Har ändrat mig!

Status
Ej öppen för fler svar.

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Hallå! Som några kanske tidigare vet så kör jag enduro och cross, och har tänkt satsa på en 125cc ktm exc 125 endurohoj som jag kan ha både på gatan och på vägen, nu har jag ändrat mig! För jag har pratat lite med enduroförare etc. och de tycker inte idèen är så bra. Så nu har jag tänkt behålla suzukin (125cc enduro), sälja moppen och köpa en 4t 125:a att ha på vägen, men vad tycker NI man ska ha för en 4t 125:a? Vilken är den bästa tycker ni? Har kollat mycket på sport, sen vill jag höra lite hur det blir med 2t sport, hur mycket drar te .x en aprilia rs, och hur blir en sån 2t på gatan? 4t är ju slött, har någon lite trimtips? finns ju mycket att köpa i usa och cylinderborrning är inga problem, hur ska jag gå till väga?

Jag tycker att du ska köpa en 2T 125cc, antingen en beggagnad mito eller RS. Du kommer aldrig kunna få en 4T 125a att gå som en ostrypt 2T 125a gör, tror du kommer uppskatta 2taktarn mera då du kan köra i 130 utan att slakta maskinen :)

Eller så köper du en stryktålig 2t offroad, skitsköj faktiskt :)

Jag tycker att du ska köpa en 2T 125cc, antingen en beggagnad mito eller RS. Du kommer aldrig kunna få en 4T 125a att gå som en ostrypt 2T 125a gör, tror du kommer uppskatta 2taktarn mera då du kan köra i 130 utan att slakta maskinen :)

Du har väl ingen aning om vad jag kan göra i trimvägar :va Man kan rentav byta motorn mot en 250, men nu undrar jag, vad är det för en motor i en yamaha ybr 125? är det en ttr 125:a? Vilka motorer är det i wrf 125 samt yzf 125:an?

Du har väl ingen aning om vad jag kan göra i trimvägar :va Man kan rentav byta motorn mot en 250, men nu undrar jag, vad är det för en motor i en yamaha ybr 125? är det en ttr 125:a? Vilka motorer är det i wrf 125 samt yzf 125:an?

men är de en 250 har du inte lyckats att få en 4t 125a att ha lika mycket effekt

sen blir de inte prisvärt direkt...

är du ute efter effekt köp 2t, du behöver ju inte ha en EXC/EC/WR direkt

:gråta :gråta :gråta :gråta

• Bestäm om du ska ha 2-t eller 4-t.
  • Gå in på blocket och leta upp en du tycker ser snygg ut.
  • KÖP!

du verkar vara en stretig jävel. varför fråga om du itne tar emot våra tips?

det finns folk som provat och vi har för länge sen kommit fram till slutsatsen att det är ekonomiskt ohållbart att trimma en 4t 125cc.

och ska du vara sån så varför inte slänga i en ÄrrEttA-motor med en gång så åker du på bakkan på alla vekslar!!!!11!!!11

du verkar vara en stretig jävel. varför fråga om du itne tar emot våra tips?

det finns folk som provat och vi har för länge sen kommit fram till slutsatsen att det är ekonomiskt ohållbart att trimma en 4t 125cc.

och ska du vara sån så varför inte slänga i en ÄrrEttA-motor med en gång så åker du på bakkan på alla vekslar!!!!11!!!11

Jag tar ju "itne" emot era tips utan nu är fallet så att jag "inte" tar emot dem :) Nu menar jag förstås inte råtrimma en 4t så den går som en rs, det går men är inte hållbart, te. x med en liten cylinderborrning så köper man större foder och ventiler till den. Vad tycker ni om detta då? Inhandla en Cbr 125:a, hitta en gammal gaffel på nån skrot, större/fetare däck på och en liten trim, skulle det kunna gå, nu vill jag ju förstås inte få den att gå/se ut som en rs..

EDIT: Kan jag få svar på min fråga? Vilka motorer är det i, YBR 125, YZF 125 och WRF 125

Last edited:
Hej du.
Du skrivar att du skall borra cylindern,,
Jag tror inte du skall räkna med att en modern 125:a har nåt foder.
Jag är ganska säker på att de är NiCaSil:ade såsom de flesta 2-taktere har haft det i många år, och då är det INTE "bara" att borra den,,blir lite mer komplicerat än så.
En sak till du skall komma ihåg, som tumregel så säjer man att om man dubblar volymen i en motor så får man 100 % mer vrid men bara 50 % mer hk, så att borra, inkl. ny NiCaSilbeläägning och kolv, till säj 150-170 cc, ger inte speciellt mycket, och vill du montera trimkam, om det nu i det hele taget finns, så bör du porta för att få nån nytta av den,,etc etc.
Så det blir snart jäkligt dyrt och du får nog inte så värst mycket mer effekt iaf.
Du kan ju jämföra det med en modern 600:a som då har 150 ccm/cylinder och en effekt på ca 130 hk vid 13-14000 r/min,,,det skulle ge en 150 ccm 1-cylindrig motor med ca 32,5 hk,,vid 13-14000 r/min,,så räkna inte med speciellt mycket bottenvrid i en sån motor :tungan ,och nåt sånt trim skall du inte räkna med att du kan hitta till en 125:a.

Frostie.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden