Har äntligen fått tag på en VFR!!!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjo!

Polarna har varit på mig att jag ska sluta leka i sandlådan. Grussmiskaren såldes och så idag var det då äntligen dax att hämta min nya hynda! Var och kikade på den i veckan, men kunde inte få med mig både den och bilen...men idag så hände det. Drog iväg på en provkörning, den gick klockrent. Tänkte som ett sista test att stänga av den och starta den igen, när den nu var riktigt varm. *ARGH* Batteriet var totalt urladdat...fick ringa efter killen som kom o putta igång mig. Men han var rak och trevlig...så priset justerades med tanke på ett nytt batteri. Nu efter en längre tur...i varierande tempo är jag hur jefla nöjd som helst. Motorn har en helt underbar karaktär. :tummenupp

Lite smått o gott som innefattades i uppgörelsen:
- VFR 750 -97 (2800mil) nybes och nyservad.
- Självklart passagerarhandtag och ensitscuts (inget av det monterat på bilden)
- Skivbromslås
- En extra hjälm
- 2 extra visir
- Stänklapp (vad man nu ska med den till :va )
- Tankväska
- Klisterolja till kedjan

Ses på vägen i sommar...

//KaliZ
 

Bifogat

  • KALIZ VFR.jpg
    KALIZ VFR.jpg
    136.9 KB · Visningar: 425
Ja, man får ta och grattulera till en kanonhoj och välkomna dig till den exklusiva och lyckligt lottade skaran som får det stora nöjet att åka V4 med dess underbara ljud och motorkaraktär :yoparty
Dessutom är det ju en honda :tummenupp

Kör så det ryker i sommar...

/M
 
aacee skrev:
Ja, man får ta och grattulera till en kanonhoj och välkomna dig till den exklusiva och lyckligt lottade skaran som får det stora nöjet att åka V4 med dess underbara ljud och motorkaraktär :yoparty
Dessutom är det ju en honda :tummenupp

Kör så det ryker i sommar...

/M

Tackar tackar! Ytterliggare en entusiast. :Bugar
Kan säga att det var en viss omställning att gå ifrån grushoj till kåphoj. Kommer nog ta det varligt ett tag. Kände lite på den, men bakslangen får nog vänta ett tag. Har inte riktigt vant mig vid den korta fjädringsvägen ännu. :rolleyes:

Edit: Kan knappt bärga mig tills jag har tid att polera upp hojen! Bakfälgen kan behöva bli av med två kilo kedjeolja. :7peta :hihi

//KaliZ
 
Last edited:
Så söt! :tungan


Det bästa från de bästa.
Honda VFR :tummenupp
 
Gott mos, du kommer inte att bli besviken i sommar. Och blir du det så är det inte beroende på MC:n :rolleyes:
 
Ni grabbar vet vad ni pratar om! :hihi :tummenupp Än så länge är jag super-nöjd. Överst på önskelistan just nu...står ett högt draget slipon.

Finns det något ställe/sida där man kan provlyssna olika fabrikat monterade på en Viffer?

//KaliZ
 
KaliZ skrev:
Ni grabbar vet vad ni pratar om! :hihi :tummenupp Än så länge är jag super-nöjd. Överst på önskelistan just nu...står ett högt draget slipon.

Finns det något ställe/sida där man kan provlyssna olika fabrikat monterade på en Viffer?

//KaliZ


Grattis till nya hojen :tummenupp

Lyssna och njut.....

http://www.rigsville.org.uk/sounds/vfr1.mp3

http://www.cs.wisc.edu/~john/vfr/VFRTune.au

http://www.impactsites2000.com/autozone/sounds/2 bros.wav

http://twobros.com/Cust_Service/Sound_Clips/Hon_VFR750-TBR.wav

http://twobros.com/Cust_Service/Sound_Clips/Hon_VFR800FI-TBR.wav

http://www.impactsites2000.com/autozone/sounds/micron.wav

http://www.yft.org/tex_vfr/tech/sounds.htm
 
För det första: Grattis till köpet! Vad vare för stånka du hade innan? (tycker du kunde ha behållt den :p )

Om jag hade pengar hade jag köpte en VFR bara för ljudets skull!
 
hej alla viffer-ägare! :)
om ni känner till något som original undertray och baklykta :va kontakta gärna mig då. Jag har sökt som en idiot på ebay, mobile, i sverige och andra ställen så som danmark och norge. Men hittar ingenting angånde undertray. Vad kan man göra :va :confused: Kollat med honda sverige men det är så grymt dyrt med undertray (1600kr +moms) och baklykta (ca 3000kr +moms).

Jagar i tyskland som f*n efter dessa delar, men finner inget! Kanske var ett misstag att jag köpte hojen :huvet :( Blir less som f*n snart på den :3freak
 
KaliZ skrev:
Tjo!

Polarna har varit på mig att jag ska sluta leka i sandlådan. Grussmiskaren såldes och så idag var det då äntligen dax att hämta min nya hynda! Var och kikade på den i veckan, men kunde inte få med mig både den och bilen...men idag så hände det. Drog iväg på en provkörning, den gick klockrent. Tänkte som ett sista test att stänga av den och starta den igen, när den nu var riktigt varm. *ARGH* Batteriet var totalt urladdat...fick ringa efter killen som kom o putta igång mig. Men han var rak och trevlig...så priset justerades med tanke på ett nytt batteri. Nu efter en längre tur...i varierande tempo är jag hur jefla nöjd som helst. Motorn har en helt underbar karaktär. :tummenupp


funkar den bra med det nya batteriet?
jag fick problem med att batteriet blev urladdat och trodde det vara batteriet men det var laddregulatorn som tydligen ganska ofta ger upp på vfr750 och vtr1000f som jag har, (samma regulator tydligen) .
En ny regulator kostade ca 1900kr på mbracing i västerås.
 
Jgt skrev:
funkar den bra med det nya batteriet?
jag fick problem med att batteriet blev urladdat och trodde det vara batteriet men det var laddregulatorn som tydligen ganska ofta ger upp på vfr750 och vtr1000f som jag har, (samma regulator tydligen) .
En ny regulator kostade ca 1900kr på mbracing i västerås.

Körde ju som sagt var hojen en 6mil utan lyse. Sedan stod den hos päronen en vecka. När jag en vecka senare tryckte på knappen så startade den utan problem. Likaså har jag betat en 15 mil ytterliggare nu...utan några som helst bekymmer med lyset på. Så förmodligen var det som killen sa...att den hade stått hela vintern och han hade inte kört på den. För batteriet verkar tipp-topp nu. Blir ett nytt drivpaket istället! :tummenupp

Bra att veta om regulatorn dock. Var det något man bytte själv...eller lämnade du in?

/KaliZ
 
KaliZ skrev:
Bra att veta om regulatorn dock. Var det något man bytte själv...eller lämnade du in?

/KaliZ

har inte fått den än, beställde från england. men det ska vara plug and play ungefär. sitter på bakramen för att få kylning, tyvärr otillräcklig kylning enligt uppgift. eftermarknadsprodukterna finns kylflänsar på, inte så på original.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top