jag köra 3Dmark06 för att se hur stor skillnad det blir.

Nuvarande system skrapade ihop 3368 poäng. :D

Uppdaterar med poäng efter bytet när jag fått mina prylar.

Föreslår att du startar en skryt-tråd typ "slå mitt 3DMark n00bs", nåt det här forumet saknar tycker jag. :D

LOL... så bra blir/blev den inte. :)

Före de nya grejjerna - 3368 poäng

Med de nya grejjerna - 10265 poäng

Men det blev ändå ett f*n så mycket bättre än innan. :yoparty

Nå du slog min rigg, skrapade bara ihop 9176 poäng. :tungan

CPU: Intel Core 2 Extreme QX6700 4x2666 MHz
GFX: GeForce 7950 Gx2 2x512Gb
RAM: Corsair Dominator 2x1024MB @ 1111Mhz

Har bara stöd för DX9 så den lyckas inte ens rita upp många av effekterna i 3Dmark. Hatar mitt sketna gfx, SLI är ett skämt. När jag skaffat ett DX10-kort blir det nog Vista och lite mera RAM.

Last edited:
Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...