Handskdjungeln - tips?

PapaG

Ny medlem
Gick med
3 May 2021
Hoj
Ducati Monster 796
Hej! Jag är på jakt efter ett par nya handskar efter jag kört med Course Rapid vilket jag märkt nu är riktigt kassa, kardborrebandet fungerar inte längre osv. Jag ar börjat köra en del knix med SMC och känner därför att det hade varit trevligt med lite bättre skydd. Jag har väldigt små händer, har XS i Course Rapid. Jag har varit inne på att köpa Alpinestars SP-8 V3 men efter att jag testade deras Small idag så märkte jag tyvärr att handskens fingrar är för långa. Jag testade några av Daineses som passade bra i small men deras modeller var lite för dyra för min smak. Är det någon här som är i samma sits och har någon rekommendation på en liknande handske till Alpinestars SP-8?

Hittade Richa Savage II på XLmoto idag för bra pris, någon som har erfarenhet av dem?
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Har 2 par alpinestar sp8, hade första versionen o de var bäst men köpte v2 nu. Har du provar dammodellen? Storlekar skiljer mellan herr o dam och jag gissar fingrarna är kortare på dammodellen. Har inte speviellt stora händer och valde ändå large nu, förra var medium o de satt som extra hud (svåra att få av o på i värme). Har haft ett par halvarsson med i nån modell men de var för korta i fingrarna istället ?
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Senaste 8 åren har jag bara haft Alpinestars, först GP PRO och senaste 5 åren Super Tech, de senare har använts drygt 5000mil (gatkörning) och fortfarande inget fel på dem.

Ganska små i storlek och numera galet pris (upptäckte jag nu), fast jag värderar mina händer ganska högt ?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Har furygan just nu helt i getskin mjuka som sammet o går fantastiskt bra att kana på asfalt med utan att dom förstörs.IMG_20230629_201338.jpgIMG_20230629_201320.jpgIMG_20230629_201502.jpg
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ge mig information eller rapportera om BTW
Sök på furygan gloves på Ebay dom har skinnställ o allt annat med.. Vanliga i Tyskland men inte här. Håller vanlig svensk normal storlek. Så har man 10 så är det 10 i storlek. Väldigt många modeller från 400-2500
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Tycker det är svårt med handskar. Ofta är tummarna för korta.
Ni vet vad tummen indikerar va:rolleyes:
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Handroid har ingen lillfingerbrygga, om man tycker det är viktigt och jag hittar ingen info om vilken nivå de är certifierade till.
Men Y T är ju fullt av reviews så det är väl bara att ta fram chipspåsen och titta.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Handroid har ingen lillfingerbrygga, om man tycker det är viktigt och jag hittar ingen info om vilken nivå de är certifierade till.
Men Y T är ju fullt av reviews så det är väl bara att ta fram chipspåsen och titta.
Är inte lillfingerbryggan unik för Alpinestars?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Är inte lillfingerbryggan unik för Alpinestars?
Det finns fler fabrikat / modeller som har lillfingerbrygga.
Mina första "MChandskar" köpta på Handelsboden efter en bra recension i Bike 2009/2010 hade lillfingerbrygga.
Mina Held Titan har också lillfingerbrygga.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Är inte lillfingerbryggan unik för Alpinestars?
Mina RST, Lindstrands och LS2 har. I princip alla som vill vara en racehandske har nog det.
Nästa skillnad är hur glidskydden är i handloven. Jag gillar när det är en hård yta.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top