Handskar?

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Hmm... Jag har alltid kört med vanliga sporthojs-handskar.

Det funkar inte så bra när man kör en 660. Uppenbarligen.

Mina handskar för 1100:- "äts" upp av vibrationer, svett, aktivt gasande osv. Det blir hål på dom på två månader typ. Dom höll 2 säsonger med en cbr 600... Men så fort jag kör 660 så pajar dom.

Och då vårdar jag dom ändå nästan överdrivet mycket. Smörjer inte dom med läder-kladd efter nästan varje körning.

Nån som har nån rekommendation på vad man bör köra med för handskar?

Har sett att det finns speciella supermoto-handskar men dom är väl oxå i skinn? Håller dom bättre?

Tacksam för tips!

/Lucky9

Annan kvalitet kanske hjälper. Jag har haft mina Alpinestar GP+ i fyra säsonger nu och till all möjlig åkning. Visserligen slitna och urblekta nu, men håller ihop :)

Lucky9 skrev:
2359816 Mina handskar för 1100:- "äts" upp av vibrationer, svett, aktivt gasande osv.

Och då vårdar jag dom ändå nästan överdrivet mycket. Smörjer inte dom med läder-kladd efter nästan varje körning.

/Lucky9
Antingen smörjer du sönder dom eller så har du en jäkla handsvett;) Jag har ett par Halvarsson(kommer inte ihåg modellen)med något kolfiberskydd över knogarna som hållt ihop väldigt bra utan någon särskild omvårdnad.Enda minuset är att kardborren blivit sönderskrapad efter vurpor,men den håller nog inte bättre på något annat märke heller.

Hmm... Verkar vara jag som har en satans handsvett dårå... Jag har slitit ut 3 par sporthojshandskar som kostat runt 1000:- st... Inga kassa grejer lixom.

Får väl ta knivhandskarna jag har på jobbet å köra hoj i istället... Kommer inte en kniv igenom ska väl inte asfalt eller handtag göra det heller... ;)

/Lucky9

Lucky9 skrev:
2360921 Jag har slitit ut 3 par sporthojshandskar som kostat runt 1000:- st... Inga kassa grejer lixom.
Bara för att dom kostar tusen spänn så är dom inte nödvändigtvis jättebäst, priset är inte alltid en kvalitetsmätare, särskilt inte i MC-tillbehörsbranchen. Slits handskarna ut så där snabbt så är det ju just kassa dom är, löjligt kassa.

Mina sporthojshandskar med regnmembran från MC-Poolen för 800:- har hållit i drygt två år både vid gatkörning och som extrahandskar vid regn på XR:en och dom ser helt nya ut.

Har ett par Halvarsson Dino som jeg ikke har klart å slite ut ,veldig solide handsker :)

Lucky9 skrev:
2359816 Hmm... Jag har alltid kört med vanliga sporthojs-handskar.

Det funkar inte så bra när man kör en 660. Uppenbarligen.

Mina handskar för 1100:- "äts" upp av vibrationer, svett, aktivt gasande osv. Det blir hål på dom på två månader typ. Dom höll 2 säsonger med en cbr 600... Men så fort jag kör 660 så pajar dom.

Nån som har nån rekommendation på vad man bör köra med för handskar?

Har sett att det finns speciella supermoto-handskar men dom är väl oxå i skinn? Håller dom bättre?

Tacksam för tips!

/Lucky9
Lelles har ett par Supermoto handskar för 395 kr. Vi kallar dom för döskallehandskarna. Tycker att dom är grymt sköna och nyligen fick jag reda på att typ alla i tyska mnästerskapet kör med dom. Håller riktigt bra oxå (även för marksyningar ;)

Det finns supermoto handskar, en variant mellan cross och väg handske=Crosshandske med kolfiberskydd över knogarna .

Jag tycker A-stars Octane S-Moto funkar skitbra. Är som ett par crosshandskar i storlek men av helläder och har knogskydd och lite extra förstärkningar.

Körde tidigare med ett par Halvarsson som var hälften läder och hälften någon form av stretchmtrl (typ på sidorna av fingrarna och runt handleden). Efter ett tag så gick det hål i det så..... Inga såna igen för mig.

.

Jag har förbrukat 2 par handskar på 1 år med min 660 också så du verkar inte vara själv iaf... Det har gått hål precis överallt! 1 par var något okänt märke och de andra var Dainese med kolfiber så där borde man inte kunna klaga på kvaliteten.

Supermotohandskar för 395 låter ju perfa!

M:et skrev:
2362255
Supermotohandskar för 395 låter ju perfa!
Hhmmm, hittade inga motardhandskar för 395 kr på deras hemsida eller i deras kataloger. Har dom slutat säljas eller har dom ökat i pris?

Vad säljer Lasse (raceme) för handskar?? dom ska vara bra sägs det.
jag har kört med sinisalo och dom är ingen höjdare, dålig kvalisort

supermoppe skrev:
2362344 Hhmmm, hittade inga motardhandskar för 395 kr på deras hemsida eller i deras kataloger. Har dom slutat säljas eller har dom ökat i pris?

Jag hittade dom inte heller

Last edited:
supermoppe skrev:
2362344 Hhmmm, hittade inga motardhandskar för 395 kr på deras hemsida eller i deras kataloger. Har dom slutat säljas eller har dom ökat i pris?
Dom finns i min Lelle´s katalog....
Ring dom vetja!

Stoffy skrev:
2361549 Lelles har ett par Supermoto handskar för 395 kr. Vi kallar dom för döskallehandskarna. Tycker att dom är grymt sköna och nyligen fick jag reda på att typ alla i tyska mnästerskapet kör med dom. Håller riktigt bra oxå (även för marksyningar ;)
Var till lelles idag och nog tusan fanns dom där skallepärhandskarna. Satt som en smäck på handen och gick inte att jämföra mot NÅGON av alla dom handskar jag testat innan så för 395 kr så är det ju rena kapet.

Så nu har DU "lurat" på mig både nytt skinnställ och handskar. Nu är det bara hjälm (integral) kvar men har inte hittat någon som känns rätt för mitt fyrkantiga huvud :va

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back