Handtagsvärme

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Letar efter handtagsvärme. Antingen nya handtagsgummin (som inte ser förjävliga ut) med värme, alternativt en sats med slingor, potentiometer/flerstegsswitch, kablage och allt som behövs. Har ingen lust att pula med egna sladdar och switchar helt enkelt. Någon som vet var det finns? Touringbutiken hade nån sats med väldigt fula handtag, lelles handlar jag inte på och addemoto hade inget. Fler sidor kan jag inte :D

Mvh Anton

Ljunghusen skrev:
Letar efter handtagsvärme. Antingen nya handtagsgummin (som inte ser förjävliga ut) med värme, alternativt en sats med slingor, potentiometer/flerstegsswitch, kablage och allt som behövs. Har ingen lust att pula med egna sladdar och switchar helt enkelt. Någon som vet var det finns? Touringbutiken hade nån sats med väldigt fula handtag, lelles handlar jag inte på och addemoto hade inget. Fler sidor kan jag inte :D

Mvh Anton

Kolla på nån skoterfirma.. duells har nog har jag för mig..

Ljunghusen skrev:

Mvh Anton
Såna här från Duells som man sätter under handtagen funkar bra. Har själv kört med det i många år. En simpel strömbrytare är allt som behövs till.

Bifogat

• 92-163.jpg
    92-163.jpg
    20 KB · Visningar: 92
Vä handtaget kyls vanligen rätt bra av styret. Bör var högre effekt där.
Men bäst är att sätta dit ett plaströr (t.ex. skrotat gashandtag), sätta värmeslingan på det, och
sen sätta dit ett gashandtagsgummi. Sen värmer det jämnt och bra även pä vänstern. :)

Enda nackdelen är att dom säljer handtagsgummin i par.
/u

Hoztic skrev:
Limmade du värmarna, eller stoppade du in dom i handtagen och sköt på alltihop?

Ulf_Lundin: Det borde ju annars vara enkelt att sätta in ett motstånd som kompenserar på vänstern :)
Värmarna är självhäftande. Jag limmar fast handtagen utanpå. Har använt såna här sen 80-talet, och har aldrig tyckt att det är några problem med skillnad på värme i vänster och höger. Brukar man inte frysa mer om högerhanden?

Lajf skrev:
Värmarna är självhäftande. Jag limmar fast handtagen utanpå. Har använt såna här sen 80-talet, och har aldrig tyckt att det är några problem med skillnad på värme i vänster och höger. Brukar man inte frysa mer om högerhanden?

Smidigt! :)
Jag fryser nog mest om höger ja, eftersom den är svår att byta ställning på :gnissla

finns såna slingor på touringbutiken å :yoparty

För ett par dagar sedan nämnde någon en ghettovariant: Att ha ett par glödlampor inne i styret. Funkar säkert...

Flummo skrev:
För ett par dagar sedan nämnde någon en ghettovariant: Att ha ett par glödlampor inne i styret. Funkar säkert...

Eller lite kylvatten.

Skämt åsido. Använde dedär slingorna under handtagen. Funkade perfekt och var störtskönt även på sommarkvällarna när tempen kröp ner mot 15 grader och tunna handskar.

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...