Hantverkare är drägg

Skulle gärna vilja ha en hantverkare här :)

En snygg en med blåbyxor och bar överkropp :wiggle

hahaha vilken fjanttråd. om ni inte vill ha in hantverkare i hus/lägenheten, fixa grejerna själva då (tvivlar starkt på att ni reder ut det dock). skulle aldrig ens komma på tanken att ta av mej skorna när jag går in i en lägenhet.

det värsta jag vet är folk som ska fixa /har försökt att fixa grejer själva, då blir det dubbelt jobb.. ibland blir man mörkrädd. mitt tips: låt folk som vet vad dom sysslar med göra jobbet, det blir både billigast o bäst så i längden. sen kan ni ta fram dammsugaren när jobbet är klart

Homo skrev:
2511090 skulle aldrig ens komma på tanken att ta av mej skorna när jag går in i en lägenhet.

Och där har vi nog en del av problemet, kom ihåg att kunden är den som föder dig, det skadar inte att vara tillmötesgående och visa respekt för denne.

Homo skrev:
låt folk som vet vad dom sysslar med göra jobbet, det blir både billigast o bäst så i längden. sen kan ni ta fram dammsugaren när jobbet är klart

Hur vet man vilka som kan jobbet? Skillnaden mellan en riktigt bra och en riktigt dålig hantverkare är milsvid och de riktigt bra är inte väldigt vanliga.

Hantverkaren känner den överlägsna attityden som kontorsråttorna sprider omkring sig & hämnas på det sätt han kan bäst! :näsblod

Har själv jobbat som hantverkare / mekaniker under flera år, men har studerat om och jobbar numera som lärare, så jag har liksom en fot i varje läger.
Jag vet hur djävla drygt det är att ha en "ryggsäck" bakom sig som kommenterar osv, hur djävligt jobben kan kännas ibland, med gnälliga människor mm mm. Tyvärr måste jag inse att man som hantverkare många ggr valde hur (bra) jobb man skulle göra åt vissa människor.
Vet även nu hur det känns att bli blåst av en oseriös rörkrökare (det enda jag inte gör själv) jag var fan färdig att mörda fanstyget:mad: Tror det är som en tidigare sagt förståelsen/attityden bland hantverkare många gånger suger rejält, de vet att de får jobbena ändå, så det spelar ingen roll vad de gör. Konkurrensen måste komma igång då försvinner mycket av detta fenomen tror jag.:)

Nyteknik skrev:
2510370 Det är alltid samma sak. Just nu är det 3 hantverkare som stökar runt på mitt arbete. De är inne i en f.d. toalett genom vilken det löper rör som ska bytas ut. Försöker de vara smidiga? Skojar du? En hantverkare måste ju alltid prata skithögt, ropa åt sin kollega tvärs över rummet, lämna ytterdörren öppen så att det blir svinkallt, ha en mobil med ringsignal from hell, svara den i andra änden med en röstvolym lagom för att höras femhundra meter bort, skita ner utan att städa efter sig. Var får hantverkare lära sig att bete sig som svin?
ska nog inte dra alla över en kam.
ok skrika högt är aldrig smidigt på en "tyst" arbetsplats.
lämna dörren kanske man måste göra när man ska ta in saker..men gör man de i onödan är man hänsynslös.
hantverkare med högljuda jobb bruka ha en skrikig hög melodi för annars hörs inte mobilen när man använder nån maskin, har smitta av sig på min egna mobil.
städa efter sig får seriösa hantverkare lära sig..
dom kontorsjobb jag vart på har vi fått täckt in med plast för skiten o bara arbeta med högljuda arbeten vissa arbetstider..
de är vad man frågar efter.
är man hemma hos nån frågar man inte direkt efter skurtrasan o damsugarn..
jag jobbade som rivare o vanligt vett, de räcker..sen finns de säkert jobbiga rötägg. :tummenupp

Jessan skrev:
2511058 Skulle gärna vilja ha en hantverkare här :)

En snygg en med blåbyxor och bar överkropp :wiggle

1500:- / timman. pma:tummenupp

Henken skrev:
2511154 Hantverkaren känner den överlägsna attityden som kontorsråttorna sprider omkring sig & hämnas på det sätt han kan bäst! :näsblod

money talks.....

Last edited:
lappmögel skrev:
2511290 Har själv jobbat som hantverkare / mekaniker under flera år, men har studerat om och jobbar numera som lärare, så jag har liksom en fot i varje läger.
Jag vet hur djävla drygt det är att ha en "ryggsäck" bakom sig som kommenterar osv, hur djävligt jobben kan kännas ibland, med gnälliga människor mm mm. Tyvärr måste jag inse att man som hantverkare många ggr valde hur (bra) jobb man skulle göra åt vissa människor.
Vet även nu hur det känns att bli blåst av en oseriös rörkrökare (det enda jag inte gör själv) jag var fan färdig att mörda fanstyget:mad: Tror det är som en tidigare sagt förståelsen/attityden bland hantverkare många gånger suger rejält, de vet att de får jobbena ändå, så det spelar ingen roll vad de gör. Konkurrensen måste komma igång då försvinner mycket av detta fenomen tror jag.:)

Det finns konkurens...rätt attityd, rätt pris, kom i tid, gör jobbet bra..:tummenupp

Gabor skrev:
2511344 Det finns konkurens...rätt attityd, rätt pris, kom i tid, gör jobbet bra..:tummenupp
Japp det är därför jag får lön trots att jag bara är praktikant. För dom vill att jag ska jobba där sen :D

(Ja jag måste få skryta ;) )

Kia skrev:
2511338 Å hur ska du berätta det för din sambo när du kommer hem att du ska "jobba" ikväll??? :rolleyes:

Vill Kia ha något gjort hemma, ?? önskelistan är bara att fylla upp.

Kia skrev:
2511360 Måste ju beundra dig för ditt mod.... :D

Har aldrig varit feg...:pannkyss :tungan :yoparty

Last edited:
prulle skrev:
2511361 Japp det är därför jag får lön trots att jag bara är praktikant. För dom vill att jag ska jobba där sen :D

(Ja jag måste få skryta ;) )

Lyd rådet, JOBBa Satan bra bara...då har du hur mycket jobb som helst sen...

Kia skrev:
2511377 Har inte råd med 1500/kr timmen... :D

Har du nog viste, kolla kontona bara så ska du se...pengar i förskott, önskelista, Jag jobbar så !!!

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...