handskar!?

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
har funderat på dessa handskar.. är det någon som vet om dom är något att ha? blir det jobbigt att köra med handskar utan "krage"??

tacksam för svar! /Olle

Jag skulle nog lägga dom cashen på en handske i skinn med hög krage! det gör så förbannat mycket! man blir kall ända upp i nacken utan sånna. Fartvinden kommer ju in under jackan...
dom där handskarna ska man nog ha om man kör på bana eller nåt, om man har en sån där slaskig tröja med nåt ufo skydd under. du kanske fattar vad jag menar??
Jag körde med "låga" förrut. sen fick jag ett par med ca 10 cm krage... hela överkroppen blir varmare!

//A

Olle skrev:
har funderat på dessa handskar.. är det någon som vet om dom är något att ha? blir det jobbigt att köra med handskar utan "krage"??

tacksam för svar! /Olle

De handskarna har jag prövat & de sitter mycket bra! Skyddet i dem är bra & jag tror att de håller bra om man skulle krascha, det fastän de är väldigt mjuka i lädret i handen. Nackdelen är den låga kragen. Dessutom tycker jag att de känns veka i skyddet runt fingararna. MEN de är ruskigt sköna & smidiga :tummenupp
Dock så skulle jag satsa på ett par av dessa som ett exempel...Handskar

Re: Re: handskar!?

CoRuS skrev:
De handskarna har jag prövat & de sitter mycket bra! Skyddet i dem är bra & jag tror att de håller bra om man skulle krascha, det fastän de är väldigt mjuka i lädret i handen. Nackdelen är den låga kragen. Dessutom tycker jag att de känns veka i skyddet runt fingararna. MEN de är ruskigt sköna & smidiga :tummenupp
Dock så skulle jag satsa på ett par av dessa som ett exempel...Handskar

ok, tack för tipset!!

vet du någonstans dom handskarna säljs (de du rekommenderade)? har hittat lelles, men lite långt å åka... i stockholm/södertälje området...

/Olle

Re: Re: Re: handskar!?

Olle skrev:
ok, tack för tipset!!

vet du någonstans dom handskarna säljs (de du rekommenderade)? har hittat lelles, men lite långt å åka... i stockholm/södertälje området...

/Olle

lelles har postårder =)

Olle skrev:
ok, tack för tipset!!

/Olle

De handskarna finns hos de flesta återförsälare av Alpinestars...ring & hör dig för lite.
Annars finns de -->HÄR

Jag har sådana själv & har testar dem :crash De håller hög kvalité & komfort :tummenupp

Re: Re: Re: Re: handskar!?

CoRuS skrev:
De handskarna finns hos de flesta återförsälare av Alpinestars...ring & hör dig för lite.
Annars finns de -->HÄR

Jag har sådana själv & har testar dem :crash De håller hög kvalité & komfort :tummenupp

ok... tack! :tummenupp
ska inhandlas utrustning så snart som möjligt så jag måste kolla lite vad jag ska ha!

/Olle

Jag använder såna nu och kan säga att de är helt ok, lite kalla att ha när det är 0-gradigt men men...

Olle skrev:
ok, tack för tipset!!

/Olle

Om AVA ligger närmare din säng så finns SP-2:orna där åxå. De andra "cykelhandskarna" Vet jag finns på YamahaCenter i Kallhäll.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back