Hantera ny hoj, splitternya ringar

Njae, mycket ord, låg problemisolation och mycket avundsjuka, faktiskt... Men nu börjar tråden sakta men säkert bli lite mer teoretisk

Problemisolation: Någon med för lite stake har köpt en hoj med för mycket stake...

Lösning: Avboka hela paketet, investera pengarna i en Virago 535 med fullständigt franskit.

Att tråden går mer mot teoretisk problemlösning är bara tragiskt, då det är brist på praktik som är hela grundfelet.

Eller som en gammal snickare sa åt mig, "teoretiskt har ingen slagit i en spik än, dom är praktiskt islagna allihopa"
 
Kanske dags att lägga ner snacket? :va som sagt mannen, ta de bara lugnt så behöver du inte älta detta... lägg ner teorin och sett igång med praktiken :tummenupp
 
Du ger mig inget val, can you please kiss your ass! :finger

Här hade jag tänkt skriva en lång teretisk förklaring til varför det inte går, men det var enklare att böja sig fram och prova, näpp, det går inte!

Vad fan körde du för hoj i körskolan som har så verklighetsfrämmande uppfattning om hur ett fordon framförs?
 
Jag har aldrig, aldrig varit med om ett sånt bakhjulssläpp som på filmen.
Visst känner man att bakdäcker vandrar lite när man svänger i nån korsning på relativt nya däck. Men jag ser inte problemet.

Dina teorier om bakhjuls släppet på filmen förstår jag inte heller, skulle han ha haft mer fäste vid mer nedlägg?

Skumt, sa Bill
Skumt var ordet, sa Bull.
 
Har du äns sett en motorcykel i värkligheten? bilder på internett räknas inte
 
Inte för att stressa dej SuzukiLover, men visst var det ngn stackare som la sin nya 848 en bit från AVA? Kanske var det en nya-däcken upplevelse?
 
Jaja...

Det känns som att den här tråden börjar lida emot sitt slut... :D En del av er känner sig helt klart väldigt osäkra, men det finns också en del andra som skriver riktigt bra grejer. Till er säger jag igen, tack igen för många fina tips och kommentarer! :tummenupp


Du är så konfident och självsäker. Jag känner mig helt enkelt osäker och mindre värd.

Justa ja. Avundsjuk är jag också..
 
Är du säker på att du köpt rätt sorts hoj:confused:
 
Nej, utan tvärtom. Enligt mig var kombinationen riktparering+acceleration+halt bakdäck det som förorsakade det hela. Han hade antagligen klarat sig bättre utan den där riktpareringen som han gjorde under gaspådrag. Med hala däck gäller det att hålla stabil fart under riktparering istället för att gasa på så som han gjorde. På filmen såg det ut som att han inte alls tänkte sig för, han bara gasade snabbt och samtidigt svängde hojen, det gick inte den gången då det inte fanns fästa i bakhjulet för att hantera det...

Jag tror inte att sånt händer så jätteofta, men jag tror det händer ibland, folk som är för ivriga på gasen med sin nya hoj, speciellt i sådana här sammanhang då en annan står och filmar...


Eftersom den den filmen tycks etsat sig som en tatuering i din själ, som inte kan vila tills mysteriet är löst, kan jag tillföra dina väl underbyggda funderingar att han ramlar först när han släpper gasen. Instinktivt kan man gissa. Eller så får han skinnställets hangtag i stupen:)
 
Inga sökträffar på det valda språket/språken. Visar sökresultat för hela webben som innehåller problemisolation.


Inga sökträffar på det valda språket/språken. Visar sökresultat för hela webben som innehåller riktparering


:confused: :confused: :confused:
 
Jag är lite nyfiken, vad har du kört för hojar förut?
 
Tjena!

Felet killen på filmen gör är att han ska stajla för polaren med videokamera med en ny hoj med kalla däck. Om du tar din nya mc, startar den, låter den gå varm medans du tar på dej handskar och hjälm och sen knattrar iväg på ettan utan att stajla för folk som kollar så ska du se att det går bra.

Om ett år kommer du läsa denna tråden och skämmas, lite.

Alla var vi barn i början - Lycka till! :)

/Fredde
 
saknar verkligen
 

Bifogat

  • 1974_eating_popcorn.gif
    1974_eating_popcorn.gif
    2.9 KB · Visningar: 201
Last edited:
Finns du på riktigt? :va

Det kanske skulle vara dags att börja öva lite på det praktiska och sluta tänka så mycket på teorin... Du måste ju förstå att många här på forumet börjar fundera om du alls köpt nån hoj, eller om du hittar på allt.

Du kommer INTE slira omkull första 20 metrarna, och allt kommer gå bra om du tar det lite lugnt i början. Då får du riktparera hur mycket du vill...

Slappna av lite nu, och lycka till med nya cykeln! :tummenupp
 
Det känns som du har för mycket respekt för hojen, visst ska man ha det men inte så att du är rädd för den...
Det är ju du som håller i gashandtaget och du kommer inte gasa omkull bara för att du gasar lite.

Ta det bara lungt så löser det sig och slut räkna på vad som kan hända.

:)
 
OM du är sann så ta en valium och slappna av lite!

Kör lugnt tills du tröttnar på det och låt din överarbetande hjärna ta hand om körandet istället för att fundera på naturens nycker,alternativt så bryter du kontraktet och köper ett lokaltrafikkort istället.

Henrik
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top