Handtag

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Jag tänkte sätta på nya handtag idag. Är det någon som har ngt. tips? Är det bara o fetta styret o vrida. Jag testade lite igår och det var svårt som fan. Kanske får testa med silikon eller ngt. idag. :hej

Handtagen blev slitna när jag stod där o vred o bände....men jag kommer inte på ngt. annat sätt att göra det på. :rodnar

Fetta in styret verkar inget vidare, då kommer ju handtagen snurra runt i all framtid. Testa med vanlig sprayfärg, då glider de på hyffsat lätt o de sitter fast efter några timmar.

Tryckluft funkar bra .... om man har ett liiitet munstycke på, pilla in de under kanten på handtaget o blås samtidigt som det krängs på... så gör vi när de ska bytas på bårarna.. funkar kalas :fakta

Ja fast det absolut bästa är ju att linda hockeytejp på styret, fylla bensin i handtaget, skvalpa runt lite, hälla ur bensinen och trycka dit handtaget.
Då vulkas det fast och lossnar aldrig.

ok, tack för alla tipsen....jag funderade på om det fanns ngt. fett som torkade och försvann. Men det finns väl inte det. Jag testade med 5-56 men det funkade la lite si sådär. Det var det ändå jag hade hemma :rolleyes: Såpa kanske fungerar också? Men jag tror jag testar något av era förslag :tummenupp Tack!

Förresten hojen gick igenom besiktningen idag utan problem....man e alltid lite nervös. Men det var inga problem.... :bow

Jag tror jag kör med ngn. slags sprit.....bensin löser väl upp gummi? Aja, jag tror sprit bli det bästa Thx! :tummenupp

när jag bytte på crossen för ett tag sedan, kokade ja´upp vatten o la handtagen däri en stund. sen var det bara att smäcka dit... :squid

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT