Handtag/grepp styre KTM

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Hej
Simpelt problem
Jag behöver byta "kopplingsarmaturen" på sonens KTM pga trist gängpaj i backspegelfästet. Funderar på hur handtagen brukar vara monterade. Är det limmat eller bara påkrympt?

Planen var att gå på lite försiktigt med värmepistol för att få bort det och sedan återanvända det ( pga i övrigt ny o fin hoj).

Är det limmat kan jag väl glömma det och måste skära bort det och skaffa ett nytt..
 
Tips om du har tillgång till tryckluft är att få in spetsen av munstycket under handtaget i innerkant, då ramlar det i stort sett bort av sig själv om det inte är limmat.
 
Var ute och kollade på min qvarna (omdöpt KTM) och det verkar onekligen som att greppen är limmade.
 
De flesta kopplingshandtag har ett överfall så det går att demontera utan att röra handtaget.
Annars petar man in en instrument mejsel under handtaget tillräcklig för att spruta in valfri rostlösare eller breakcleener. Vrid handtaget tills det lossnar.
MZKjelle

Skickat från min S41 via Tapatalk
 
De är bara byta överfall ju... Backspegeln brukar sitta fast i överfallet..
 
De är bara byta överfall ju... Backspegeln brukar sitta fast i överfallet..

Tyvärr inte, Det är en liten duke 125:a så det är inget överfall. Mer som en "klämma" så jag måste bort med allt på vänstersidan för att byta den.
 
Tack för tips, med en blandning av allt (tryckluft, breakcleaner, svordomar ) fick jag bort handtaget intakt och kunde återanvända det :)
 
Tack för tips, med en blandning av allt (tryckluft, breakcleaner, svordomar ) fick jag bort handtaget intakt och kunde återanvända det :)

Även svordomarna brukar gå att återanvända. Det är bara när det jävlas ordentligt man måste hitta på nya.
 
Back
Top