Hantverkare, här hänger vi ut dem!

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Inte vet jag...

Det är väl ungefär som att fråga om köptips av begagnade bilar i den "stora tråden för skitbilar". Men kör på broder, det lär inte spela nån roll vad jag säger.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Med tanke på hur noggranna killar är på att städa så är jag inte förvånad över något som skrivs här. :crash
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Har man bott några år i studentkorridorer så vet man att det värsta avarterna beträffande städning är av kvinnligt kön även om kvinnor i genomsnitt är bättre än män på att hålla rent.
 

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Ort
Alvesta
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Borde ha en tråd som hänger ut dåliga kunder med. För det finns gott om puckon därute av den varan med!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Med tanke på hur noggranna killar är på att städa så är jag inte förvånad över något som skrivs här. :crash

Det känns inte bekant faktiskt. Visst, tjejer är duktiga på att byta gardiner och såna där rysch-pysch-prylar men för övrigt så brukar de största slarverna vara av honkön.
Nu räknar jag inte med grisar till killar som motsvarigheten hos tjejerna kan vara svår att finna utan medelmåttan.
Jag bor ihop med en som jag tjatar på konstant vad det gäller städning och undanplockning. Jag skulle kunna visa en bild på hennes kontra mina byrålådor. Mina går att stänga lätt och jag har allt sorterat minutiöst. Hennes, not so much. Släng ner en handgranat och det blir bättre ordning.

Eller så har jag bara träffat fel tjejer helt enkelt :crash
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag har bott med ungefär lika många kvinnor som män och när det gäller renlighet så leder tjejerna stort...OM man inte räknar in flator. :D

Lustigt, killar kan ha lite smådammigt och allmänt ruffigt, tjejer kan förvandla ett rum till ett inferno av löst liggande och malplacerade prylar på några få timmar.

Sen drevar dom ner precis allt i slasken oxå, bara öser i.:4skrika
 

Smagatusk

Guest
Borde ha en tråd som hänger ut dåliga kunder med. För det finns gott om puckon därute av den varan med!

En dålig kund innebär ju oftast en missnöjd kund vilket studsar tillbaka på hantverkaren. Så denna tråden räcker nog.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det känns inte bekant faktiskt. Visst, tjejer är duktiga på att byta gardiner och såna där rysch-pysch-prylar men för övrigt så brukar de största slarverna vara av honkön.
Nu räknar jag inte med grisar till killar som motsvarigheten hos tjejerna kan vara svår att finna utan medelmåttan.
Jag bor ihop med en som jag tjatar på konstant vad det gäller städning och undanplockning. Jag skulle kunna visa en bild på hennes kontra mina byrålådor. Mina går att stänga lätt och jag har allt sorterat minutiöst. Hennes, not so much. Släng ner en handgranat och det blir bättre ordning.

Eller så har jag bara träffat fel tjejer helt enkelt :crash

Jag kan visa mina byrålådor vs killens men eftersom jag städade och minutiöst sorterade hans i helgen så är det inget kul.
Han kom hem efter bortavaro och ställde frågan, hur kan det bli så mycket renare när du städar än när jag gör det? Vad gör du som inte jag gör?
Mitt svar, jag städar ordentligt.
Hans killkompisar diskuterade hur noggrant jag viker mina underkläder sist dom var här tex.
Jag tror nog att du antingen träffat fel tjej eller skämt bort henne i början genom att gå och plocka efter henne.

Lustigt, killar kan ha lite smådammigt och allmänt ruffigt, tjejer kan förvandla ett rum till ett inferno av löst liggande och malplacerade prylar på några få timmar.

Sen drevar dom ner precis allt i slasken oxå, bara öser i.:4skrika

Jag avskyr när det är stökigt i köket... eller vänta jag avskyr när det är stökigt överhuvudtaget. Har haft många inneboendes genom åren men har alltid haft regeln att köket ska vara rent och snyggt, hur deras egna rum ser ut skiter jag i.
En av tjejerna var riktigt grisig, en av killarna var riktigt ordentlig.

På mitt jobb är det bara jag och en tjej till och resten är killar. Jag har varit anställd kortast tid och har redan blivit den som är utsedd till noggrannast av alla.
Mitt yrke räknas troligen in i hantverkarbranchen och jag skäms lite över hur jävla slarviga många är.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Skillnaden jag märkt på min arbetsplats är att killarna som är slarviga har skitigt lite här och var men tjejerna däremot har rent där det syns.Men skulle det vara lite svårt och komma åt så lämnar de skiten.Och där jag jobbar sysslar vi med livsmedel :gnissla
 

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Ort
Alvesta
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
En dålig kund innebär ju oftast en missnöjd kund vilket studsar tillbaka på hantverkaren. Så denna tråden räcker nog.
Det finns många håll att titta från. En del har system att betala så lite som möjligt eller inget alls.
Klart det finns dåliga hantverkare, och ibland passar inte två människor ihop. Men det finns dåliga busschaufförer bilmekaniker och hembiträde som lurar folk minst lika mkt.
Finns garanterat några dåliga människor här på sh av dom också.
Istället för o hänga ut privata bekymmer som kanske till o med skulle kunna vara tvås fel eller kundens.
Tycker ni ska prata om roligt hojåkande istället på detta forumet o lämna dåligt hantverk till Martin timells arv av hemmasnickare!

Liknar fan mer flashback.com av detta
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Det finns många håll att titta från. En del har system att betala så lite som möjligt eller inget alls.
Klart det finns dåliga hantverkare, och ibland passar inte två människor ihop. Men det finns dåliga busschaufförer bilmekaniker och hembiträde som lurar folk minst lika mkt.
Finns garanterat några dåliga människor här på sh av dom också.
Istället för o hänga ut privata bekymmer som kanske till o med skulle kunna vara tvås fel eller kundens.
Tycker ni ska prata om roligt hojåkande istället på detta forumet o lämna dåligt hantverk till Martin timells arv av hemmasnickare!

Liknar fan mer flashback.com av detta
Kanske en tråd om bra hantverkare istället ? Tycker iallafall det kan va bra om nån här slipper bli blåst på dubbla kostnaden eller kanske ännu mer .
 

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Ort
Alvesta
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Eller ta de på Facebook o flashback?
Kan betygsätta mc mekar o körskolor på sh istället verkar mer on topic kan jag tycka.
 

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Ort
Alvesta
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Nervös nej. Men ointressant när Jag loggar in för att läsa om körningar mektips o annat hojrelaterat men möts ständigt av en massa saker som inte har ett skit med sporthojar o göra.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top