Handskar!

Ser lite veka ut tycker jag. Kragen kunde vara högre och bättre vadderad. Men jag har inte kollat på dem IRL...

Ja, kanske lite bättre handleds-stöd hade varit att föredra. Men annars verkar dom rätt schyssta tycker jag.

Gelé-inlägg i handflatan...? Hmmm....:confused:

Inget att rekomendera när man kör gata antar jag!

Eftersom man kallt räknar med att inte vurpa kör jag med crosshandskar :rolleyes:

Wheeliegirl skrev:
Ja, Gelé-inlägg i handflatan...? Hmmm....:confused:

Inget att rekomendera när man kör gata antar jag!

Det som är det sköna med gelén i handskarna är att det absorberar små stenar bra samt allmänt dämpande vilket gör det hela mindre smärtsamt om olyckan skulle vara framme :skrämd . Har erfarenhet av det :crash
Dock så kan det åxå vara lite ivägen om det är mkt. då det blir en förhöjning i handsken som kan verka irriterande & aningen glidig vilket leder till att kontakten med hojen blir aningen sämre. Men det beror ju på hur mkt. gelé som det finns i & hur den är placerad. Förhoppningsvis så sitter den jämnt placerad i större delen av handflatan & inte bara i nedre delen av handen då det verkligen blir en störande bulle under handen.

/Mange J (han i supermotardtestet :p )

Precis som Marals76 kör jag också med crosshandskar...jag vet att det e lite korkat om man skulle ta markänning, men känslan e ju 100% i tunna handskar.

Jag har ett par Hestra som är i något konstmaterial och förstärkta med "läder". dom är tunna och förhoppningsvis bättre än crosshandskar om man skulle göra en marksyning på asfalt. De fick dessutom inte sämst betyg i Bikes senaste handsktest.
jag tycker de är ett bra alternativ eftersom dom duger både i skogen och på vägen.

Edit: länken funkade inte, finns lite modeller på www.duells.se .

Last edited:
Jag hämtade en låda motardhandskar hos Olle O häromveckan. Keprotech + diverse Hallman. Från under 400:-/paret till 500:-. Olle har givetvis prutat så hårt han kan och jag tar ingenting emellan. Jag har vurpat en del med Hallman-varianterna och det var skönt...

Jag försöker se till att lådan kommer upp till Rörken så ofta som möjligt.

/ J

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...