Handtagsvärmare 2026?

Hade Oxford för många wår sedan och de värmde bra men var väldigt tjocka, det gillade jag inte. Kanske bättre nu?
Dom är lite hårda så har man en gammal KTM är de inget vidare. Vet inte om de är så tjocka. Kanske beror på nävarna. En polare med lite mindre händer kan inte använda dom.

På min första hoj monterade jag tvåstegs handtagsvärmare för snöskoter. En folie som lindades runt styrröret (isolera lite först) och sedan drogs handtagen ovanpå. Funkade perfekt de åren jag hade hojen och det var sällan jag ens använde steg 2.

Kostade typ 350kr för hela satsen vill jag minnas.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hade Oxford för många wår sedan och de värmde bra men var väldigt tjocka, det gillade jag inte. Kanske bättre nu?
Oxford har flera varianter.
På en av mina hojar köpte jag "Sport" för att det kändes rätt. Man ville ju vara lite sportig... ;) De hade mycket bra grepp men var ganska tunna och hårda vilket gjorde att småvibrationer från hoj/motor/väg kändes väl mycket t ex på längre turer. Fick pirr i fingrarna efter några timmar i hög fart. Inte rätt köp för mig, alltså.

På nästa hoj hade jag lärt läxan och köpte "Touring" som hade lite mer gummi och därmed något mer vibrationsdämpning. Klart bättre.

Just nu använder jag Koso på min Kawa som jag skrev tidigare. Känns ok. Kawan vibrerar ändå en del så att handtagens lilla skydd mot vibration spelar mindre roll. :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back