Handskar!!!

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Någon som har tips på bra och hyffsat billiga handskar??

Kan fanimej inte ha på mig dom som körskolan, ericsson, tillhandahåller. Luktar gammal ishockeytrunk och har mask. Kul...

Tips på onlinebutiker är mest välkomna! MC-huset lär snart få besök också... ;)

speed.jpg

Finns i Allrightkatalogen (dvs hos de flesta handlare), har dem själv, tycker de är sköna. Har fått bra kritik med. 653 kr.

M.G.F skrev:
Tips på onlinebutiker är mest välkomna! MC-huset lär snart få besök också... ;)
Handskar är en av de saker du måste prova innan du köper. Strunta i olinebutikerna alltså.

495 Kr och är ruggit sköna jag körde med dom hela förra sommaren.

Bifogat

• BG51-032.jpg
    BG51-032.jpg
    36.2 KB · Visningar: 132
Nicke_K skrev:
495 Kr och är ruggit sköna jag körde med dom hela förra sommaren.
Dom hade jag förra sommaren..
sköna, inte för varma, och framförallt funkar Bra vid krach.
klarade både ett hårt slag och Mycket skrap,

synd på "koolfibern" att den blev ordentligt skrapad, men handen höll! :tummenupp

Emmi skrev:
speed.jpg

Finns i Allrightkatalogen (dvs hos de flesta handlare), har dem själv, tycker de är sköna. Har fått bra kritik med. 653 kr.

Vill bara påpeka en sak med Allrightkatalogen...
De har inte varit helt schyssta eller ärliga.
De har ju inte ens varit i kontakt med de handlare som de listar som återförsäljare.
De flesta handlare har ju redan sina leverantörer sen länge... och är kanske inte så villiga att byta helt plötsligt.

Visst KAN det finnas i sortimentet hos handlare, men det är ju tråkigt för kunder som kommer till handlaren med förhoppningen om att det som de har bestämt sig för att handla inte finns...

Last edited:
Jocke skrev:
Var får man tag på dom?
Jag har ett par sådana BRA beggade om du är intresserad...

Är för stora för mig, annars hade jag lätt använt dom själv...

Du kan få dom för en trehundralapp =)

Tror det är L eller XL...

zussi skrev:
Vill bara påpeka en sak med Allrightkatalogen...
De har inte varit helt schyssta eller ärliga.
De har ju inte ens varit i kontakt med de handlare som de listar som återförsäljare.
De flesta handlare har ju redan sina leverantörer sen länge... och är kanske inte så villiga att byta helt plötsligt.

Visst KAN det finnas i sortimentet hos handlare, men det är ju tråkigt för kunder som kommer till handlaren med förhoppningen om att det som de har bestämt sig för att handla inte finns...

Ingen aning, har ingen koll på det. Vet bara att jag läste att Ci:s MC var återförsäljare här i stan, åkte till dem & beställde handskar o fick dem en vecka senare, och de verkar bra.

Det var ju kanonbra!!
Jag menade att man kan ju inte vara säker på det.
Jag jobbar på Mc hörnan i södertälje och vi står med som återförsäljare... men vi jobbar ju med Fart och Fritid.... sen finns det ju självklart samma produkter.
Det var ju bra att du blev nöjd.

zussi skrev:
Det var ju kanonbra!!
Jag menade att man kan ju inte vara säker på det.
Jag jobbar på Mc hörnan i södertälje och vi står med som återförsäljare... men vi jobbar ju med Fart och Fritid.... sen finns det ju självklart samma produkter.
Det var ju bra att du blev nöjd.

Allright köpte upp AK-Motor och tog deras kund lista och gjorde den till sin egen därför fick dom så många återförsäljare i Sverige så fort. Sen att inte hälften handlar av dom verkar dom inte bry sig om.

Nicke_K skrev:
Allright köpte upp AK-Motor och tog deras kund lista och gjorde den till sin egen därför fick dom så många återförsäljare i Sverige så fort. Sen att inte hälften handlar av dom verkar dom inte bry sig om.
Precis....
De hade ju köpt upp nån annan innan oxå.... de ville ju åt Arai med mera...

Nicke_K skrev:
Dom är välrepresenterade i Sverige ska inte vara några större bekymmer att hitta dom.
hållundan skrev:
Jag har ett par sådana BRA beggade om du är intresserad...

Är för stora för mig, annars hade jag lätt använt dom själv...

Du kan få dom för en trehundralapp =)

Tror det är L eller XL...

Hahaha! :lol

Men vad är det för handskar?!?
Ska jag gå in till handlaren med en bild på dom? :tungan

Kan överväga att känna på dina, Hållundan, förutsatt att dom är i BRA skick och inte BRA jävla använda. :D

Bingo skrev:
Handskar är en av de saker du måste prova innan du köper. Strunta i olinebutikerna alltså.

Kanske kanske inte... Jag köpte mina skyddshandskar på nätet utan att prova dom så varför skulle mc-handskar vara så speciellt? Men jag förstår din tankegång och visst det är bäst att prova först sedan köpa! :tummenupp

Nu undrar jag bara... Vad heter dom "superba" handskarna för 495:-???? :D :D

Jag vet inte med er andra men mitt stösta problem med handskar brukar vara att det är för mycket "simhud" mellan tumme och pekfinger. Efter en stund blir jag grymt trött i handen/underarmen. Jag kollar alltid en handske genom att hålla i ett styre och känna efter om det spänner.

Ett tips kan ju vara att känna runt i MC-butiken efter ett par bra handskar och sedan handla ett par sådana på nätet.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti